کدخبر: 17312

بازنشستگان| حقوق بازنشستگان|همسان سازی حقوق

خبر خوش برای بازنشستگان| واریزی ها انجام شد

افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح بعد از گذشت ۵ ماه از سال ۱۴۰۱ بالاخره تصویب شد و در شهریر ماه به مرحله اجرایی رسید. اما معوقات این افزایش حقوق چه زمانی پرداخت می شود؟

 مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اعلام در حال پرداخت بودن معوقات فروردین بازنشستگان و مستمری‌بگیران سایر سطوح، گفت: طبق قولی که داده بودیم از بیستم ماه که پرداخت حقوق آبان بازنشستگان و مستمری‌بگیران آغاز شده، پرداخت معوقات مربوط به فروردین بازنشستگان سایر سطوح را هم آغاز کرده‌ایم که ان‌شاءالله در ماه‌های آینده نیز مابقی این معوقات پرداخت خواهد شد.

نحوه پرداخت معوقات افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح

در پی اعمال مصوبه شورای عالی کار در زمینه افزایش سالانه حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سایر سطوح از شهریور سال‌جاری و پرداخت حقوق ماه‌های شهریور و مهر برمبنای افزایش یادشده، این سازمان پیش از این اعلام کرده بود، پرداخت مطالبات پنج‌ماهه بازنشستگان سایر سطوح از آبان آغاز و به‌صورت پرداخت معوقه یک‌ماه به همراه حقوق هر ماه باقی‌مانده تا پایان سال، تسویه خواهد شد. بر این اساس، همزمان با پرداخت حقوق آبان این گروه از بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی که از بیستم آبان و بر اساس حروف الفبا آغاز شده، مطالبات فروردین آنان نیز به حساب این گروه از بازنشستگان واریز می‌شود.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی در این زمینه گفت: این ماه، سومین ماه پرداخت مستمری سایر سطوح بازنشستگان با افزایش ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان، اتفاق افتاد و طبق قولی که داده بودیم از بیستم ماه که پرداخت حقوق آبان بازنشستگان و مستمری‌بگیران آغاز شده، پرداخت معوقات مربوط به فروردین را هم آغاز کرده‌ایم که ان‌شاءالله در ماه‌های آینده نیز مابقی این معوقات پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی درباره بار مالی این افزایش حقوق نیز گفت: افزایش اخیر حقوق بازنشستگان سایر سطوح، ماهانه حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان بار مالی جدید برای سازمان ایجاد کرده است. در این ماه الحمدلله توانستیم هم ۲۶۰۰ میلیارد تومان بار مالی افزایش حقوق ماهانه و هم معوقات یک‌ماهه فروردین را که آن هم ۲۶۰۰ میلیارد تومان بار مالی دارد و در مجموع بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان را تأمین کنیم.

گفتنی است، در خرداد سال‌جاری و در مصوبه اولیه هیات‌وزیران در زمینه افزایش حقوق سالانه بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی، میزان افزایش سالانه حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر ۱۰ درصد اعلام و پرداخت شد که بعدها و در اواخر مهر با دستور رئیس‌جمهور، پیگیری معاون اول رئیس‌جمهور و حمایت مجلس شورای اسلامی و با اصلاح مصوبه خرداد، میزان افزایش سالانه حقوق این گروه معادل مصوبه شورای عالی کار و به میزان ۳۸ درصد به‌علاوه رقم ثابت ۵۱۵ هزار تومان تعیین شد. متعاقب آن، حقوق شهریور و مهر بازنشستگان سایر سطوح بر اساس احکام جدید صادرشده و با اعمال این افزایش پرداخت شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در شهریور و پس از صدور احکام جدید حقوقی بازنشستگان سایر سطوح، اعلام کرده بود، پرداخت معوقات فروردین تا شهریور این بازنشستگان، از آبان آغاز می‌شود؛ وعده‌ای که با پرداخت معوقات فروردین این گروه همراه با حقوق آبان آنان، اجرایی شده است.

 

ارسال نظر: