کدخبر: 8623

اخبارحوادث| ساری عزادار شد| مرگ دردناک پدر و دختر در رودخانه

ساری عزادار شد| مرگ دردناک پدر و دختر در رودخانه

شامگاه شنبه ۱۶ بهمن یک دستگاه خودرو پراید با سه سرنشین در حال عبور از روی پل موقت روستای گلورد ساری بود که به علت بارندگی شدید و زیر آب رفتن پل ناگهان خودرو به داخل رودخانه سقوط کرد.

افرادی که شاهد این حادثه بودند بلافاصله موضوع را به امدادگران آتش‌نشانی و اورژانس خبر داده و تا رسیدن مأموران خودشان نیز دست به کار شده و موفق شدند به سختی یکی از سرنشینان خودرو را که خانم جوانی بود از آب بیرون بکشند. اما تلاش برای پیدا کردن پدر و دختر 3 ساله خانواده بی‌نتیجه ماند.

نخستین بررسی‌ها نشان داد داخل خودرو پدر و مادر و کودک ۳ ساله شان که همگی از اهالی روستا بودند، حضور داشتند با وجود تلاش بسیار پدر ۵۰ ساله و دختر 3 ساله به‌نام سوگل پیدا نشدند اما مادر 40 ساله خانواده که با کمک اهالی و سایر نیروهای امدادی از داخل آب بیرون کشیده و مصدوم شده بود، بعد از انجام اقدامات درمانی پیش بیمارستانی اولیه به بیمارستان بوعلی سینا شهرستان ساری منتقل شد.

سیدسلمان ابوالقاسمی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری که به همراه معاونان خود در محل حضور یافته بود درباره حادثه سقوط خودرو پراید از پل گلورد به رودخانه تجن گفت: با تلاش نیروهای مردمی و نیروهای امدادی یکی از سرنشینان خودرو که یک خانم بوده در یک شرایط بسیار سخت نجات یافت ولی متأسفانه دو نفر از سرنشینان که پدر و دختر خردسال بودند، ناپدید شدند.

وی با اشاره به اینکه جست‌وجو برای یافتن این دو نفر تا ساعت ۳ صبح ادامه داشت، تصریح کرد: صبح یکشنبه نیز ۳ اکیپ عملیاتی و نیروهای غواص آتش‌نشانی ساری برای جست‌وجو به محل اعزام شدند که با کمک نیروهای مردمی و امدادی حاضر در محل پیکر بی‌جان هر دو نفر کشف و از رودخانه به بیرون منتقل شد.

 

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری با تأکید بر رعایت تمامی موارد ایمنی از سوی شهروندان، گفت: شهروندان در صورت بارش باران و خطر آبگرفتگی و سیل از ورود به مسیر رودخانه و اماکن پرخطر جداً خودداری نمایند.

وی درباره علت این حادثه تصریح کرد: بر اساس شواهد موجود، آب رودخانه تجن بر اثر بارندگی و سیلاب بالا آمده بود و این پل موقت زیر آب رفت و خودرو پراید بر اثر شدت جریان آب به داخل رودخانه افتاد و موجب مرگ دو نفر شد.

پس از این حادثه با دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان مازندران، دادستان مرکز استان به‌عنوان مدعی العموم به حادثه پل گلورد ساری و سقوط خودرو پراید و فوت دونفر در این حادثه ورود کرد. محمد کریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این رابطه افزود: با تأکید رئیس کل دادگستری استان بر حفظ حقوق عامه و پیگیری موضوع، این دادستانی نیز برای احقاق حقوق عامه نسبت به موضوع، پیگیری‌های قضایی را دنبال خواهد کرد و در حوزه حفظ حقوق عامه کوتاه نخواهد آمد.

 

وی در این باره اظهار داشت: بی‌مبالاتی برخی ازمسئولان موجب این حادثه شده است، چرا که این پل از سال ۹۸ به‌صورت موقت روی رودخانه و بدون حداقل امکانات حفاظتی تعبیه شده و در اختیار مردم قرار گرفته بود که برای این موضوع پرونده قضایی تشکیل می‌شود و مسببین این حادثه مورد تفهیم اتهام قرار می‌گیرند و امیدوارم دفاع موجهی در این خصوص داشته باشند.

ارسال نظر: