کدخبر: 16727

سکه| قیمت سکه| سکه در بازار

قیمت سکه امروز 3 آبان اعلام شد

در روزهای اخیر از دو جناح مورد فشاز قرار گرفته است. از یک سو کاهش بهای اونس طلا و از طرفی هم قفل شدن معاملات اسکناس آمریکایی در تهران.

قیمت اونس طلا در معاملات نقدی دیروز ۱۱ دلار افت کرد و در محدوده ۱۶۴۷ دلار معامله شد. قیمت دلار هم نوسان محدودی را ثبت کرد.

ردپای یک شایعه در بازار سکه ایران

معامله‌گران سکه فعلا به دو دلیل دست به عصا هستند. دلیل نخست شایعه ضرب سکه ۱۴۰۱ است که اگر این شایعه به واقعیت بپیوندد معامله‌گران انتظار کاهش قیمت را دارند. دلیل دوم هم خریدهای سنگین در طلای آبشده است.

ارزش ذاتی سکه دیروز ۱۲ میلیون و ۶۷۹هزارتومان بود و حباب سکه در محدوده ۱۷ درصد ایستاد که نسبت به روزهای گذشته پایین تر بود.

پیش بینی قیمت سکه در بازار

در شرایط فعلی برخی از تحلیلگران بازار سکه معتقدند در صورتی فلز گران بهای داخلی مرز ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست بدهد این امر ممکن است زمینه ساز خروج عده ای از سکه بازان از بازار شود.

با این حال رفتار سکه بازان در روزهای گذشته نشان داده که سکه در محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مورد حمایت قرار گرفته است.

البته در صورت افت معنادار دلار، سکه نیز با توجه به حباب ۱۷ درصدی، به راحتی می تواند حمایت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست بدهد.

 

 

ارسال نظر: