کدخبر: 7437

کارمندان| حقوق کارمندان|خبر خوش برای کارمندان

خبر مهم برای کارمندان| حقوق کارکنان زیاد می شود؟

سخنگوی دولت با قدردانی از حمایت ها و رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری تاکید کرد که هرکجا که عمل به وعده ها امکان پذیر نباشد صادقانه با مردم در میان خواهیم گذاشت.

علی بهادری جهرمی در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌ها با تشکر و قدردانی از حمایت ها و رهنمودهای اخیر رهبری انقلاب اظهار کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب برای اعضای دولت روحیه بخش بود. قطعا حضور دولتمردان در بین مردم با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت  و رئیس جمهور محترم  هم بر ارتباط مستمر اعضای کابینه با مردم و نخبگان تاکید کرده اند.

وی افزود: همچنین عمل به وعده ها و استفاده از نظرات متخصصین مورد توجه دولت خواهد بود و هرکجا که عمل به وعده ها  امکان پذیر نباشد صادقانه با مردم در میان خواهیم گذاشت.

* از مردم در برپایی مراسم های گرامیداشت سالگرد شهادت شهید سلیمانی و حضور در تشییع پیکر ۲۵۰ شهید دوران دفاع مقدس، تشکر می کنم. یاد جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و شهدای مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان را گرامی می‌داریم و با مردم مناطق سیل زده جنوب کشور ابراز همدردی می‌کنیم.

سازمان هواشناسی هشدار وقوع سیل را به مردم داده بود

*{  با اشاره به اینکه همانطور که سازمان هواشناسی پیش بینی کرده بود و در چندین نوبت به مردم و مسئولان استانی، هشدار داده بود، شاهد وقوع سیل در برخی از مناطق جنوبی کشور خصوصاً استان های فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان بودیم}: متأسفانه خساراتی را برای بخش های مسکونی، کشاورزی و دامداری مردم و همچنین زیرساخت ها از جمله راه های مواصلاتی، مخابراتی، شبکه برق و آب پیش آمده است اما خوشبختانه با اعلام هشدار و اقدامات پیشگیرانه و همچنین تخلیه برخی مناطق روستایی از ورود خسارت گسترده، تا حد زیادی جلوگیری شد.

* بلافاصله وزیر محترم نیرو نیز از طرف دولت به منطقه اعزام شد و پیگیری وضعیت خسارات و امدادسرانی به سیل زدگان را دنبال کرد. پس از ایشان هم معاون اول رئیس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و وزیر کشور بازدیدهای میدانی خوبی را از استان های سیل زده به عمل آوردند و همه دستگاه های دولتی، امدادی، بسیج و سپاه نیز به میدان آمده اند که انشاءالله اقدامات لازم برای جبران خسارات وارده با سرعت صورت گیرد.

دولت امسال بنا ندارد که حقوق همه کارکنان را هم‌سان افزایش دهد

* دولت اصلی ترین مدافع متناسب سازی حقوق متعادل در همه بخش هاست، باید به صورت متوازن و عادلانه حقوق ها افزایش یابد. امسال دولت بنا ندارد که حقوق همه کارکنان را همسان و هم اندازه افزایش دهد. این نکته دیگری بود که سخنگوی دولت درباره مساله تورم در کشور گفت.

* افرادی که حقوق بیشتری دریافت می‌کنند از افزایش حقوق کمتری را برخوردار خواهند بود. قطعا این موضوع در کنار سایر سیاست‌های دولت کمک کننده خواهد بود.

* امروز با ۲۸ کشور موافق نامه استرداد مجرمین داریم، اما به عنوان مثال کانادا همکاری لازم را در این زمینه نداشته است. دولت مستقر از هیچ راهکار قانونی برای صیانت حقوق مردم و متضررین در این زمینه کم کاری نخواهد کرد.

* دولت سیزدهم با جدیت استرداد اموال به غارت رفته مردم ایران را در دستور کار قرار داده است. دیدار های مستقیمی با مقامات کانادایی صورت گرفته است و صورت می گیرد دولت در این زمینه جدی است.

قانون دولت را مکلف به حذف ارز ترجیحی کرده است

* دولت مصر به اجرای قانون است. قانون دولت را مکلف به حذف ارز ترجیحی کرده است. تورم و خلق پول ناشی از توزیع ارز یارانه ای عامل اصلی کاهش قدرت خرید مردم است.

* مجلس دولت را مکلف کرده است که از شهریور ماه ارز ترجیی را با توجه به مضرات و معایب آن حذف کند.خط قرمز دولت و مجلس معیشت و سفره مردم است. راهکار جایگزینی برای حذف ارز ترجیحی اندیشیده نشد. 

* دولت به دنبال اجرای قانون مجلس است اما به طریقی که معیشت مردم صدمه نبیند. مجلس هم به دنبال حمایت از سفره مردم است.

* تا زمان تصمیم برای جایگزینی ارز ترجیحی هیچ تغییری در توزیع یارانه به نهادها صورت نخواهد گرفت. منابع لازم برای تخصیص ارز ترجیحی در اختیار وزیر جهاد و کشاورزی قرار دارد. بحث دارو و گندم اساسا از این موضوع خارج است.

رئیس جمهور در سفری به روسیه درباره  مباحث اقتصادی صحبت خواهد کرد

* رئیس جمهور به روسیه سفری خواهد داشت که در این سفر درباره مباحث اقتصادی و تجاری صحبت خواهد شد.روسیه جزء کشورهای پر تعامل ما به عنوان یکی از کشورهای منطقه است و خواهد بود.

* بحث واردات واکسن یکی از دستاورد های بسیار خوب دولت در دوره جدید بود. امروز در حوزه واکسن با هیچ محدودیتی مواجه نیستیم.

 

* هر زمانی که نیاز به واکسن داشته باشیم واردات انجام خواهد شد. منابع به حد کافی موجود است. سلامت مردم اولویت اول دولت سیزدهم بود و همواره روند تامین واکسن دنبال خواهد شد.

* ای اف سی استاندارد‌های خودش را دارد. وزیر جوانان دولت در حدود چهار ماه استقرار دولت جدید، باشگاه‌های حرفه‌ای را از اولویت‌های اصلی خود قرار داد و سعی کرد تا با سرعت زیاد کم کاری‌های ۵، ۶ سال گذشته جبران شود.

ارسال نظر: