کدخبر: 7657

حسین والامنش| هنرمند معروف درگذشت| حسین والامنش که بود؟

فوری: هنرمند معروف درگذشت| حسین والامنش که بود؟

حسین والامنش، نقاش ایرانی که آثارش در بسیاری از موزه‌های استرالیا و جهان به نمایش درآمده بود 25 دی ماه درگذشت.

این هنرمند که در سال ۱۳۵۲ به استرالیا مهاجرت کرده بود، در شهر آدلاید سکونت گزید و روز گذشته در همان شهر از دنیا رفت.

حسین والامنش زاده ۱۱ اسفند ۱۳۲۷ در تهران، نقاش و تندیس‌گر ایرانی ـ استرالیایی بود. او از هنرمندان مکتب هنر نوگرا بوده است.

الیاس علوی، شاعر و هنرمند افغان و از دوستان این هنرمند با تأیید این خبر در صفحه اینستاگرامش نوشت: «حسین والامنش، یکی از هنرمندان بزرگ زمانه ما از میان رفت. حسین یکی از خاکی‌ترین کسانی بود که می‌شناختم. هفتاد و چند ساله بود اما با همه آنقدر رفیق بود که تنها با نام کوچکش صدا می‌کردیم. شیفته «مولانا» بود و بیشتر کارهایش از شعرهای مولانا تأثیر می‌گرفت. 

زاده تهران بود، کودکی‌اش را در زاهدان گذرانده بود و بعدها یک شوخی عاشقانه او را به استرالیا کشانیده بود. مدتی با مردمان بومی اینجا زیسته بود و سفرهای زیادی داشت از جمله سفری زمینی به افغانستان که همیشه خاطراتش را نقل می‌کرد. 

سال‌ها قبل که به استرالیا آمدم، در یک نمایشگاهی همدیگر را دیدیم. به خانه‌اش دعوت کرد و طراحی‌هایم را دید و تأکید کرد که هنر را جدی ادامه بدهم. تشویق او به من و بسیاری دیگر باعث شد راه زندگی‌ما تغییر کند. یک سال پیش، با همت او گروه هنری «آرتا» را تشکیل دادیم. همیشه شور یاد گرفتن داشت و این اواخر به کلاس سه‌تار می‌رفت. یکی از آخرین مکالمه‌های دیشب با دوستی در مورد کلاس موسیقی بوده است. یادت گرامی رفیق.» 

حسین والامنش، هنرمند نقاش بود که آثارش در بسیاری از موزه‌های استرالیا و جهان به نمایش درآمده بود. جزییاتی از دلیل درگذشت و مراسم خاکسپاری این هنرمند به سکونت در خارج از کشور، در دسترس نیست. 

در ادامه تصاویری از آثاری این هنرمند را مشاهده می کنید که همگی برگرفته از اینستاگرام الیاس علوی هستند

ارسال نظر: