کدخبر: 17699

سهام|سهام عدالت| سهامداران

واریز سود سهام عدالت تا شب یلدا| جیب مردم پرپول شد

وزیر اقتصاد چندی پیش از پرداخت سود سهام عدالت ۱۴۰۰ تا پایان آذر ۱۴۰۱ خبر داد که قرار است این سود برای ۴۹ میلیون سهامدار عدالت واریز شود.

سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ برای هر برگ سهام حدود ۵۰۰ هزار تومان است. این سود احتمالا برای دارندگان سهام یک میلیونی دو برابر یا معادل حدود یک میلیون تومان خواهد بود. بر همین اساس یک خانواده چهار نفره تا پایان فصل پاییز حدود دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس درخصوص واریز سود سهام عدالت گفت: آیین‌نامه سهام عدالت که در سال ۹۹ تصویب شده همچنان درحال بررسی قراردارد. همچنین پرداخت متمرکز سود سهام عدالت که بالغ بر ۲۵ همت است طی یک مرحله به حساب ۴۵ میلیون سهامدار واریز شد.

اختیار سهام عدالت در دست دولت نیست؟

رئیس هیئت مدیره سازمان بورس گفت: مدیریت کار در سهام عدالت استانی دیگر در دستان دولت نیست و این اختیار به کانون استانی سهام عدالت منتقل شده است. محور تصمیم‌گیری برای سرمایه گذاران غیرمستقیم سهام عدالت، بر عهده کانون سهام عدالت است و سهام‌داران سهام عدالت می‌توانند در مجامع شرکت کنند و رای بدهند.

وی افزود: تمام ابلاغیه‌ها و انتخاب هیئت مدیره اعضای کانون‌های استانی سهام عدالت توسط کمیته سهام عدالت انجام می‌شود. این کمیته متشکل از اعضای حقیقی است که توسط دولت انتخاب شده‌اند، اما شاغل در بخش خصوصی بوده و به دولت منتسب نیستند.

به گفته وی بازار در شرایطی است که برای فروش سهام عدالت کشش لازم را ندارد./

 

ارسال نظر: