کدخبر: 1308

چطور حلقه مناسب ازدواج یا نامزدی خریداری کنیم

از قدیم در ایران رسم بوده هنگامی که خانواده ی پسر، اگر دختری را برای ازدواج پسرشان در نظر داشتند، یک حلقه ساده و کوچک به عنوان نشانه ی انتخابشان برای آن دختر میخریدند.

گالری طلا ربیعی

خرید حلقه ازدواج قطعاً یکی از مهمترین و اصلی ترین خریدهای قبل از مراسم به حساب می آید. حلقه ی ازدواج از جمله رسومی است که تقریباً در تمام کشورهای دنیا یکسان است و می شود گفت مهمترین نشانه ی متأهل بودن برای زوج ها می باشد. از آنجایی که قرار است سالیان سال این حلقه همراه شما باشد باید در انتخاب آن دقت زیادی داشته باشید.

علاوه بر این با توجه به اینکه حلقه ازدواج یکی از ماندگارترین هدایایی است که عروس و داماد برای یکدیگر می خرند، سعی کنید تا جایی که جیب شما یاری می کند برای خرید حلقه دست و دلباز باشید. در این مقاله سعی می کنیم نکات مهم و قابل توجه خرید حلقه نامزدی و حلقه ی ازدواج را به طور مختصر بیان کنیم تا در خرید این دو هدیه ی با ارزش و معنوی بهترین انتخاب را داشته باشید.

آیا حلقه نامزدی با حلقه ی ازدواج فرق دارد

 از قدیم در ایران رسم بوده هنگامی که خانواده ی پسر، اگر دختری را برای ازدواج پسرشان در نظر داشتند، یک حلقه ساده و کوچک به عنوان نشانه ی انتخابشان برای آن دختر میخریدند. این حلقه به عنوان حلقه نامزدی یا حلقه ی نشان شناخته می شده و همچنان هم این رسم پابرجاست.

حلقه ی نامزدی یا همان حلقه نشان معمولاً ظریف تر ارزان تر از حلقه ی ازدواج است. علاوه بر این حلقه نامزدی یک هدیه یک طرفه است و فقط از طرف خانواده داماد به عروس هدیه می شود. اما حلقه ازدواج یک هدیه دو طرفه به حساب می آید. گالری طلا و جواهر ربیعی با بیش از نیم قرن تجربه امکان خرید خاص ترین و به روز ترین مدل های حلقه نامزدی و حلقه ازدواج را به صورت آنلاین و حضوری برای شما فراهم نموده.

حلقه ازدواج حتما باید طلا باشد؟

 در آداب و رسوم هیچ تاکید خاصی بر طلا بودن حلقه ازدواج وجود ندارد. اما صرفاً به دلیل اینکه عروس و داماد دوست دارند در این روز مهم ، بهترین و ارزشمندترین هدیه را برای یکدیگر خریداری کنند، طلا را به دیگر فلزات ترجیح می‌دهند. البته بسیاری از افراد بخصوص مردها حلقه های با جنس پلاتین را بیشتر از طلا می پسندند و این موضوع کاملاً سلیقه ای است. حتی هستند افراد زیادی که از نقره برای خرید حلقه ازدواج استفاده می کنند. اگر شغل شما به نوعی است که ممکن است حلقه آسیب ببیند سعی کنید از جنس پلاتین به جای طلا استفاده کنید چرا که مقاومت بسیار بیشتری دارد. در مجموع باید گفت احساسات و معنویت به حلقه ی ازدواج ارزش می بخشد نه جنس فلز.

حلقه ی ازدواج ست یا متفاوت؟

 حس جالبی دارد اگر حلقه ازدواج عروس و داماد شبیه به هم باشد. اما خیلی مواقع سلیقه عروس و داماد در مورد انتخاب حلقه یکسان نیست. برای همین یکی از آن دو مجبور می شود همیشه حلقه ای را به ‌دست کند که چندان باب میل و سلیقه او نبوده است. برای همین به شما پیشنهاد می کنیم هرچند داشتن حلقه ست حس جالبی دارد، اما اگر سلیقه شما با همسرتان یکی نیست هیچ اجباری برای ست بودن وجود ندارد. پس سعی کنید حلقه ای را انتخاب کنید که همیشه با احساس لذت آن را دست کنید. البته بهتر است حلقه ها از یک جنس باشند. برای مثال جلوه خیلی جالبی ندارد که حلقه عروس طلایی و حلقه داماد طلا سفید یا پلاتین باشد.

طلای زرد یا طلا سفید

 خیلی وقت ها افراد برای خرید حلقه ازدواج یا حتی حلقه نامزدی بر سر دوراهی طلای زرد یا سفید گیر می کنند. واقعا هم باید گفت با توجه به اینکه این هدیه سال های سال همراه شما خواهد بود انتخاب سختی پیش رو دارید. پس قبل از هر اقدامی با مشورت همسر خود رنگ حلقه را مشخص کنید تا در بازار دچار سردرگمی نشوید. معمول ترین و متداول ترین رنگ های طلا به سه دسته طلاهای زرد، طلا های سفید و طلاهای روز گلد تقسیم میشوند. اگر قبل از مراجعه به بازار رنگ مورد نظر خود را انتخاب نکنید قطعاً در تنوع بازار دچار سردرگمی خواهید شد. گالری طلا و جواهر ربیعی با ارائه انواع مدل ها و رنگهای طلا با محصولات متنوع و گوناگون تا حد زیادی در انتخاب بهترین گزینه به شما کمک خواهد نمود.

حلقه ازدواج مردانه، خریدی به مراتب سخت‌تر

 شاید استفاده از کلمه سخت  در اینجا کمی تعجب برانگیز باشد. زیرا اکثر مردها حلقه های بسیار ساده و معمولی را بیشتر می پسندند. اما سختی کار همین جاست که حلقه های بسیار ساده که در عین حال جذاب هم باشند کمی سخت پیدا میشود. البته بسیاری از آقایان نمونه های مدل دار یا حتی نگین‌ دار را بیشتر می پسندند. پس لازم است به شما یادآوری کنیم وظیفه انتخاب حلقه را به طور کامل بر گردن عروس نیندازید و حتماً در این انتخاب، سلیقه داماد را هم لحاظ کنید.

انواع حلقه ازدواج 

حلقه ی ازدواج آنقدر مدل های مختلفی دارد که اگر قرار باشد همه مدل ها را نگاه کنید باید ماه ها برای این کار وقت بگذارید. اما نکته ای که در تمام مدت انتخاب باید مد نظر داشته باشید این است که این حلقه قرار است سال های سال نشانه عشق و تعهد شما باشد. پس آن مدلی را انتخاب کنید که حتی وقتی پیر شدید هم از دیدن آن لذت ببرید. حلقه های ساده معمولا این وییگی را دارند که در هر سنی و هر جنسیتی حس خوبی به افراد می دهند. استفاده از حلقه های ساده با حکاکی اسم یا اثر انگشت یا ضربان قلب جزء گزینه های بسیار خاص و دوست داشتنی به حساب می آیند.

خرید آنلاین حلقه ازدواج

 خرید آنلاین به شما این امکان را می دهد که در مدت زمان کوتاهی چندین برابر حضور فیزیکی در بازار، مدل های مختلف را تماشا کنید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال انتخاب حلقه ی ازدواج هستید بررسی های آنلاین را به هیچ وجه فراموش نکنید. چرا که با جدیدترین مدل های روز آشنا می شوید و در مدت زمان بسیار کوتاه تری می توانید گزینه مد نظرتان را پیدا کنید. همچنین بسیاری از سایت ها امکان خرید آنلاین را برای راحتی بیشتر شما فراهم کرده اند.

 

ارسال نظر: