کدخبر: 8397

اخبار حوادث|آبادان عزادار شد| حادثه وحشتناک در آبادان

آبادان عزادار شد| حادثه وحشتناک در آبادان

همزمان با مرگ دختر 4 ساله آبادانی پس از آتش‌سوزی خانه، تحقیقات برای بررسی این حادثه آغاز شد.

مجید فرهانی‌پور، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان با اشاره به این حادثه گفت: ساعت 8 و 11 دقیقه صبح سه‌شنبه در پی آتش‌سوزی خانه‌ای در کوی کارگر  بلافاصله گروه اطفا سازمان آتش‌نشانی به محل اعزام شد. خودروی آتش‌نشانی ساعت ۸:۱۵ در نزدیکی محل حادثه دچار نقص فنی و گروه پشتیبانی اعزام می‌شود، ۲ نفر از تیم آتش‌نشانان گروه اول به سرعت خود را به محل می‌رسانند و در حالی که خانه دچار دودگرفتگی شده بود پس از لحظاتی به آتش‌نشانان خبر داده می‌شود که ۲ کودک در منزل هستند به این ترتیب آتش‌نشانان با دستگاه تنفسی به منزل وارد می‌شوند و همزمان خودروی اطفای حریق بعدی در ساعت ۸:۱۹ به محل حادثه می‌رسد.

مرگ تلخ دختر 4 ساله در آتش

وی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان با سرعت ۲ کودک را که در خانه تنها بوده و دچار دودگرفتگی شده بودند، از منزل خارج کرده و شروع به احیا و تنفس دهان به دهان می‌کنند و پس از رسیدن اورژانس ۲ کودک را زنده تحویل عوامل اورژانس دادند. اما کودک ۴ ساله پس از ساعت‌ها تلاش کادر درمان در بیمارستان فوت کرد.

سلمان‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان درباره حادثه مرگ کودک ۴ ساله آبادانی بر اثر دودگرفتگی با رد کامل موضوع  نبود تخت احیای اطفال در حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تخت احیا یک اندازه دارد و تفاوتی ندارد بیمار بزرگسال باشد و یا کودک یک ساله، موضوع وسایل احیا است که در همه تجهیزات مورد نیاز برای کودکان و بزرگسالان همزمان وجود دارد و هیچ فرقی نمی‌کند.  علت مرگ این کودک نبودن تخت نبوده است چرا که در بیمارستان‌های تحت پوشش ما تخت و تجهیزات احیای کودک و بزرگسال وجود دارد، اما در رابطه با مرگ این کودک ۴ ساله اصل ماجرا در دست بررسی است تا علت مرگ مشخص شود.

ارسال نظر: