کدخبر: 5729

اخبار حوادث|کودک آزاری این بار اینترنتی| ماجرا چه بود| فیلم دیده نشده

کودک آزاری این بار اینترنتی| ماجرا چه بود| فیلم دیده نشده

عامل کودک آزاری کودکان با قصد اخاذی از خانواده آنها توسط پلیس فتا دستگیر شد.

سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه‌ و بویراحمد از دستگیری فردی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به آزار و اذیت کودکان و اخاذی از خانواده آن‌ها می‌نمود، خبر داد و گفت:  کودک آزاری  به هر شیوه و با هر انگیزه ممنوع است ومجرم ، به مجازات مندرج در قانون محکوم خواهد شد.

سرهنگ فیض اله احمدی سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: در پى دریافت مرجوعه قضایى از سوى یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با تهدید به انتشار  تصاویر خصوصی  فرزندش در فضای مجازی اقدام به ایجاد مزاحمت و اخاذی از وی کرده است پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

 

بازداشت عامل کودک آزاری در یاسوج

وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود بیان داشت : فردی ناشناس طی یک حرکت غیر انسانی در شبکه‌های اجتماعی با ترفند " ساختن اکانت در یکی از شبکه های اجتماعی" با فریب  فرزندش  ، اقدام  به تهیه  و انتشار فیلم  ، عکس و اخاذی از آنها کرده بود.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات پلیسی، متهم به هویت معلوم در یکی از استان‌های همجوار مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال داده شد.

سرهنگ احمدی بیان کرد: متهم که در ابتدا منکر هر گونه بزه ارتکابی بوده با مشاهده ادله موجود، در بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کرد و هدفش را از انجام این کار سرگرمی و کسب منافع مالی از آن‌ها بیان کرد.

وی افزود: این فرد کلاهبردار به بهانه ساختن اکانت در شبکه‌های اجتماعی و بالابردن ارزش مالی آن اقدام به جلب توجه کودکان می‌نموده و از این طریق قصد رسیدن به اعمال مجرمانه خود را داشت.

سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه وبویراحمد بیان داشت : انتشار و تهدید در فضای مجازی جرم بوده و پلیس فتا با افرادی که اقدام به رفتارهای مجرمانه در فضای مجازی و سوء‌استفاده از اطلاعات و تصاویر شخصی افراد می‌کنند به شدت برابر قانون برخورد می کند.

این مقام مسئول از کاربران فضای مجازی و خانواده‌ها خواست: همانگونه که در دنیای واقعی، پدر و مادر، از دور مراقب فرزندشان هستند همراهی و نظارت والدین بر فعالیت‌های فرزندشان در اینترنت هم باید مستمر و هوشیارانه باشد؛ والدین باید بدانند فرزندشان در اینترنت چه می بیند یا می شنود، با چه کسانی آشنا می شود و چرا آنها باهم ارتباط برقرار کرده اند، آگاهی داشته باشند.

سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع  را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

ارسال نظر: