کدخبر: 6861

یارانه|یارانه معیشتی| یارانه جدید

فوری: زمان واریز یارانه معیشتی دی ماه مشخص شد| یارانه چقدر شد؟

قرار بود یارانه جدید در این هفته واریز شود که براساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت یارانه جدید در این هفته منتفی است.

آنطور که دولت و به خصوص معاون اقتصادی رئیس‌جمهور وعده داده بود، باید یارانه جدید در این روزها به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود اما آنطور که مشخص است، این اتفاق رخ نمی‌دهد.

محسن رضایی در آذر ماه اعلام کرده بود که در دی ماه یارانه‌ها دو برابر می‌شود. به گفته او قرار بود یارانه یک خانوار چهار نفره ۸۰۰ هزار تومان شود که بخشی از این مبلغ به صورت بن خرید کالا تخصیص داده شود و بخشی به صورت نقدی. اعطای بن کارت در روزهای اخیر کنار گذاشته شد.

در روزهای اخیر خبرهایی منتشر شد که دولت پرداخت یارانه به صورت بن خرید کالا را کنار گذاشته و تصمیم دارد کل یارانه را به صورت نقدی پرداخت کند. همچنین تاکید بر این بود که یارانه جدید همزمان با یارانه معیشتی بنزین در پایان این هفته پرداخت می‌شود.

یعنی یک خانواری که در دهک‌های اول تا چهارم قرار دارد، در مجموع یارانه حدید و معیشتی بنزین ۶۸۰ هزار تومان واریزی در پایان این هفته دارند، کسانی هم که در دهک‌های پنجم تا هفتم قرار دارند در کل ۵۳۵ هزار تومان دریافت می‌کنند.

اما آنطور که مشخص است، واریز یارانه جدید در پایان هفته جاری منتفی است. براساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها «بیست و ششمین»مرحله یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۹ دی ماه واریز می‌شود.

در این اطلاعیه آمده که به مانند دوره های پیشین، به حساب خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی واریز می‌شود.

بنابراین روال پرداخت یارانه‌ها در این هفته تغییری نمی‌کند و مردم همان مبالغ قبلی که طی دو سال اخیر واریز شده، را دریافت می‌کنند و خبری از یارانه جدید در این هفته نیست.

دولت سیزدهم کمنر از پنج ماه است که روی کار آمده اما بارها وعده پرداخت یارانه جدید یا کمک‌های حمایتی را داده که به آن عمل نکرده است. از پرداخت کارت اعتباری ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان، یارانه ۱۱۰ هزار تومان حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی تا خبر خوش محسن رضایی؛ هیچ کدام عملی نشده‌اند.

ارسال نظر: