کدخبر: 2058

چرا دوربین DSLR عکاسی و فیلم برداری محبوب تر است؟

سلام دوستان، در ادامه قرار است به منحصر بفرد ترین دوربین های تصویر برداری و فیلم برداری سری دی اس ال آر نگاهی بی اندازیم پس با ما همراه شوید.

 

دوربین DSLR

درباره دوربین DSLR

تقریبا 8 سال است که برند های ابر قدرت تولید کننده دوربین عکاسی و لنز نظیر کانن و نیکون، تمرکز اصلی شان را بر روی طراحی در عرضه محصولات DSLR گذاشته اند و تمام دوربین های DSLR مبتدی، نیمه حرفه ای، حرفه ای و فوق پیشرفته، امروزه بیشترین مشتری را دارند زیرا که قابلیت های آنها، سنسور های بکار رفته، امکانات فوق العاده و قیمت مناسب آنها در بازار دوربین عکاسی ایران، باعث جذب بیشتر متقاضیان و رونق تصویر برداری و فیلم برداری شده است!

از آن سوی لزوم دارد بدانید که یکی از عوامل مهم در متمایز شدن دوربین DSLR نسبت به دوربین بدون آینه، رده بندی دوربین های سری دی اس ال آر عنوان می شود؛ زیرا که باعث شده اند کاربران، عکاسان و فیلم برداران متوجه قابلیت، قیمت، کارایی و بازدهی دوربین ها شوند!

رده بندی در دوربین های عکس برداری و فیلم برداری دی اس ال آر نیکون و کنون بدین شکل است که حرف اینگلیسی موجود در نام آن ها " D " عنوان می شود و در محصولات کانن حرف ( دی ) در آخر اعداد و در نیکون، قبل از اعداد جای گذاری می شود.

اما تعداد اعداد در نام هر دوربین عکاسی، بر خلاف باور کسانی که هیچ سر رشته ای در زمینه عکاسی و ضبط ویدیو ندارند، بیان می شود؛ به طوری که هرچه تعداد اعداد کمتر باشد، دوربین حرفه ای و پیشرفته تر می شود!

دوربین عکاسی دی اس ال آر

رده بندی و تفاوت دوربین دی اس ال آر و بدون آینه

رده بندی در دوربین های DSLR کنون به چهار بخش تقسیم می شود که عبارت اند از دوربین های تک رقمی ( فوق حرفه ای )، دوربین های دو رقمی ( حرفه ای و میان رده )، دوربین های سه رقمی ( نیمه حرفه ای و نرمال ) و دوربین های چهار رقمی ( آماتور و مبتدی ).

علاوه بر آن حرفه ای ترین دوربین های دی اس ال آر نیکون دوربین های سه رقمی این برند می باشند که اگر بخواهیم به بهترین، گران ترین، پیشرفته ترین و فوق العاده ترین دوربین عکاسی نیکون نگاهی بی اندازیم، می توانیم به دوربین دی 850 نیکون اشاره کنیم زیرا 4 سال پیاپی در رتبه اول دوربین های پیشرفته نیکون قرار دارد و در بازار دوربین عکاسی ایران قیمت این محصول بین 55 میلیون تا 58 میلیون تومان به فروش می رسد. ( 3 میلیون تفاوت آنها نسبت به فروشگاه و فروشنده تخمین زده می شود )

اصلی ترین تفاوت دوربین های DSLR و بدون آینه به وجود آینه در دی اس ال آر ربط دارد که باعث شفافیت بیشتر تصاویر، قابلیت جای گذاری چندین لنز و نظایر آنها... مربوط می شود.

دوربین حرفه ای دی اس ال آر

نتیجه گیری و کلام آخر

دوربین های دی اس ال آر جزو به صرفه ترین محصولاتی هستند که یک کاربر می تواند برای شروع و یا گسترش فعالیت هنری اش، از آنها استفاده کند؛ علاوه بر آن قطعات و تجهیزات همراه آن نیز به صورت عمده در بازار وجود دارند و دیگر کاربر نگران پیدا نشدن قطعات آسیب دیده نیست!

ارسال نظر: