کدخبر: 6302

اخبار حوادث|حادثه فجیع| پسر بچه یک ساله غرق شد| فیلم هولناک

حادثه فجیع| پسر بچه یک ساله غرق شد| عکس و فیلم تلخ

فارس در کانال آب غرق شد.

کودک یکساله قربانی فاضلاب فرسوده شد

کودکان زیادی در اهواز هر روز به هوای بازی و تفریح و شادی کودکانه از خانه‌های‌شان بیرون می‌آیند، اما آنچه نصیب برخی از آنها می‌شود، مرگ است و داغدار شدن پدران و مادران‌شان. تراژدی تلخی‌که اهالی اهواز، هر سال چند بار با آن مواجه می‌شوند، اما هیچ نهاد و سازمانی خود را در برابر مرگ کودکان مسؤول نمی‌داند.

محمد صادق زرگانی ۱۰ فروردین ۹۵ ، محمد عرفان عبیداوی کودک یک و نیم ساله ۱۹ اردیبهشت ۹۷‌، علی بروابه کودک سه ساله ۲۲ مرداد ۹۷، صدیقه حیدری دختر خردسال در کوی سیاحی، اینها فقط نام چند کودکی است که در این بازه زمانی محدود، قربانی جوی‌ها و کانال‌های روباز اهواز شدند.

  فارس کوچولو فقط یک سال و چهار ماهش بود که جوی روباز اهواز جانش را ارزان گرفت. جاسم، پدر فارس ‌در مورد این حادثه می‌گوید:« بامداد جمعه، همراه با خانواده مقابل در منزل بودیم، اما به خاطر غفلت کوتاهی که ناگهان رخ داد، فرزندمان از ما جدا شد. وقتی متوجه غیبت فارس شدیم، خیلی دنبال او گشتیم ولی کار از کار گذشته بود. او متاسفانه ۳۱ دقیقه در کانال روباز مانده بود. این کانال هیچ حفاظی ندارد و عمق آب آن هم نیم متر است، اما همین نیم متر هم برای کودکان خطرناک است. اگر تخلیه آب را با لایروبی انجام می‌دادند، کار به اینجا نمی‌رسید که حالا جگر گوشه‌ام را به خاک بسپاریم.»

سیاوش محمودی، رئیس شورای شهر اهواز سفت و سخت به خبرگزاری مهر می‌گوید دستگاه قضایی باید در خصوص معرفی مقصر اصلی مرگ فارس نظرش را اعلام کند.  به گفته او، مسؤولیت ساخت جوی‌های روباز و دفع آب‌های سطحی با شهرداری است، اما هنوز یادمان نرفته که وقتی سال ۹۶ کودک اهوازی قربانی همین کانال‌های روباز شد، شرکت آب و فاضلاب اهواز و شهرداری هر دو از زیر بار مسؤولیت این کانال و پاسخ‌دهی در مورد مرگ کودک شانه خالی کردند.

با این حال محمودی نوک پیکان را بازهم به سمت شهرداری و آبفای اهواز می‌گیرد و می‌گوید هر دوی آنها در این زمینه مسؤولیت دارند و باید بگویند چرا از جوی روباز برای خروجی فاضلاب محلات مختلف اهواز استفاده می‌شود.

کودک+اهوازی

 

ارسال نظر: