کدخبر: 16669

زندان| زندان اوین

جزییات مهم از آتش سوزی اوین| بخوانید

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت واکنش به اینکه آیا عوامل زندان از جمله زندان‌بان ها در قضیه اوین دخالت داشتند یا خیر یادآور شد: خیر فقط زندانی‌ها در قضیه اوین دخالت داشتند.

 محمد جواد عسکری، نماینده مردم داراب و زرین‌ دشت در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان در پاسخ به این سوال که حادثه زندان اوین برای مسئولین امر قابل پیش‌بینی نبود گفت: شکی وجود ندارد که سازمان‌های جاسوسی اعم از موساد، سیا، MI6 و حتی نوچه جاسوس‌های کشورهای اطراف در اعتراضات نقش داشتند و به عبارتی همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نظام سلطه برای اعتراضات پای کار آمده بودند.

او افزود: به دلیل اینکه بعد از تابستان گرم به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند هیچ اقدامی انجام دهند قضیه فوت مهسا امینی تبدیل به بهانه‌ای برای دشمنان شد که بتوانند از این فضا استفاده کرده و موج سواری کنند. در کنار قضیه فوت مهسا امینی و اعتراضات دستگاه‌های متولی مکلف هستند تمهیدات لازم را در نظر بگیرند چراکه که در هر صورت دشمن از همه ظرفیت‌های خود برای ضربه زدن استفاده می‌کند لذا ما باید مراقبت کنیم. به این معنی که باید در حوزه‌های مختلف اعم از صنفی، دولت و به طور خاص زندان‌ها که معمولاً افراد مجرم و به ویژه مجرم های سابقه‌دارِ خشم حضور دارند باید مراقبت صورت بگیرد و مواظب باشند. 

عسکری با اشاره به مسمومیت آب شرب تصریح کرد: در هر صورت ممکن است در قضیه حادثه اوین کمی بی‌تدبیری صورت گرفته باشد اما قضیه ختم به خیر شد. ما معتقد هستیم که همه فضاها باید مدیریت شوند. ما در بحث اتفاقات اخیر دوستان را هماهنگ می‌کردیم که اقلام مردم دچار مشکل نشوند و فردی از شرایط اعتراضات سوء استفاده نکند. بر همین اساس مرتباً درباره احتکار کالاها به مجموعه‌های متولی گوشزد می‌کردیم. در بحث آب به ویژه آب شرب وزارت نیرو را پای کار آوردیم که آب را مسموم نکنند و مشکلی پیش نیاید.

نماینده مردم داراب و زرین‌ دشت در مجلس شورای اسلامی در واکنش به افزایش قیمت سبد معیشتی مردم اظهار کرد: درباره سبد معیشتی مردم حدود ۵ ساعت با وزارت جهاد کشاورزی جلسه داشتیم و این قیمت‌ها برمی‌گردند.

عسکری در پاسخ به اینکه عامل نفوذی منجر به حادثه اوین شد و یا زندانی‌ها خودجوش اعتراض کردند خاطرنشان کرد: عامل نفوذی که از خود زندانی‌ها است، به تنهایی حادثه اوین را به وجود آورد. عامل نفوذی از چهره‌هایی است که به واسطه مسائل سیاسی زندان است و جرم سیاسی دارد. قضیه به این ترتیب بود که مجرم مذکور تقاضا کرده بود به بند مجرمین خشن منتقل شود وقتی به آنجا منتقل می‌شود آنها را تحریک می‌کند. البته او شناسایی و دستگیر شده است. 

او در واکنش به اینکه آیا عوامل زندان از جمله زندان‌بان ها در قضیه اوین دخالت داشتند یا خیر یادآور شد: خیر فقط زندانی‌ها در قضیه اوین دخالت داشتند.

 

ارسال نظر: