کدخبر: 6658

کرونا| قرص ضد کرونا|ساخت دومین قرص ضد کرونا توسط آمریکا

فوری: ساخت دومین قرص ضد کرونا توسط آمریکا

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز قرص ضدکرونای مرک را تنها یک روز پس از صدور مجوز قرص فایزر صادر شد.

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد که این قرص برای درمان بزرگسالانی به کار می‌رود که به کرونا مبتلا شده‌اند و این خطر وجود دارد که بیماری آن‌ها حاد شود. قرص تولید شرکت فایزر نیز برای نوجوان بالای ۱۲ سال تایید شده است.

سی ان بی سی گزارش داد، مهم‌ترین امتیاز درمان‌های خوراکی همانند قرص فایزر و قرص مرک قابلیت مصرف خانگی آن‌ها و این نکته است که به سرم یا تزریق نیاز ندارند و در نتیجه از فشار بر بیمارستان‌ها به ویژه در فصل زمستان و اوج‌گیری دوباره کرونا، کاسته می‌شود.

گفته می‌شود که با قرص مرک از خطر بستری و مرگ بیماران پرخطرِ مبتلا به کووید ۱۹ تا ۳۰ درصد کاسته می‌شود. در مقایسه، قرص فایزر تا ۸۹ درصد در پیشگیری از بستری یا مرگ بیماران پرخطر مبتلا به کرونا موثر است اما دسترسی به قرص فایزر در آغاز، بسیار محدودتر از قرص مرک خواهد بود. در نتیجه، درمانگران بسته به شرایط می‌توانند یکی از این دو قرص را تجویز کنند.

کارشناسان شرکت مرک پیش‌تر گفته بودند که این دارو به احتمال زیاد برای سویه امیکرون نیز موثر است اما برای اثبات این موضوع،‌ آزمایش‌های بیشتری لازم است.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، یک دوره درمان مرک با مصرف ۴۰ قرص کامل می‌شود که باید به صورت چهار قرص ۲۰۰ میلی‌گرمی، روزی دو بار و به مدت پنج روز، استفاده شوند. کارشناسان این شرکت داروسازی تاکید می‌کنند که دوره درمان باید تا پایان همان‌گونه که تجویز می‌شود، دنبال شود.

 

ارسال نظر: