کدخبر: 9911

بازنشستگان|خبر خیلی مهم برای بازنشستگان| بازنشستگان پولدار شدند

خبر خیلی مهم برای بازنشستگان| بازنشستگان پولدار شدند

بر اساس ابلاغ وزارت اقتصاد به سیستم بانکی کشور مقرر شد از ابتدای بهمن تسهیلات خرد بدون ضامن پرداخت شود.

وزارت امور اقتصادی و دارایی بهمن ماه در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل ۱۳ بانک دولتی بر اجرای بخشنامه عدم نیاز به ضامن در پرداخت تسهیلات خرد تاکید کرد.

شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران اجرایی دولتی همچون وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی، شرکت‌های دولتی و نهاد‌های عمومی غیردولتی و شرکت‌های معتبر بخش خصوصی براساس تشخیص بانک که حقوق افراد به آن واریز می‌شود، مشمول طرح هستند.

با وجود ابلاغ پرداخت وام بدون ضامن برخی از بازنشستگان موفق به دریافت این وام نشدند.

مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: پرداخت وام خرد بدون ضامن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با ارائه گواهی کسر از حقوق از ابتدای بهمن آغاز شده است و شرط حقوق‌بگیر بانک مربوطه بودن را برای پرداخت تسهیلات بدون ضامن حذف کرده‌ایم.

لله‌گانی، مدیرعامل بانک رفاه گفت: ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان با درخواست غیر حضوری پرداخت شد و این روند ادامه خواهد داشت

وام فوری ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی اعلام کرد: تمام شعب بانک‌های دولتی در سراسر کشور با توجه به تاکید رئیس‌جمهور و دستورالعمل ابلاغ شده، برای پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و بدون اخذ ضامن آمادگی کامل دارند.

علیرضا قیطاسی گفت: شعب بانک‌ها در سراسر کشور آمادگی دارند تا با توجه به منابع و متناسب با درخواست وام، تسهیلات تا سقف یکصد میلیون تومان را بدون اخذ ضامن و با گواهی کسر اقساط پرداخت کنند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی تصریح کرد: دستگاه‌های صادر کننده گواهی شرطی نگذارند که بانک عامل، با توجه به آن شرط گواهی کسر حقوق را نپذیرد.

وی افزود، دستگاه متولی باید براساس گواهی صادر شده متعهد شود تا پایان دوره بازپرداخت اقساط، اگر قسطی پرداخت نشد آن را از حقوق وام گیرنده کسر و به بانک عامل پرداخت کند.

قیطاسی تاکید کرد: روسای واحد بانک‌ها باید توجه کنند که پرداخت این تسهیلات مورد تاکید رییس جمهور، وزیر اقتصاد، مدیرعامل بانک‌ها و مجموعه شورای هماهنگی بانک‌ها و بانک مرکزی است و شعب بانک‌ها باید این خواسته را اجرایی کنند

ارسال نظر: