کدخبر: 1330

لذت نوشیدن یک فنجان کتاب در کافه‌کتاب آنلاین

معمولا اگر از افرادی که عاشق کتاب و مطالعه هستند سوال کنید که بهترین رفیق و دوست و همدشان کیست؟ به شما پاسخ خواهند داد «کتاب»! این قبیل افراد در زندگی روزمره‌شان مدام به فکر یافتن زمان‌های برای فراغت از کار و مشغول شدن به مطالعه و کتاب‌خوانی هستند. اگر شما هم از این قبیل افراد هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

کدام را ترجیح می‌دهید؟ کتابخانه یا کافه کتاب؟

تا چند سال پیش، ترجیح اول دوستداران کتاب، کتابخانه‌ها بودند. مکانی دنج و مملو از کتاب که می‌توانید ساعت‌ها در گوشه آن نشتسته و در سکوت و آرامش به خواندن کتاب مبادرت ورزید.

اما از دهه 1380 به بعد، کم کم مفهوم جدیدی وارد تهران و سپس کل ایران شد به نام کافه کتاب. کافه کتاب‌ها نه معذوریت کتابخانه ها و قوانین سختگیرانه آن را داشتند و نه هیاهو و شلوغی کافه ها را. برخلاف کتابخانه ها که برای ورود به آن باید از یک بروکراسی مشخص و نام نویسی اولیه پیروی می‌کردید و بعد بدون کوچکترین سر و صدایی مشغول مطالعه می‌شدید، در کافه کتاب ها نه نیازی به نام نویسی وجود دارد، و نه آن سکوت آزاردهنده و سنگین حکفرماست.

امروزه بیشتر افراد عاشق کتاب، کافه‌کتاب‌ها را به کتابخانه ها ترجیح می‌دهند. مخصوصا اگر کمی شکمو هم باشید! پر کافه کتاب ها انواع خوراکی و نوشیدنی برای نوش جان کردن وجود دارد. چه لذتی بالاتر از نوشیدن یک فنجان قهوه در حین مطالعه؟

عاشقان کتاب و معضل همیشگی کمبود وقت

زندگی پیشرفته و تکنولوژیک امروز، بسیار دردسرساز شده است. تقریبا همه ما دچار کمبود زمان هستیم. ظاهرا هرچه آدمیزاد بیشتر پیشرفت کند، بیشتر با معضل زمان روبرو می‌شود!

این برای عاشقان مطالعه معضلی وحشتناک است. امروز دیگر مثل قدیم نمیشود ساعت ها برای مطالعه وقت صرف کرد. اما همین تکنولوژی که مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد کرده است، راه حل‌های مناسبی نیز ارائه داده است. یکی از این راه‌حل‌ها استفاده از کتابخانه های دیجیتال است.

شما می‌توانید در لابلای زندگی شخصی و کاری خود، به محض یافتن تایم خالی از طریق کتابخانه های آنلاین دانلود کتاب کرده و مطالعه کنید. اصلا برای فردی که اهل کتاب است، هر چیزی که مانع از مطالعه شود، توجیه درستی نمیتواند باشد. «وقت ندارم!» «حوصله ندارم!» «سرم شلوغ است!» این‌ها همه بهانه است. یک کتابخوان حرفه‌ای از زیر سنگ هم شده برای مطالعه، تایم کافی را پیدا می‌کند!

افراد علاقمند به مطالعه نباد هیچ تایمی را از دست بدهند. در مترو، در اتوبوس، در اوقات استراحت میان کار و بار خود، می‌توانید کتاب دانلود کنید و بخوانید. پایگاه‌های فرهنگی زیادی برای این کار تدارک دیده شده است که یکی از آن‌ها کافه‌کتاب آنلاین است . به راحتی میتوانید وارد این پایگاه بشوید و کتاب مطالعه کنید. انواع کتاب‌های قدیمی، روزنامه‌ها، رمان‌ها و کتابهای صوتی در پایگاه کافه کتاب آنلاین وجود دارد. هر کتابیکه نیازد اشته باشید از کتابهای قدیمی تا کتابهایی که کمتر پیدا میشود مثل دانلود کتاب انجیل را می‌توانید در این پایگاه پیدا کنید. خودتان وارد شده و بنگرید:

www.KaffeKetab.ir

کدام را ترجیح می‌دهید؟ کتاب الکترونیک یا کتاب چاپی؟

طبیعتا لذت در دست گرفتن کتاب یک چیز دیگری است! این که شما با دستانتان کتاب را لمس کنید، ورق بزنید و بوی کتاب را استشمام کنید، لذتی وصف نشدنی برای شما به ارمغان می‌آورد. اما بنا بر قانون «فرصت هزینه» شما نمی‌ةوانید همزمان دو چیز را در یک تایم داشته باشید.

اگر وقت کافی ندارید و نمیتوانید کتاب چاپی در دست گرفته و ساعت ها صرف مطالعه کنید، باید از روش جایگزین آن استفاده کنید یعنی دانلود کردن کتابها و مطالعه آنلاین در موبایل، تبلت یا کامپیوترتان. چاره دیگری نیست. اگر این کار را نکنید، لاجرم باید قید مطالعه را بزنید.

پس همچنان در نظر داشته باشید که محیط صمیمی و باکیفیت پایگاه کافه کتاب آنلاین یک گزینه مناسب برای دور نشدن از مطالعه است. شما می‌توانید کتاب‌ها را به صورت PDF یا صوتی دانلود کرده و مطالعه نمایید. همچنین یکی از آپشن‌های این پایگاه، مطالعه آنلاین کتاب‌ها بدون دانلود کردن در خود سایت است. مثلا میتوانید به مطالعه گلستان سعدی بپردازید .

سخن پایانی

برای کسی که عاشق کتاب باشد، هیچ بهانه ای در جهت توجیه عدم مطالعه، موجه نیست! افراد عاشق کتاب طوری در لابلاب روزمرگی‌ّا و مشغله‌های زندگی خود زمان برای مطالعه را خالی می‌کنند که دیگران حیرت زده می‌شوند!

فراموش نکنید درس مهمی که از بچگی به ما یاد داده اند:

بهترین دوست ما کتاب است.

مهم‌ترین و درست‌ترین نصیحتی است که به ما کرده‌اند. سعی کنید در هر جایگاه و شغل و شرایطی که هستید، از مطالعه غافل نشوید. هم برای خودتان خوب است و هم برای جامعه.

 

Untitled

ارسال نظر: