کدخبر: 7754

سهام عدالت|سهام| واریز سود سهام عدالت

فوری: جاماندگان سهام عدالت بخوانند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از سازوکار جدید مجلس برای ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت خبر داد.

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره دلیل عدم وجود سهام عدالت در پیش نویس لایحه بودجه گفت: سهام عدالت قانون جداگانه خودش را دارد و بودجه معمولا برای امور جاری کشور مثل دخل و خرج دولت و پروژه‌های عمرانی تنظیم می‌شود.

«سهام عدالت قانون خودش را دارد و از بودجه جداست» مرحبا با تاکید بر جدایی سهام عدالت از بودجه، از رایزنی در مجلس برای برقراری سهام عدالت برای جاماندگان آن خبر داد. 

علی اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت گفته  احتمالا نیازی به تعیین منابعی برای این موضوع در بودجه نباشد، زیرا منابع قابل توجهی از سهام عدالت در سال های گذشته کسر شده و در قالب سهام بازگشت شده به دولت موجود است و اگر همان سهام در قالب انتقال سیستمی انجام شود، می توان از آن برای جاماندگان استفاده کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت بر اساس آمار ۲۰ میلیون جامانده سهام عدالت داریم و درصددیم برای ۱۰ میلیون نفر منابع را در نظر بگیریم و برای سال آینده سهام عدالت آن‌ها برقرار شود.

دولت دوازدهم درحالی به کار خود پایان داد که اعلام شد پرونده ثبت نام سهام عدالت بسته شده است و امکان اینکه مشمول جدیدی پذیرفته شود وجود ندارد.

«تلاش می‌کنیم از طریق منابع پایدار حق پایمال شده جاماندگان سهام عدالت را استیفا کنیم» مرحبا این جمله را می‌گوید.

نیکزاد نائب رئیس مجلس نیز با بیان اینکه هر چند اصل هدفمندی یارانه ها و مستقل شدن بودجه از نفت و... درست بود، اما کارنامه موفقی در اجرا نداشتیم، گفته باید جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف شوند و همچنین برای سهام عدالت ارزش افزوده ایجاد کنیم. مجلس آماده همکاری در این زمینه است.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت  همچنین گفته که پرداخت سهام عدالت به جاماندگان در برنامه دولت جدید هست و ما هم پیگیر این موضوع هستیم که این ماجرا زودتر تعیین تکلیف شود.

ارسال نظر: