کدخبر: 9776

اخبار حوادث|نجات باورنکردنی قاتل از اعدام| در البرز رخ داد

نجات باورنکردنی قاتل از اعدام| در البرز رخ داد

مرد زندانی که پنج سال قبل برای فرار از دست مأموران پلیس یک سرباز وظیفه را به آتش کشیده و به قتل رسانده بود با تلاش قاضی اجرای احکام استان البرز و جلب رضایت خانواده مقتول پای چوبه دار بخشیده شد.

 صبح یکی از روزهای آبان سال ۹۵ سه مأمور کلانتری کمالشهر به همراه سرباز وظیفه برای دستگیری یک متهم فراری به خانه او رفته بودند مأموران که حکم جلب و دستور قضایی برای ورود به خانه متهم داشتند وقتی متوجه شدند وی در را باز نمی‌کند با در دست داشتن حکم قضایی از یک کلیدساز خواستند در را باز کند.

اما متهم که با قرار دادن چند وسیله سنگین پشت در مانع باز شدن در شده بود وقتی متوجه شد مأموران در حال باز کردن در هستند به محض نیمه باز شدن در ناگهان ظرف بنزینی را برداشت و محتویات آن را روی سرباز وظیفه و سه مأمور کلانتری و مرد کلیدساز ریخت و با یک کبریت همه را به آتش کشید.

به نقل از ایران، به گفته قاضی فلاحی رئیس شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز در این عملیات، مأمور درجه‌دار، سرباز وظیفه و مرد کلیدساز طعمه حریق شده و آسیب دیدند. اما متهم که قصد داشت از طریق دیوار همسایه فرار کند با تلاش مأموران کلانتری دستگیر شد.

دراین میان سرباز وظیفه که جلوتراز همه ایستاده بود بیشتر از بقیه دچار جراحت ناشی از حریق شد، مصدومان پس از این حادثه به بیمارستان انتقال یافته و تحت درمان قرار گرفتند اما سرباز وظیفه به‌نام پویا ۲۱ ساله که بشدت مصدوم شده و سوخته بود پس از تحمل ۴۰ روز رنج و درد سرانجام روی تخت بیمارستان جان باخت و به شهادت رسید.

متهم پس از دستگیری در حالی که مدعی بود مواد مصرف کرده و حالت عادی نداشته است بازداشت شد و پس از تکمیل تحقیقات به زندان انتقال یافت. در بررسی‌ها مشخص شد این مرد شرور پیش از این نیز به اتهام روابط نامشروع، درگیری، شرارت، قاچاق موادمخدر و ایجاد مزاحمت دستگیر شده و چندین بار به زندان افتاده بود.

وی پس از دستگیری در چندین مرحله تحت محاکمه قرار گرفت و سرانجام به اتهام قتل عمد باتوجه به درخواست اولیای دم به قصاص نفس محکوم شد.

با تأیید حکم قصاص از سوی قضات دیوانعالی کشور این متهم در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت و سرانجام چند روز قبل مرد زندانی برای اجرای حکم از ندامتگاه کرج به سالن اعدام منتقل شد دقایقی بعد نیز وقتی طناب دار به دور گردنش حلقه شد از شدت ترس و نگرانی در حالی که زبانش بند آمده بود و فقط گریه می‌کرد خواهان بخشش خود بود در همین موقع با تلاش و وساطت قاضی اجرای احکام و هیأت صلح و سازش سرانجام خانواده سرباز شهید در آخرین لحظات بدون هیچ درخواستی و فقط به خاطر رضای خداوند از اجرای حکم قصاص قاتل پسرشان چشم‌پوشی کردند و بدین ترتیب مرد اعدامی از مجازات مرگ رهایی یافت.

این زندانی ۴۳ ساله که باورش نمی‌شد او را بخشیده باشند سجده‌کنان و گریان خدا را شکر کرد و از اولیای دم به خاطر این گذشت و بزرگواری تشکر کرد.

این متهم به زندان منتقل شد و بزودی از نظر جنبه عمومی و اعمال ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی پای میز محاکمه قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر: