کدخبر: 16916

سربازان| حقوق سربازان| سربازی

خبر مهم درباره حقوق سربازان| سربازان بخوانند

سردار موسی کمالی گفت: شرط لازم برای تمامی سربازان متقاضی وام این است که حتما کارت پایان خدمت خود را در سال ۹۷ یا سال‌های پس از آن تا چند ماه آینده دریافت کرده باشند.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات اعطای وام‌های ۱۵۰ میلیونی و چهار میلیارد تومانی به سربازان ماهر را تشریح کرد.

سردار موسی کمالی، درباره آخرین وضعیت اعطای وام اشتغال به سربازان ماهر اظهار کرد: در راستای خوشایندسازی خدمت سربازی و با پیگیری‌های انجام شده از سوی قرارگاه مهارت آموزی سربازان تصمیم بر آن شد تا وام‌های اشتغال ۱۵۰ میلیون تومانی و چهار میلیارد تومانی به سربازان ماهر دارای شرایط پرداخت شود.

وی با بیان اینکه شرط لازم برای تمامی سربازان متقاضی وام این است که حتما کارت پایان خدمت خود را در سال ۹۷ یا سال‌های پس از آن تا چند ماه آینده دریافت کرده باشند، گفت: افراد دارای کارت پایان خدمت با شرایط مذکور اگر چنانچه یکی از سه شرطی که در ادامه گفته می‌شود را نیز دارا باشند می‌توانند برای درخواست این وام اقدام کنند.

وی درباره این سه شرط نیز گفت: یکی از شروط داشتن گواهینامه مهارتی است و تفاوتی ندارد که سرباز این گواهی را قبل از خدمت، حین خدمت یا پس از خدمت دریافت کرده باشد. شرط دیگر داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر از آن بوده و شرط سوم نیز فارغ التحصیلی از هنرستان، دانشسرا یا آموزشگاه‌های علمی و کاربردی است.

وی بار دیگر تاکید کرد که اگر فردی کارت پایان خدمت به تاریخ سال ۹۷ یا پس از آن تا چند ماه آینده را داشته باشد و یکی از سه شرط مذکور را نیز دارا باشد می‌تواند برای دریافت وام اقدام کند.

کمالی با بیان اینکه مبلغ این وام ۱۵۰ میلیون تومان برای خود اشتغالی و چهار میلیارد تومان برای کارآفرینی است، گفت: بازپرداخت این وام پنج تا هفت سال بوده و یک سال نیز تنفس دارد. سود این وام نیز چهار درصد است.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح درباره نحوه درخواست برای این وام نیز گفت: متقاضیان دارای شرایط باید به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کرده و با پرداخت مبلغ ۵۰ هزار تومان درخواست خود برای دریافت وام را ثبت کنند. در آنجا می‌بایست فرمی را تکمیل کرده و در بخشی از آن نیز طرح خود برای اشتغال یا به اصطلاح پروپزال طرح خود را وارد کنند. با تکمیل این فرم، پلیس+۱۰ فرم‌ها را به وظیفه عمومی هر استان به عنوان دبیر کارگروه اشتغال هر استان ارجاع می‌دهد.

وی ادامه داد: با ارجاع فرم‌ها به کارگروه اشتغال که در آن معاون اقتصادی استاندار، فرمانداران و ... نیز حضور دارند درباره طرح‌ها تصمیم گیری شده و در صورت موافقت پرونده به بانک معرفی و از متقاضی نیز خواسته می‌شود به بانک رفته و فرآیند دریافت وام را طی کند.

وی با بیان اینکه هر مرحله از طریق ارسال پیامک به متقاضی اطلاع داده می‌شود، گفت: ۱۸ بانک عامل برای اعطای این وام تعیین شده است.

وی درباره اینکه آیا ضامنی برای دریافت این وام نیاز است یا خیر؟ گفت: یک کارمند دولت یا جواز کسب به عنوان ضامن از سوی متقاضی خواسته می‌شود. برخی به اشتباه تصور کرده‌اند که متقاضی خودش باید جواز کسب داشته باشد. در حالیکه جواز کسب به عنوان مدارک ضامن مورد نیاز است و می‌توان به جای آن یک کارمند دولت را به عنوان ضامن معرفی کرد.

سردار کمالی درباره اینکه نحوه اختصاص وام چهار میلیارد تومانی و ۱۵۰ میلیارد تومانی به چه صورت است؟ گفت: با توجه به پروپزال و طرح ارائه شده درباره مبلغ وام در کارگروه اشتغال تصمیم گیری می‌شود.

 

ارسال نظر: