کدخبر: 17237

مرغ| قیمت مرغ|قیمت مرغ امروز

خبر مهم از قیمت مرغ| حتما بخوانید

بعد از حذف ارز ترجیحی در اردیبهشت ماه امسال نرخ مصوب مرغ به ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسید اما در چند وقت اخیر باز هم نرخ مصوب مرغ گران شد و به ۶۳ هزار تومان رسید.

کارگروه برنامه‌ریزی تولید گوشت مرغ کشور پیش بینی کرد با چهار مصوبه جدید درباره افزایش تولید مرغ، قیمت این محصول طی هفته‌های آینده دوباره کاهش می‌یابد.

در حالی که قیمت مرغ در روزهای اخیر به زیر نرخ مصوب خود رسیده و هر کیلوگرم از این محصول در حدود ۵۸ تا ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، کارگروه برنامه‌ریزی تولید گوشت مرغ کشور پیش بینی کرد قیمت این محصول طی هفته‌های آینده دوباره کاهش می‌یابد.

در صورتجلسه کارگروه برنامه‌ریزی تولید گوشت مرغ کشور با دستور جلسه بررسی روند تولید گوشت مرغ، مدیریت تولید جوجه یک روزه گوشتی در آذرماه، بررسی راهکارهای تأمین جوجه یک روزه گوشتی مورد نیاز در دی و بهمن مباحث ذیل مطرح شد.

امینی مدیرکل دفتر امور طیور در این جلسه گزارشی از روند تولید گوشت مرغ تا پایان سال ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲ و همچنین میزان تولید جوجه یک روزه در آبان، آذر، دی و بهمن و تأثیر آن بر میزان تولید گوشت مرغ پایان سال و ابتدای سال آتی و همینطور ماه مبارک رمضان سال بعد ارائه کرد.

مصوبات کارگروه برنامه‌ریزی تولید گوشت مرغ کشور به شرح زیر است.

۱- در زمینه تولید جوجه مورد نیاز دی و بهمن سال جاری و همچنین تأمین گوشت مرغ ایام پایان سال ۱۴۰۱ و ماه مبارک رمضان، انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه به نحوی برنامه‌ریزی کند تا تولیدکنندگان این بخش با انتقال خواباندن ۱۰- ۲۰ درصد از تخم‌مرغ‌های نطفه‌دار تولیدی به هفته‌های بعد، تأمین جوجه یک روزه مورد نیاز ماه‌های دی و بهمن را فراهم کند .

 

ارسال نظر: