کدخبر: 9471

برنج|قیمت برنج امروز 11 اسفند 1400| قیمت برنج باورنکردنی شد!

قیمت برنج امروز 11 اسفند 1400| قیمت برنج باورنکردنی شد!

برنج ایرانی نسبت به سال گذشته ۹۵.۳ درصد گران شده است؛ به طوری که قیمت هر کیلو در بهمن سال گذشته به طور متوسط ۳۴ هزار و ۴۰۰ تومان بوده که در دی ماه امسال به حدود ۵۷ هزار تومان رسیده و برای بهمن ماه متوسط قیمت ۶۷ هزار و ۳۰۰ و حداکثر ۷۶ هزار تومان گزارش شده است.

قیمت برنج امروز افزایشی شد.قیمت برنج امروز با نوسان همراه بود.قیمت برنج برای مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.قیمت برنج اوج گرفته است.در ادامه یه بررسی قیمت برنج می پردازیم.

قیمت برنج امروز

قاسمعلی حسنی در خصوص وضعیت عرضه و تقاضا کالا در بازار مواد غذایی، گفت: در حال حاضر در بازار مواد غذایی کمبودی وجود ندارد تقاضا در بازار همانند سال‌های قبل با افزایش همراه نیست و رکود بر قرار است.

وی درباره وضعیت توزیع و قیمت برنج در بازار بیان کرد: طبق مصوبه‌ای که برای قیمت گذاری برنج اعلام شد در حال حاضر برنج ایرانی با قیمت ۴۲ الی ۶۵ هزار تومان، برنج هندی با قیمت ۲۳ الی ۲۹ هزار تومان، برنج تایلندی با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت برنج پاکستانی نیز ۲۳ الی ۲۹ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران افزود: در بخش بنکداری با عرضه کالا به قیمت مصوب شاید محدودیتی وجود داشته باشد، ولی با عرضه کالا به قیمت آزاد محدودیتی در بازار مواد غذایی وجود ندارد.

حسنی در خصوص طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا گفت: باید قبل از اجرای طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کارت اطلاع رسانی انجام می‌شد تا مصرف کننده از نحوه محاسبه آگاه باشد.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران عنوان کرد: وزارت صمت باید در ابتدای امر نحوه درج قیمت و محاسبه قیمت نهایی را به مصرف‌کنندگان آموزش می‌داد تا مصرف کنندگان دچار تنش نشود، زیرا در حال حاضر اجرای این طرح برای فروشنده و مصرف‌کننده تنش ایجاد کرده است.

برنج ایرانی ۹۵ درصد گران شد

تازه ترین گزارش مرکز آمار درباره متوسط قیمت کالاهای خوراکی در بهمن ماه نشان می دهد که برنج ایرانی نسبت به سال گذشته ۹۵.۳ درصد گران شده است؛ به طوری که قیمت هر کیلو در بهمن سال گذشته به طور متوسط ۳۴ هزار و ۴۰۰ تومان بوده که در دی ماه امسال به حدود ۵۷ هزار تومان رسیده و برای بهمن ماه متوسط قیمت ۶۷ هزار و ۳۰۰ و حداکثر  ۷۶ هزار تومان گزارش شده است. قیمت برنج ایرانی در مقایسه با آذرماه نیز رشد ۱۸.۲ درصدی دارد.

برنج خارجی ۳۵ هزار تومان هم فروش رفت

اما در رابطه با برنج خارجی نیز متوسط قیمت از بهمن سال گذشته با ۲۴ هزار به مرز ۳۰ هزار در دی ماه  امسال رسیده و در بهمن ماه تا بیش از ۳۰ هزار تومان قیمت خورده است.

برنج خارجی ۳۵ هزار تومان هم در ماه گذشته فروش رفته است. بر این اساس این کالا نسبت به آذر ماه ۵.۸ و در مقایسه با دیماه ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان گران شده است.

بر اساس گزارش گمرک ایران در ۱۰ ماهه امسال بیش از یک میلیون و ۱۳۴ هزار تن به ارزش بالغ بر ۹۷۵ میلیون و ۷۳۸ هزار دلار از گمرک ترخیص و وارد ایران شده است، این واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد در وزن و ۲۷ درصد ارزش افزایش داشته است. در ۱۰ ماهه سال گذشته  ۸۵۲.۵ میلیون تن به ارزش ۷۷۱.۱ میلیون دلار برنج وارد ایران شده بود.

ارسال نظر: