کدخبر: 7538

کارگران| خبر مهم برای کارگران| دستمزد کارگران زیاد می شود؟

خبر مهم برای کارگران| دستمزد کارگران زیاد می شود؟

سال جاری تاکنون ۶ جلسه کمیته تخصصی دستمزد ذیل شورای عالی کار برگزار شده است.

علی‌حسین رعیتی‌فرد در مورد اینکه تاکنون چه تعداد از جلسات کمیته دستمزد کارگران تشکیل شده  است، اظهار داشت: کمیته دستمزد ذیل شورای عالی کار تاکنون ۶ جلسه تشکیل داده است، اما هنوز در مورد سبد معیشت خانوار کارگری تصمیم‌گیری نشده است.

وی افزود: احتمالاً در جلسه هفته آینده کمیته دستمزد با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت سبد معیشت خانوار کارگری تعیین می‌شود.

به گفته رعیتی‌فرد، کمیته تخصصی تعیین دستمزد کارگران ذیل شورای عالی کار با حضور نمایندگان سه جانبه کارگران، کارفرمایان و دولت در وزارت کار برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، ‌ حد اقل دستمزد کارگران برای سال آینده در شورای عالی کار بر اساس دو عامل تعیین سبد معیشت خانوار کارگری و نرخ تورم سال جاری تعیین می‌شود.

معاون روابط کار وزارت کار همچنین در مورد حل مشکل کارگاه‌هایی که به خاطر بدهی به دستگاه‌ها در معرض تعطیلی قرار دارند، گفت: کارگاه‌هایی که دارای مشکل هستند، باید به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مراجعه و مشکل خود را مطرح کنند که در مراکز استان‌ها با ریاست استاندار و دبیری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و با حضور نماینده وزارت کار تشکیل می‌شود.

وی افزود: صاحبان کارگاه‌هایی که دارای مشکلاتی هستند و به ستاد تسهیل تولید و رفع موانع مراجعه می‌کنند، بدهی‌های‌ آنها استمهال می‌وشد و یا بدهی به دستگاه‌هایی مانند اداره برق، آب، گاز و یا تأمین اجتماعی تقسیط می‌شود تا از تعطیل شدن کارگاه جلوگیری شده و این بدهی‌ها نیز به تدریج پرداخت شود.

به گفته رعیتی‌فرد، دبیرخانه ستاد تسهیل تولید و رفع موانع در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها قرار دارد و وزارت کار هم به عنوان عضوی از این ستاد حضور دارد و کارگاه‌هایی که دارای مشکل هستند، با مراجعه به این ستاد بدهی آنها تقسیط شده و از دستگاه‌ها مهلت گرفته می‌شود تا جلوی تعطیل شدن کارگاه‌های تولید گرفته شود.

ارسال نظر: