کدخبر: 2160

حکم هلیا دختر قمه کش صادر شد

علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از انجام مصاحبه روانشناختی با دختران نوجوان حاضر در کلیپ قدرت نمایی با سلاح سرد خبر داد و گفت: آنها با اخذ تعهدات لازم به طی دوره‌های آموزشی و تربیتی هدایت شدند.

 دختر نوجوانی که در جریان یک درگیری دخترانه در یکی از بوستان‌های اصفهان قمه‌کشی کرده بود ضمن تعهد به تکرار نکردن این رفتار باید دوره‌های آموزشی و تربیتی را بگذراند.

وی در ادامه گفت: پس از انتشار کلیپ قمه کشی دختران نوجوان در فضای مجازی آنها شناسایی شدند و با دعوت آنها و خانواده هایشان در حوزه دادسرای عمومی و انقلاب مصاحبه روانشناختی با ایشان و خانواده‌هایشان انجام شد و ضمن تبیین مباحث ساختاری، قانونی و تربیتی دستور  مقتضی به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و مخاطرات ثانویه مرتبط با موضوع صادر و با اخذ تعهدات لازم به طی دوره‌های آموزشی و تربیتی هدایت شدند.

اصفهانی با اعلام این خبر نبود نظارت خانواده‌ها، نداشتن مهارت والدین در برقراری ارتباطات متناسب با نیازهای عاطفی فرزندان و دسترسی‌های آزاد به برخی محتواهای نامناسب در فضای مجازی را از علل این رفتارها دانست و خواستار جبران کوتاهی‌های صورت گرفته توسط متولیان حوزه فرهنگ و آموزش شد.

پرونده هلیا دختر قمه کش وراد فاز دیگر شد

دادستان اصفهان از انجام مصاحبه روانشناختی با دختران نوجوان حاضر در کلیپ قدرت نمایی با سلاح سرد خبر داد و افزود: آنها با اخذ تعهدات لازم به طی دوره‌های آموزشی و تربیتی هدایت شدند.

هلیا قمه کش دوستانش به اداره پلیس اصفهان احضار شدند. هلیا قمه کش کسی نیست جز دختری به نام هلیا که در اصفهان قدرت نمایی خوفناکی داشت.اینکه هلیا قمه کش از پیش قمه بزرگی در شلوارش همراه داشته است نشان داد که دختر قمه کش روحیه مجرمانه دارد و هلیا قمه کش اگر کنترل نشود شاید در آینده‌ای نزدیک شاهد یک قتل باشیم هنوز مشخص نیست علت این درگیری وقیحانه هلیا قمه کش و کسانی که در این نزاع حضور داشتند چیست اما همین فیلم یک خطر بزرگ اجتماعی را دربر دارد که شاید هلیا دختر قمه کش و دوستانش نخستین نشانه‌های تابلوی آن باشند.

علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان ضمن اعلام این خبر بیان کرد: در پی شناسایی دختران نوجوانی که کلیپ درگیری آنها در فضای مجازی منتشر شده بود، با انجام دعوت در حوزه دادسرای عمومی و انقلاب مصاحبه روانشناختی با ایشان و خانواده‌هایشان انجام و ضمن تبیین مباحث ساختاری، قانونی و تربیتی دستورات مقتضی به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و مخاطرات ثانویه مرتبط با موضوع صادر و با اخذ تعهدات لازم به طی دوره‌های آموزشی و تربیتی هدایت شدند.

اصفهانی با اعلام این خبر از علل اصلی موضوع به عدم نظارت خانواده‌ها، نداشتن مهارت والدین در برقراری ارتباطات متناسب با نیازهای عاطفی فرزندان و دسترسی‌های آزاد به برخی محتواهای نامناسب در فضای مجازی اشاره نمود و خواستار جبران کوتاهی‌های صورت گرفته توسط متولیان حوزه فرهنگ و آموزش شد.

بازجویی از هلیا دختر قمه‌کش شروع شد

 با شناسایی دختران نوجوانی که در پارکی در اصفهان با هم درگیر شده و یکی از آنها اقدام به قمه کشی کرده بود معلوم شد که دور همی آنها یک قرار در فضای مجازی بوده که به خاطر اختلاف و کل کل در فضای مجازی به درگیری کشیده شده است.

به دنبال انتشار کلیپی از درگیری چند دختر نوجوان در پارکی در اصفهان و قمه کشی یکی از آنها که جنجال زیادی در فضای مجازی به‌وجود آورد تحقیقات پلیس برای شناسایی این دختران آغاز شد و ماموران موفق شدند در مدت کوتاهی محل زندگی این دختران را شناسایی کنند.

 ساعاتی پیش هلیا قمه کش با دختران نوجوان با همراهی اعضای خانواده شان به پلیس شهر اصفهان منتقل شدند و معلوم شد که آنها از مدتی قبل در فضای مجازی با هم آشنا و دوست شده بودند اما کل کل‌ها و کری خوانی هایشان در این فضا باعث به‌وجود آمدن اختلاف میان آنها شده بود و به همین دلیل در یکی از پارک‌ها با هم قرار گذاشته بودند اما دراین قرار بین تعدادی از آنها درگیری به‌وجود آمده و یکی از آنها اقدام به قمه کشی کرده بود. همچنین مشخص شد که پس از این درگیری فرد دیگری اقدام به فیلم برداری کرده و سپس این فیلم را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود.

تحقیق از دختران نوجوان ادامه دارد و پرونده آنها برای تصمیم گیری در اختیار مرجع قضایی قرار خواهد گرفت اما آنچه در این میان اهمیت بیشتری دارد نظارت خانواده‌ها بر رفتار فرزندان نوجوانشان چه در فضای مجازی و چه در دنیای واقعی است چرا که گاهی اشتباهات بچگانه نوجوانان دور از چشم خانواده هایشان ممکن است ابعاد گسترده‌ای پیدا کند و حتی باعث به‌وجود آوردن احساس ناامنی در جامعه شود.

ارسال نظر: