کدخبر: 8748

اخبارحوادث| کرمان عزادار شد| حادثه وحشتناک برای نوزاد کرمانی

کرمان عزادار شد| حادثه وحشتناک برای نوزاد کرمانی

بنا به گفته مسئولان عادی‌انگاری طی روزهای اخیر به اوج خود رسیده و رعایت شیوه‌نامه‌ها نیز به میزان قابل تاملی کاهش یافته است.

 در میان همه اظهارنظرهایی که مدعی هستند سویه اُمیکرون کرونا کم‌خطرتر است خبری مبنی بر فوت کودکی پنج ماهه منتشر شد که پس از ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

طی ۲۴ ساعت منتهی به روز جمعه (دیروز) و براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۶ فوتی کرونایی در این استان ثبت شده است که یکی از آنان کودکی پنج ماهه در کنار سایر قربانیان بود.

این درحالی است که بنا به گفته مسئولان عادی‌انگاری طی روزهای اخیر به اوج خود رسیده و رعایت شیوه‌نامه‌ها نیز به میزان قابل تاملی کاهش یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان که کار سخنگویی ستاد کرونا در استان را نیز انجام می‌دهد اگرچه می‌گوید مرگ کودک پنج ماهه نیازمند بررسی بیشتر است اما همزمان تاکید دارد مردم باید شیوه نامه ها را رعایت کنند زیرا میزان مراجعه و ابتلا روند رو به رشد بسیاری داشته است.

دکتر سعید صحبتی با بیان اینکه میزان بستری کودکان در سویه اُمیکرون رشد قابل توجهی در مقایسه با سایر سویه های کرونا دارد اظهارداشت: مرگ کودک پنج ماهه را باید بررسی کنیم تا بدانیم علت اصلی آن چه بوده؛ احتمالا این کودک بیماری قلبی و بیماری مادرزادی نیز داشته که در نهایت کووید۱۹ باعث مرگ وی شده است. 

هفته پیش نیز دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی اعلام کرد: ۵ کودک زیر ۵ سال استان در اثر ابتلا به کرونا و شدت آن فوت شده اند.

ارسال نظر: