کدخبر: 7105

اتفاق هولناک در دانشگاه معروف| کلاهبرداری این بار در دانشگاه دولتی

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری 3 نفر از اعضای باند کلاهبرداری و جعل مدارک دانشگاهی خبر داد.

سرهنگ کارآگاه "سعید دالوند" اظهار داشت: 13مهرماه سال جاری پرونده ای با موضوع جعل و کلاهبرداری اسناد و مدارک دانشگاهی به دادخواهی یک خانم از شعبه 6 بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران برای پیگیری تخصصی و کشف جرم به پلیس آگاهی ارجاع شد.

جاعلان اسناد دانشگاهی هم دستگیر شدند

به گزارش رکنا، وی افزود: مفاد پرونده حاکی از آن بود که فرزند خانم شاکی، به اسم «فرزاد» مقیم خارج از کشور بوده و تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های ایران را داشته است، مادر وی که شاکی پرونده است با گروهی که هویت واقعی آنها مشخص نبوده آشنا و برای معرفی فرزندش به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی مبلغ 12 میلیارد ریال به صورت ارز و سکه در چندین مرحله پرداخت و مدارک جعلی ثبت نامی دارای سر برگ دانشگاه شهید بهشتی را به او ارائه کرده اند، شاکی با توجه به اوراق جعلی که توسط جاعلان در اختیار وی قرار داده اند به دانشگاه مربوطه مراجعه که متوجه جعلی بودن اوراق و متضرر شدن خود می شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با تشکیل پرونده، کارآگاهان پلیس آگاهی با توجه به سرنخ های ارائه شده توسط شاکی و بهره گیری از شیوه های علمی و نوین کشف جرم هویت 2 نفر از 4متهمان به نام های «سمیرا» با سابقه کیفری و «جمشید» شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی20 آبان ماه سال جاری هر 2 متهم دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی ابراز داشت: در تحقیقات اولیه متهمان ضمن اعتراف به جرم خود یکی دیگر از همدستانشان به نام «سامان» را نیز معرفی کردند.

وی ابراز داشت: با تلاش کارآگاهان این متهم نیز شناسایی و دستگیر شد که با دستگیری تمامی اعضای باند، پرونده به دادسرا ارجاع شد.

ارسال نظر: