کدخبر: 1825

دلایل محبوبیت تندر نود در ایران و خرید و فروش بالایش

خودروهای خانواده ال ۹۰ با تیپ‌های مختلفی به بازار عرضه شده‌اند که شامل L90 E0، L90 E1، L90 E2، پیکاپ، تندر پارس، تندر اتوماتیک و ال ۹۰ پلاس می‌شود. سه مدل اول موتورهای یکسانی دارند و هرکدام از آنها در آپشن‌های ارائه شده تفاوت‌های جزئی، مثل نوع و رنگ سپر و … با هم دارند.

 

Untitled

ال ۹۰ پیکاپ مخصوص حمل بار است و به‌اندازه مدل‌های دیگر طرف‌دار ندارد. در ال ۹۰ اتوماتیک هم جعبه‌دنده‌های پرقدرتی به‌ کار رفته است و باتوجه‌به داشتن جعبه‌دنده ۴سرعته اتوماتیک، طرف‌داران خاص خود را دارد. ال ۹۰ پلاس آخرین مدل ارائه شده و فول آپشن محسوب می‌شود. تندر پارس همان مدلی است که از سوی شرکت پارس خودرو تولید می‌شود.

خودروی ال ۹۰ شاید ازنظر ظاهری، چه داخل کابین و چه بدنه، نتواند رضایت همه را جلب کند، بااین‌حال اکثر افراد می‌گویند خودروی کم دردسر و بی‌آزاری است و کمتر سروکارش به تعمیرگاه می‌افتد. حتی طبق گزارش برخی از مشتریان، با وجود گذشت ۱۵۰ هزار کیلومتر از رانندگی با آن، هنوز به تعویض خیلی از قطعاتش، مثل واشر سرسیلندر یا تعمیر جلوبندی، نیاز نبوده است. به همین دلیل امروز در بین خودروها، پرفروش بازار است و بخش قابل‌توجهی از تیراژ تولید خودروی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

مشخصات فنی

تندر ۹۰ موتور ۱۶۰۰ سی‌سی با توان ۱۰۵ اسب‌بخار دارد که در مقایسه با خودروهای دیگر این رده، خودرویی با قدرت زیاد به شمار می‌آید. حداکثر سرعت آن نیز ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت است. همچنین ال ۹۰ از بدنه محکمی برخوردار است و ۳ ستاره ایمنی از ۵ ستاره را از مؤسسه Euro NCAP، که یک مؤسسه معتبر در زمینه ارزیابی ایمنی خودروها به‌ شمار می‌آید، کسب کرده است.

مصرف سوخت شهری، جاده‌ای و ترکیبی این خودرو به ترتیب برابر است با ۱۱/۱، ۶/۶ و ۸/۳ در هر ۱۰۰ کیلومتر که مصرف بنزین را در محدوده قابل‌قبول قرار می‌دهد. البته در مدل‌های دستی این مصرف کمتر می‌شود. اطلاعات کامل تیپ‌ها و مدل‌های خودرو را در صفحه  تندر دیوار ببینید.

مزایا و معایب

تندر ۹۰ را شاید نتوان خودرویی خوش‌چهره و جذاب تلقی کرد، اما به‌طورقطع اتومبیلی جادار و راحت است. فضای کابین خودرو به‌واقع جذابیت خاصی ندارد و در ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده است، در عوض سرنشینان را در هیچ بخشی با کمبود فضا مواجه نمی‌کند. کابین در هر دو ردیف عقب و جلو و در فضای سر و پا جادار و مناسب است. صندوق بار خودرو، آن را انتخابی مناسب برای مسافرت‌های خانوادگی کرده است.

نکته دیگر ارتفاع خودرو است که باعث می‌شود راننده تسلط کافی را به اطراف داشته باشد. البته باید به این مورد اشاره کرد که در نسخه‌های پیش از فیس‌لیفت ارتفاع نامناسب صندوق بار، دید عقب را مختل می‌کرد. این معضل را برخی مالکان با دوربین دید عقب رفع می‌کردند. همچنین تندر ۹۰، در نسخه‌های پس از فیس‌لیفت چهره کمی جذاب‌تر به خود گرفتند. اما هنوز هم خودرویی جذاب برای جوانان نیستند.

تنوع مدل‌ها

در پایان باید گفت وقتی تندر ۹۰ در سال ۸۶ شمسی وارد بازار ایران شد، به‌دلیل ظاهر زمختی که داشت، نتوانست به‌راحتی میان مردم جا باز کند. اما در ادامه، به‌واسطه قیمت مناسب و عملکرد خوب، توانست به‌راحتی با خودروهای هم‌رده دیگر رقابت کند و حتی آنها را کنار بزند و طرف‌داران زیادی برای خودش دست‌وپا کند.

بعدها رنو ساندرو، که نمونه هاچ‌بک همین خودرو به شمار می‌آید، نیز طرف‌داران قابل‌توجه‌ای به دست آورد. یکی دیگر از مزایای این خودرو تعمیرات راحت و تأمین بی‌دردسر قطعات است. آنچه در دوران تحریم مالکان خودروهای مونتاژی یا وارداتی را بسیار آزار می‌دهد. تنوع محصولات تندر ۹۰ باعث می‌شود انتخاب‌های متعددی در اختیار خریداران باشد. باتوجه‌به  قیمت روز خودرو تندر دیوار این تنوع در قیمت نیز مشاهده شده است و می‌توانید باتوجه‌به بودجه در دست‌تان یکی از نمونه‌های مناسب این خودرو را انتخاب کنید.

 

ارسال نظر: