کدخبر: 8887

اخبار حوادث|مهاباد به خون کشیده شد| حادثه وحشتناک در مهاباد رخ داد

مهاباد به خون کشیده شد| حادثه وحشتناک در مهاباد رخ داد

مرد میانسال که پس از ابتلا به کرونا دچار افسردگی شدید شده بود در جنایتی هولناک پدرش و پسربچه ۶ ساله خود را به قتل رساند و در نهایت به زندگی خود پایان داد.

 عصر بیستم بهمن‌ماه امسال ساکنان یکی از محله‌های شهرستان مهاباد با شنیدن صدای جیغ و فریاد زن همسایه‌ در جریان حادثه‌ای هولناک قرار گرفتند.

زن همسایه می‌گفت که برای شوهر و فرزندش اتفاق بدی افتاده و وقتی یکی از همسایه‌ها وارد خانه آنها شد، با در بسته یکی از اتاق‌ها روبه‌رو شد که از داخل قفل بود. او با لگد در را شکست و وقتی وارد اتاق شد با صحنه‌ای باورنکردنی روبه‌رو شد.

مرد ۴۵ساله و پسربچه ۶ساله‌اش هر دو بر اثر اصابت گلوله شلیک شده از کلت کمری جانشان را از دست داده بودند و غرق در خون روی زمین افتاده بودند.

ماجرای این حادثه به پلیس گزارش شد و تیمی از مأموران راهی آنجا شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد ۴۵ساله دقایقی قبل از حادثه وارد خانه شده، دست پسربچه ۶ساله‌اش را گرفته و با خود به داخل اتاق برده و در را قفل کرده است.

لحظاتی بعد نیز صدای شلیک ۲ گلوله به هوا بلند شده و پس از آن همسرش که وحشت کرده بود هر چه به در کوبیده، جوابی نشنیده و وارد کوچه شده و از همسایه‌ها کمک خواسته است.

هنوز معلوم نبود که مرد میانسال به چه انگیزه‌ای دست به این اقدام هولناک زده است، اما در ادامه تحقیقات، راز جنایت دیگری هم فاش شد؛ چراکه مأموران متوجه شدند این مرد پیش از اینکه جان خود و پسرش را بگیرد، فرد دیگری را هم به قتل رسانده است.

بررسی‌ها نشان می‌داد که او ساعتی قبل‌تر سراغ پدرش رفته و به بهانه انجام کاری، او را سوار ماشین کرده و با خود به اطراف شهر برده و در آنجا به ضرب گلوله جان او را نیز گرفته است. درحقیقت پس از ارتکاب این جنایت بود که او راهی خانه شده و سراغ پسرش رفته و به ضرب گلوله به زندگی او و خودش پایان داده است.

شهر در شوک 

انتشار خبر این حادثه هولناک، شهر مهاباد را در شوک فرو برد؛ مخصوصا کسانی که عامل این حادثه را می‌شناختند و از نزدیک با او آشنایی داشتند.

یکی از دوستان وی می‌گوید: هنوز باورم نمی‌شود که این حادثه رخ داده است. مرد ۴۵ساله، وضعیت اجتماعی خوبی در شهر داشت و کارش آزاد بود و مشکل مالی نداشت. او ۲فرزند داشت و هیچ مشکل خانوادگی نداشت، اما مدتی بود که به بیماری روحی مبتلا شده بود و حتی چندبار تصمیم گرفته بود به زندگی خودش پایان بدهد.

در همین حال خانواده قربانیان نیز به پایگاه خبری هاژه که یک پایگاه خبری محلی است، گفته‌اند: مرد ۴۵ساله بعد از ابتلا به کرونا دچار افسردگی شدید شد؛ به‌نحوی که تعادل روانی خود را از دست داد. برای درمان چندین‌بار او را نزد روانپزشک بردیم و برای وی دارو گرفتیم، اما به‌دلیل امتناع او از مصرف دارو و دورانداختن آن، حالش رو به وخامت گذاشت.

در این مدت تمامی اعضای خانواده درصدد بهتر کردن وضعیت روحی و روانی او بودند، اما پیشرفتی حاصل نشد و در نهایت این حادثه تلخ را رقم زد. تا این لحظه نمی‌دانیم که وی با این حالت روحی، اسلحه را از کجا تأمین کرده است و از همشهریانمان می‌خواهیم که از هرگونه شایعه‌پراکنی در این‌باره خودداری کنند. به‌گفته خویشاوندان و نزدیکان عامل حادثه، وی فردی تحصیلکرده بود که هیچ سابقه کیفری هم نداشت.

واکنش دادستان 

به‌ دنبال این حادثه دادستان عمومی و انقلاب مهاباد نیز ضمن ابراز تأسف از وقوع این جنایت خانوادگی گفت: متأسفانه اکثر قتل‌هایی که در چند سال اخیر در این شهرستان به‌وقوع پیوسته با استفاده از سلاح‌های غیرمجاز بوده است.

مهراب پوراکبر با اشاره به اینکه یک اراده جدی برای شناسایی و مجازات عوامل قاچاق و فروشندگان و دارندگان سلاح‌های غیرمجاز وجود داشته و دستورات جدی به ضابطین قضایی برای دستگیری این افراد صادر شده، هشدار داد کسانی که سلاح غیرمجاز در اختیار دارند، اطمینان داشته باشند نخستین قربانی این ابزار مرگبار خودشان و خانواده‌شان هستند و سلاح غیرمجاز به هیچ‌وجه تامین‌کننده امنیت آنان نبوده و موجب گرفتاری آنان خواهد شد.

ارسال نظر: