کدخبر: 16523

قیمت دلار| دلار| دلار در بازار

خبر مهم از قیمت دلار| بخوانید

حال ناخوش بازار سرمایه در چند ماه گذشته هم چنین، باعث خروج سرمایه از بازار سهام شده و پذیرای خوبی برای نقدینگی نیست.

 محدودیت های اینترنتی بر سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار اثر منفی می گذارد و پول های راکد را افزایش می دهد تصور می شود این اتفاق می تواند برای بازار ارز در این شرایط یک هشدار باشد.

​آتشی که به جان بازار ارز افتاد

اخبار برجامی همواره سوخت و جهت حرکت را در بازار سرمایه مشخص کرده است.اعلام بن بست مذاکرات برجام توسط مقامات آمریکایی طبق روال گذشته جرقه نوسان صعودی را در بازار ارز زد در این شرایط تحریم محمدجواد ظریف و علی لاریجانی به بهانه حقوق بشر که در دوره کنونی مسؤلیت خود را از دست داده اند نیز سیگنال خوبی نبود، این دو نفر عاملان اصلی ایجاد برجام و حصول توافق در سال ۲۰۱۵ بوده اند که تحریم آن ها برای بازار ارز خوشایند نبود.

شدت گرفتن اخبار تحریم های مختلف به صورت آبشاری نیز چیزی نیست که بازار ارز نسبت به آن بی تفاوت باشد. شرایط موجود در جامعه نیز نگرانی را در بازار ارز تشدید می کند.

با وجودی که معامله گران بیان می کنند که محدودیت های اینترنت موجب کاهش نوسان و کاهش معاملات در بازار ارز شده ولی گفته می شود با محدودیت اینترنت، کسب و کارهای اینترنتی از رونق افتاده اند. در شرایط کنونی جامعه که ریسک های غیر سیستماتیک و اجتماعی افزایش پیدا کرده این ریسک ها در کنار محدودیت های اینترنتی بر سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار اثر منفی می گذارد و پول های راکد را افزایش می دهد.

در این موقعیت حال ناخوش بازار سرمایهدر چند ماه گذشته هم چنین، باعث خروج سرمایه از بازار سهام شده و پذیرای خوبی برای نقدینگی نیست.

 در این وضعیت پول راکد موجود وقتی نسبت به بازدهی در بازارها خوش بین نباشد و برای حضور در بازارهای مولد تشویق نشده و به سمت این بازار ها هدایت نشود نگرانی افزایش می یابد. نقدینگی راکد با نوسان مثبت کم در بازار ارز ممکن است در جهت کسب بازدهی به این بازار وارد شود و تقاضا در این بازار را تشدید کند، تقاضایی که در نزدیکی سقف تاریخی قیمت دلار می تواند برای بازار خطرناک باشد.

 

ارسال نظر: