کدخبر: 9958

جنوب تهران به خون کشیده شد| حادثه هولناک در جنوب تهران

فرمانده انتظامی ویژه شهر ری از به قتل رسیدن مردی میانسال درپی یک نزاع جمعی در شهرری خبر داد.

 سرهنگ دوستعلی جلیلیان با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح برخی از عملیات ها و ماموریت های این فرماندهی پرداخت و گفت: در تاریخ ۱۷ اسفندماه امسال وقوع یک مورد نزاع دسته‌جمعی در محدوده حسن آباد شهرری به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد که با حضور ماموران در محل مشخص شد چهار نفر با استفاده از قمه و چوب اقدام به ایجاد درگیری گروهی کرده و علاوه بر اینکه موجب وحشت ساکنان و اهالی محل شده اند، دو نفر را نیز به شدت مجروح کرده اند که حال یکی از آنان که مردی ۵۰ ساله بود به شدت وخیم گزارش شده بود.

وی با بیان اینکه ساعاتی بعد مرد میانسال به دلیل شدت جراحات وارد شده جان خود را از دست داد، گفت: با مرگ این مرد، رسیدگی به موضوع وارد فاز دیگری شده و تیمی ویژه از ماموران انتظامی شهرری شناسایی و دستگیری عاملان اصلی این نزاع و جنایت را در دستور کار خود قرار دادند که در جریان بررسی های انجام شده چهار متهم اصلی مورد شناسایی قرار گرفتند. 

فرمانده انتظامی ویژه شهرری با بیان اینکه چهار متهم به یکی از شهرهای شمالی کشور متواری شده بودند، گفت: ماموران در عرض حدود ۴۸ ساعت و با اخذ نیابت قضایی این افراد را در مخفیگاهشان دستگیر و به تهران منتقل کردند. برای این افراد پرونده ای تشکیل شده و تحقیقات همچنان در حال انجام است.

وی همچنین از دستگیری سارق یک خودرو پس از واژگونی آن خبر داد و گفت: مأموران خبری مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودرو در محدوده سه راه ورامین کسب کرده و به محل مراجعه کردند. با حضور ماموران در محل مشاهده شد که وانت به طورکامل واژگون شده و راننده آن هم دچار آسیب دیدگی شدید شده است. اما رفتار راننده مشکوک بود و با همان وضعیت سعی داشت تا از مأموران پلیس فاصله بگیرد. 

جلیلیان با بیان اینکه این موضوع شک مأموران را برانگیخت، گفت: مأموران اقدام به استعلام پلاک وسیله نقلیه کردند ودر جریان آن متوجه شدند که وانت پیکان دو روز پیش به سرقت رفته است. سارق هم به بیمارستان منتقل شد تا پس از آن به جرمش رسیدگی شود.

فرمانده انتظامی ویژه شهرری از دستگیری دو مامور قلابی و کشف سرقت میلیاردی از آنان نیز خبر داد و گفت: این افراد با غصب عناوین، یک دستگاه خودروی وانت نیسان حامل ۲ هزار و ۲۵۰ کیلوگرم پسته به ارزش تقریبی ۷ میلیارد ریال را سرقت کرده بودند. رسیدگی به این موضوع با مراجعه یکی از شهروندان و اعلام سرقت وانت با محموله پسته در دستور کار مأموران قرار گرفت و در جریان تحقیقات اولیه مشخص شد که پنج نفر از سرنشینان یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ تحت پوشش مأمور و با استفاده از دستبند و بیسیم اقدام به سرقت این محموله کرده‌اند. 

وی ادامه داد: مشخصات خودروها و سارقان در اختیار واحدهای عملیاتی و انتظامی قرار گرفت و سرانجام مأموران کلانتری قلعه نو خودروی وانت نیسان مسروقه را همراه با بار پسته شناسایی و متوقف کرده و دو نفر از سارقان را نیز به همراه برخی از تجهیزات نظامی دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. 

به گفته جلیلیان، تلاش برای دستگیری دیگر سارقان همچنان در حال انجام است و دو متهم دستگیر شده نیز به دادسرا معرفی شدند.

فرمانده انتظامی ویژه شهرری، همچنین از دستگیری چهار نفر که اقدام به فروش لوازم خانگی جعلی تحت عنوان برندهای معروف و معتبر به شهروندان کرده بودند، خبر داد و گفت: درپی ثبت چند مورد شکایت از سوی شهروندان با موضوع فروش لوازم خانگی تقلبی به جای اصل، توسط چهار نفر با ۳ دستگاه خودروی تیبا، ساینا و سمند که به صورت سیار در محدوده حسن آباد فعالیت می کنند، شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار کلانتری حسن آباد قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه در تحقیقات تخصصی انجام شده مشخصات ظاهری متهمان و محل تردد آنان شناسایی شد، افزود: تیم عملیاتی کلانتری حسن آباد با پوشش چندین روزه محل تردد متهمان، سوژه های مورد نظر را شناسایی و آنان را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند که در بازدید از خودروی متهمان شش دستگاه مایکرویو، چهار دستگاه اجاق گاز و چهار دستگاه جاروبرقی تقلبی کشف و به همراه متهمان به کلانتری حسن آباد منتقل شد.

به گفته فرمانده انتظامی شهرستان ری، متهمان دستگیر شده پس از پایان تحقیقات و تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. 

ارسال نظر: