کدخبر: 1602

راهنمای جامع خرید قطعات موبایل

هر یک از این قطعات به دلایل مختلفی مانند بالا رفتن بیش از حد حرارت گوشی، بروز مشکلات برقی، وارد شدن ضربه و یا افتادن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آب­ خوردگی و دلایلی دیگر از کار بیافتند و زمانی که گوشی دچار مشکلات سخت­‌افزاری می‌­شود آن قطعه باید تعمیر و یا تعویض گردد

قطعات موبایل یا به عبارتی اجزای تشکیل دهنده تلفن همراه، شامل باتری، قاب و درب پشت گوشی، برد گوشی، شیشه دوربین، دوربین، آنتن، بازر(صدای ملودی و زنگ)، خازن، دیود، آی­­سی، میکروفون و... می­‌باشد. هر یک از این قطعات به دلایل مختلفی مانند بالا رفتن بیش از حد حرارت گوشی، بروز مشکلات برقی، وارد شدن ضربه و یا افتادن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آب­ خوردگی و دلایلی دیگر از کار بیافتند و زمانی که گوشی دچار مشکلات سخت­‌افزاری می‌­شود آن قطعه باید تعمیر و یا تعویض گردد. در صورتی که نیاز به تعویض قطعات موبایل باشد، قطعه جایگزین باید اصل، باکیفیت و متناسب با برند گوشی باشد بنابراین در زمان خرید قطعات موبایل باید بسیار دقیق عمل کرد زیرا استفاده از قطعه بی­‌کیفیت یا اشتباه، گوشی را دچار مشکلات بیشتری خواهد کرد.

نکاتی پیرامون خرید قطعات موبایل

از جمله مشکلاتی که کاربران گوشی با آن مواجه می‌­باشند خرابی قطعات موبایل است. در صورتی این خرابی‌­ها با تعمیر یا تعویض قطعه دیگری قابل حل باشد دارندگان این تکنولوژی ترجیح می­‌دهند تا با اعتماد به یک تعمیرکار حرفه­‌ای و پرداخت قیمت خرید قطعات موبایل خود در هزینه­‌های خود صرفه‌­جویی کنند تا اینکه به سراغ خرید یک گوشی نوع بروند. قطعاتی که تعویض آن نیاز به تخصص دارد باید توسط شخصی کاربلد انجام گردد زیرا آنها می‌­توانند قطعات استاندارد و اورجینال را بشناسند. به عنوان مثال زمانی که تاچ و ال ­سی ­دی موبایل دچار آسیب و شکستگی شود اجزای تشکیل­‌ دهنده آن باید تعویض گردد. همانطور که می­‌دانید تاچ ال­ سی ­دی برندهای مختلف گوشی از یکدیگر متفاوت می­‌باشد که به صورت درجه 1(اورجینال) و یا درجه2( کپی یا غیراورجینال) با کیفیت و قیمت­‌های متفاوت در بازار موجود می­‌باشد. اینکه این قطعه با کدام نوع کیفیت در تعویض قطعه معیوب به کار رود در وهله اول به انتخاب مشتری بستگی دارد که با چه قیمتی آن را می­‌خواهد و دوم به تعمیرکار مربوطه که آیا در کار خود صداقت دارد یا خیر؟ ال­ سی­ دی اصل از نظر ظاهر، روشنایی و کیفیت تغییری را در صفحه نمایش ایجاد نمی‌­کند ولی نوع کپی آن چنین حالتی را ندارند. 

یک تعمیرکار بدون داشتن دانش لازم در زمینه شناخت قطعات موبایل و مهارت عملی قادر نخواهد بود دست به تعمیر یا تعویض قطعات گوشی همراه بزند. از جمله قطعاتی که ممکن است زمانی به تعویض آن احتیاج داشته باشیم دوربین گوشی بوده که در زمان خرید یکی از مهمترین معیارهای ما برای انتخاب یک گوشی است و خرابی آن برای کاربران خوشایند نخواهد بود. این قطعه در برخی از گوشی­‌ها به صورت مشترک و در برخی دیگر به صورت اختصاصی به کار گرفته می­‌شود اما با خراب شدن هر یک از دوربین­‌های پشتی یا جلویی، باعث عدم کارکرد هر دو آنهاست. باتری یکی دیگر از قطعات موبایل می­‌باشد که بعد از گذشت چند سال عملکرد خود را از دست داده و یا ضعیف­‌تر عمل خواهد کرد زیرا باتری از قطعات مصرفی  گوشی همراه بوده که بعد از اتمام طول عمر مفید بهتر است تعویض گردد. برای تشخیص اصل بودن باتری می­‌توانید به مواردی مانند نوع بسته‌­بندی، بررسی تاریخ تولید، بررسی برچسب دور آن، بررسی لبه باتری، بررسی نوشته‌های روی برچسب، بررسی بدنه باتری و محل اتصالات آن، جنس باتری توجه کنید. هر برند گوشی باتری مخصوص به خود را دارد که مهمترین نکته در زمان خرید آنها اصل بودن باتری می­‌باشد.

در خرید قطعات موبایل، اصل بودن قطعات تا چه اندازه اهمیت دارد؟

یکی از مواردی که باید کاربران گوشی در زمان خرابی قطعات موبایل مدنظر داشته باشند این است که گوشی آنها تا چه اندازه ارزش تعمیر یا تعویض قطعه دارد و چه استفاده‌­ای از گوشی می‌برند. برای مثال ممکن است فردی دارای چند گوشی بوده که هر کدام برندهای مختلف و ارزش قیمتی متفاوتی دارند در این‌ صورت کاربران می­‌توانند بر اساس جایگاهی که گوشی آنها دارد تصمیم بگیرند که از قطعه اصل خریداری کنند یا خیر. برای بسیاری از کاربران تشخیص اصل یا تقلبی بودن قطعه کار سختی بوده به خصوص اینکه آنها خود قادر به تعویض بسیاری از قطعات نیستند اما تعمیرکاران حرفه‌­ای با توجه به دقت و تجربه‌­ای که دارند به راحتی می‌­توانند اصل بودن قطعات موبایل را تأیید یا رد کنند. از جمله قطعاتی که تعویض آن نیاز به تخصص دارد بازر صدا و اسپیکر می­‌باشد که خرابی آن برای دارندگان گوشی به دلایل مختلفی اتفاق می‌­افتد و در صورتی که با روش­‌های نرم‌­افزاری حل نشود تعمیرکار مجبور به تعویض قطعه خواهد شد. برای تشخیص اسپیکر اصل می‌­توان به مواردی مانند کیفیت صدا، مدت زمان پخش آهنگ بدون قطع و وصل شدن، داشتن گارانتی توجه کنید.

ارسال نظر: