کدخبر: 1388

آنچه باید درباره اینورتر ABB بدانید

اینورترهای ABB که دارای ولتاژ پایینی هستند شامل اینورترهای کاربری عمومی، اینورترهای مایکرو، اینورترهای ماشین آلات، اینورترهای صنعتی و اینورترهای کنترل حرکت می باشند.

اینورترهای ABB برحسب ولتاژ به دسته های گوناگونی طبقه بندی می شوند. یک دسته اینورترهایی هستند که دارای ولتاژ پایین متناوب می باشند. دسته دیگر، اینورترهایی هستند که از ولتاژ متوسط متناوب برخوردار می باشند. دسته بعدی نیز اینورترهایی هستند که ولتاژ آنها به صورت مستقیم می باشد. اینورتر ABB دارای مدل های مختلفی می باشد. اینورترهای ABB که دارای ولتاژ پایینی هستند شامل اینورترهای کاربری عمومی، اینورترهای مایکرو، اینورترهای ماشین آلات، اینورترهای صنعتی و اینورترهای کنترل حرکت می باشند.

اینورترهای ABB کاربری عمومی شامل مدل های ACS480, ACS580, ACS380 می باشند که از ویژگی های خاصی برخوردار هستند. این نوع اینورترهای ABB از تمام خصوصیات داخلی که مورد نیاز و ضروری می باشند برخوردار است. ویژگی های دیگر آن این است که می توان به راحتی آن را انتخاب کرد و همچنین امکان نصب و کاربری درایو را نیز به شما می دهد. از واسط کاربری آسان برخوردار است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید تنظیمات و درایو را سریع راه اندازی کنید. دارای تنظیمات داخلی می باشد که با استفاده از آنها می توانید انرژی را ذخیره کنید. این نوع اینورتر ABB همچنین در تمام شبکه های فروش ABB از دسترسی گسترده ای برخوردار است.

اینورتر ABB دارای چه مدل هایی می باشد؟

اینورترهای ABB مایکرو دارای مدل های ACS480, ACS380, ACS310, ACS355 می باشد و از ویژگی های خاصی برخوردار است. طراحی کامپکت این نوع اینورتر ABB به گونه ای است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به راحتی آن را به ماشین آلات متصل کنید. این اینورتر از ابزار و واسط های کاربری مناسبی برخوردار است که به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی آن را تنظیم کنید. این نوع اینورتر ABB همچنین در تمام شبکه های فروش ABB از دسترسی گسترده ای برخوردار است.

اینورترهای ABB ماشین آلات دارای مدل های ACS355, ACSM1-04, ACS380, ACS880 می باشد که جزء اینورترهای پمپ های سولار است و همچنین دارای ویژگی های خاصی می باشد. سخت افزار این اینورتر قابل انعطاف است و با استفاده از این اینورترها می توانید برای یک مساله خاص برنامه نویسی کنید. این اینورتر با انواع مختلف موتورها و سیستم های اتوماسیون گوناگون سازگاری دارد. از برنامه های کنترلی آماده برخوردار است که برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. دارای کنترل گشتاور مستقیم یا DTC می باشد که با استفاده از آن می توان موتورهایی که فاقد سنسور می باشند و از دقت بالایی برخوردار هستند را کنترل کرد. قیمت اینورتر ABB برحسب کیلو وات الکتروموتور و نوع کاربرد آن متفاوت می باشد. قیمت اینورتر ABB معمولا به دلیل نوساناتی که همیشه در بازار وجود دارند، ثابت نمی باشد.

 

نمونه ای از یک اینورتر ABB

سافت استارتر ABB چیست و از چه ویژگی هایی برخوردار می باشد؟

سافت استارتر ABB وسیله ای است که به وسیله آن می توان الکتروموتورها را به صورت نرم و تدریجی راه اندازی کرد. سافت در زبان انگلیسی به معنی نرم و استارتر به مفهوم شروع کننده می باشد. سافت استارتر ABB این توانایی را ندارد که بتواند تمام موتورها را راه اندازی کند، زیرا موتورها انواع مختلفی دارند و سافت استارتر ABB می تواند برای نوع خاصی از آنها مورد استفاده قرار بگیرد. این موتورها در صنعت به عنوان موتورهای سه فاز القائی یا قفس سنجابی شناخته شده اند. موتور سه فاز این قابلیت را دارد که به طور مستقیم به برق سه فاز زده و راه اندازی شود. قیمت سافت استارتر ABB

اگر شما موتور ABB را به طور مستقیم به برق سه فاز متصل کنید، روش راه اندازی مستقیم یا DOL را انجام داده اید. در این صورت، نمی توانید راه اندازی آن را کنترل کنید. اما با استفاده از سافت استارتر ABB می توانید دوره راه اندازی را کنترل کنید. اما در بسیاری از شرایط نیازی به نظارت در راه اندازی موتور ABB نمی باشد. به عنوان مثال، موتورهای ABB که از توان پایینی برخوردار هستند، نیازی به کنترل در راه اندازی موتور ندارند. با وجود این، موتورهایی نیز هستند که نیاز به کنترل مناسبی دارند.

زمانی که شما یک موتور ABB سه فاز را راه اندازی می کنید، رویدادهای الکترونیکی و مکانیکی اتفاق می افتد که با شرایط کار همیشگی موتور بعد از راه اندازی متفاوت است. به عنوان مثال، زمانی که موتور ABB را راه اندازی می کنید، جریانی که در مقایسه با وضعیت همیشگی آن از شبکه کشیده می شود افزایش می یابد. اگر ABB از موتور کوچکی برخوردار باشد، مشکلی به وجود نمی آید.

اما اگر ABB دارای موتور بزرگی باشد، این امکان وجود دارد که برق کارخانه این توانایی را نداشته باشد که به آسانی این جریان زیاد را تامین کند. مثلا زمانی که جریان ناگهانی زیادی از برق کارخانه کشیده شود، این احتمال وجود دارد که ولتاژ برای لحظه ای کاهش پیدا کند و در عملکرد سایر تجهیزات برقی و الکترونیکی مشکل به وجود آورد. در این مواقع، شما می توانید سافت استارتر ABB را تنظیم کنید تا جریانی که برای راه اندازی موتور ABB لازم است را محدود کند و همچنین سافت استارتر ABB مانع این می شود تا جریان های زیاد نتوانند از برق کارخانه به موتور ABB کشیده شوند. کاتالوگ سافت استارتر ABB

شرکت ایتوک صنعت به عنوان نماینده رسمی ABB و خدمات پس از فروش شناخته شده است و در قسمت درایو، سافت استارتر ABB و قطعات یدکی پشتیبانی به طور همیشگی این محصولات را جزء بخشی از مهم ترین کارهای خود قرار داده است. سابقه این شرکت بیشتر از دو دهه می باشد و همیشه رضایت مشتریان، دانش، تجربه و تلاش کارکنان خود را در نظر دارد. این شرکت همیشه بر کیفیت خدمات نظارت دارد تا بتواند رضایت مشتریان خود را جلب کند و همچنین قیمت و زمان تحویل، پیگیری و پاسخ گویی به موقع به مشتریان از جمله وظایف دیگر این شرکت است.

 

ارسال نظر: