کدخبر: 9298

رییس جمهور| رییسی| رییس جمهور حکم جدید صادر کرد

فوری: رییس جمهور حکم جدید صادر کرد

بهادری از دستور رئیس جمهور برای پیگیری مسائل جدی کشور مانند بازنشستگان و حقوق و استخدام کارکنان و ارائه راهکار از بابت آنها خبر داد.

به دنبال پس گرفتن لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی دولت و همچنین معطل ماندن تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت که برخی نمایندگان آن را به مخالفتِ سازمان اداری و استخدامی مرتبط دانسته‌اند، بازنشستگان و کارگران از دولت می‌خواهند که تکلیف موارد یاد شده، را سریعتر روشن کند. علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در همین رابطه در پاسخ به این پرسش که آیا دولت برنامه‌ای جایگزین برای لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که در ماه جاری از مجلس پس گرفته شد، دارد؟ اظهار داشت: در دولت قبل در حوزه مسائل ریشه‌ای مانند بازنشستگان، ساماندهی استخدام‌ها، رتبه‌بندی معلمان و… یک تعداد لوایح غیرکارشناسی ارائه شد که البته بخش‌های مختلف دولت هم مخالف آن‌ها بودند. بر این اساس، بعضاً یک تعداد لوایح «دومینووار» تقدیم مجلس شدند و طرح‌های مجلس هم به آن‌ها اضافه شدند. نگاهِ دولت، این است که اگر بخواهیم حل مسائل کشور را به صورت جدی و کارشناسی شده انجام دهیم و بخشی‌نگری نکنیم، باید نقشه اصلاحی جامع را تهیه کنیم. 

وی افزود: برخی مسائل جدی کشور مانند بازنشستگان یا حقوق و استخدام کارکنان با بخشی‌نگری به مراتب مخرب‌تر هستند، به همین دلیل رئیس‌جمهوری دستور دادند که سازمان اداری و استخدامی طرح جامعی را در حوزه استخدام‌ها تهیه کند. در حوزه بازنشستگی هم، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آسیب‌ها را شناسایی و به رئیس‌جمهوری گزارش داده‌اند. در نهایت راهکارها استخراج می‌شوند. 

بهادری در پاسخ به این پرسش که چه زمانی راهکارهای دولت تدوین و در قالب لایحه به مجلس ارسال می‌شوند؟  تصریح کرد: باید یک طرح کارشناسی شده تهیه شود. نباید به خاطر درست کردن ابرو، چشم را کور کنیم؛ یعنی باید طراحی «نظام پاسخ» اتفاق بیفتد و به موضوع‌ها فرابخشی نگاه کنیم. دولت گذشته ۸ سال کار کرد اما طرح جامعی را برای اصلاح ناترازی صندوق‌های بازنشستگی ارائه نکرد. این در حالی است که ۹۰ درصد بار مالی صندوق بازنشستگی کشوری را دولت تأمین می‌کند و این صندوق توانایی پرداخت دیون امروز خود را هم ندارد. به هر شکل باید نقشه اصلاح جامع تهیه شود.

ارسال نظر: