کدخبر: 1468

علت انفجار در پالایشگاه تهران مشخص شد+جزئیات مهم

مدیر روابط عمومی پالایشگاه تهران اعلام کرد: صدای انفجاری که شنیده می شود ناشی از تغییر شکل مخازن (دفورمه) در اثر حرارت بوده و انفجار جدیدی رخ نداده است.​

شاکر خفایی گفت: آتش‌سوزی شب گذشته مخازن این پالایشگاه مهار شده اطفا کامل تا ظهر امروز پنجشنبه انجام می شود.

وی اظهار داشت: آتش مهار شده تا به مخازن دیگر سرایت نکند اما اطفا و خاموش شدن کامل منوط به این است که فرآورده نفتی داخل مخزن بسوزد و تمام شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تنها پنج درصد از محتویات مخزن باقیمانده است که حدودا تا سه ساعت دیگر با سوختن کامل آن آتش خاموش خواهد شد.

خفایی تاکید کرد: قسمت های انتهایی مخزن چون فرآورده های نفتی سنگین تری دارد دودش غلیظ تر است و مدیریت می شود تا بسوزد و اطفا کامل انجام شود.

وی یادآور شد: به دلیل مسائل ایمنی راههای ورودی بسته و خط تولید پالایشگاه موقت تعطیل شده است تا پس از اطفا کامل مجدد خط تولید در مدار قرار گیرد.

استاندار تهران به همراه فرماندار ری برای پیگیری حادثه در اتاق فرمان پالایشگاه حضور یافته اند.

شرکت پالایش نفت تهران با ظرفیت پالایش ۲۵۰ هزار بشکه در روز در حدود ۱۷ تا ۲۰ درصد انرژی کشور را تولید می کند، این پالایشگاه سال ۱۳۴۷ تأسیس شده و اینک مشتمل بر ۲ پالایشگاه جنوبی و شمالی است.

ساعت ۱۹ و ۱۸ دقیقه عصر امروز، چهارشنبه (۱۲ خردادماه) حادثه آتش‌سوزی وسیعی به دلیل نشتی یکی از مخازن ضایعات نفتی پالایشگاه تهران رخ داد که گروه‌های امدادی و آتش‌نشانی به‌منظور مهار و خاموش کردن آتش به‌سرعت وارد عمل شدند.

ارسال نظر: