کدخبر: 17679

هواشناسی|هواشناسی امروز| هواشناسی فردا

هشدار مهم هواشناسی به این استان ها| بخوانید

سازمان هواشناسی در گزارش امروز ۹ آذر ۱۴۰۱ از ادامه آلودگی هوا در چهار شهر کشور خبر داد و اسامی استان های بارانی را اعلام کرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در ۱۲ استان و افزایش آلودگی هوا در چهار استان خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز چهارشنبه (۹آذر) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، همدان، لرستان، شمال خوزستان، گیلان و غرب مازندران بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: این شرایط پنجشنبه و جمعه (۱۰ و ۱۱ آذر) برای سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور انتظار می‌رود. علاوه بر این پنجشنبه در بخش‌هایی از غرب، جنوب غرب و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی نیز رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، روز شنبه(۱۲ آذر) در سواحل دریای خزر و نواحی از شمال غرب و یکشنبه (۱۳ آذر) علاوه بر این نواحی در شمال شرق کشور و ارتفاعات و دامنه‌های البرز نیز بارش پیش‌بینی می‌شود. طی این پنج روز بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود.

ضیاییان گفت: امروز در شهرهای تهران، کرج، اراک و اصفهان انباشت نسبی آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود. از امروز تا یکشنبه دریای خزر و از جمعه تا یکشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

 

ارسال نظر: