کدخبر: 9494

معلمان|خبر مهم برای معلمان| خبر خوش برای معلمان| استخدام فوری این معلمان

خبر خوش برای معلمان| استخدام فوری این معلمان از اول اسفند

مجوز استخدام ۳۶ هزار نفر از معلمان حق‌التدریس دریافت شده است و از اول اسفند ماه حکم استخدام‌شان اجرا می‌شود.

تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس با مصوبه مجلس انجام شد و در مرحله اول ۲۵هزار و ۴۹۷نفر و در مرحله دوم ۳۰هزار نفر از آنان تبدیل وضعیت شدند، هم اکنون سومین گروه از این معلمان به تعداد ۱۲۸۰۰ نفر می‌گویند تا پایان سال ۱۴۰۰ باید احکام استخدامی آنها صادر شود که این کار انجام نشده و آنها نسبت به صادر نشدن احکام معترض بوده و تجمعاتی را هم مقابل مجلس برگزار کردند.

سید محمد مولوی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره تاخیر در صدور احکام استخدامی معلمان حق‌التدریس گفت: به دلیل کمبود ظرفیت دانشگاه فرهنگیان این معلمان در چند مرحله در دانشگاه پذیرش شدند و مرحله دوم نیز پس از مرحله نخست انجام شد اما در حال حاضر گروهی که در مرحله سوم باید تعیین تکلیف می‌شدند، هنوز وضعیت مشخصی ندارند و با گذشت چهار ماه از اتمام دوره هنوز بلاتکلیف هستند و انتظار می‌رود در اسرع وقت همانند گروه‌های قبلی مشمول قانون حکم استخدامی‌شان صادر شود.

در همین ارتباط عباس نجار رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال گذشته ۵۵ هزار نفر طی دو مرحله استخدام داشتیم و با تلاش همکاران و هماهنگی‌هایی که با سازمان‌های ذیربط داشتیم، مجوز استخدام ۳۶ هزار نفر را دریافت کردیم. برای تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس مشمول قانون که ابلاغ، گزینش و دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان را دارند با هماهنگی‌های انجام ‌شده مجوز استخدام برای آنها صادر خواهد شد و از اول اسفندماه حکم استخدام شان اجرایی می‌شود.

نجار گفت: خوشبختانه این افراد تا پایان بهمن ماه حق‌التدریس و عیدی خود را دریافت کرده‌اند. ۵ هزار معلم قرآنی و نزدیک به ۶۰ هزار نفر مشمول طرح مهرآفرین، در سال ۱۴۰۱ تبدیل وضعیت و استخدام پیمانی خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به چالش ارائه آمارهای غیردقیق در آموزش و پرورش عنوان کرد: هدف‌گذاری کردیم تا این موضوع حل شود، در حال حاضر وضعیت آمار شفاف‌سازی شده چرا که مبنای انجام هر کاری آمارهای درست و دقیق است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به روند جمعیت دانش‌آموزان، اظهارکرد: بررسی وضعیت ۱۰ ساله نشان می‌دهد که در برخی از استان‌ها با رشد جمعیت دانش‌آموزی روبه‌رو هستیم که به توجه ویژه نیاز دارند.  رشد جمعیت تا سال ۱۴۰۵ صعودی است و پس از آن کاهشی خواهد بود اما این روند برای همه استان‌ها یکسان نیست و متناسب با این جمعیت پیش‌بینی کلاس‌های درس مورد نیاز انجام شده است.

ارسال نظر: