کدخبر: 2225

خبر ویژه؛ 10 درصد سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بخشی از ۱۰ درصد باقیمانده سود سهام عدالت، صرف افزایش سرمایه تعدادی از شرکت‌ها شد و به دنبال این اتفاق، سهام در اختیار سهامداران قرار می‌گیرد.

برنامه‌ای برای واریز سود سهام عدالت وجود ندارد. سهام عدالت مختص به قشر خاصی نمی باشد. سهام عدالت در زمان دولت احمدی نژاد برای مردم در نظر گرفته شد. سهام عدالت در ابتدا سهم 1000000 میلیون تومانی بود که با گذشت زمان تبدیل به 500 واحد سهم شد. سهام عدالت در ابتدا قابل فروش نبود.

سهام عدالت

محمدعلی دهقان دهنوی به زمان آغاز فروش سهام عدالت اشاره کرد و افزود: معاملات سهام عدالت از همان ابتدا به دو روش مستقیم و غیرمستقیم تقسیم شد، سهامداران غیرمستقیم شرکت‌های استانی هستند که اکنون منعی برای فروش آن‌ها وجود ندارد. اما نماد تعداد محدودی از شرکت‌های استانی (حدود چهار شرکت) به دلیل همکاری نکردن مدیران شرکت‌ها برای ارائه صورت‌های مالی، بسته است و فرآیند پذیرش آن‌ها در بورس کامل نشد.

وی با بیان اینکه در این میان، نماد تعدادی از شرکت‌ها باز است و سهامداران می‌توانند اقدام به معامله سهام خود در بازار کنند، گفت: اکنون در تلاش هستیم، سر و سامانی را به معاملات سهام عدالت در روش غیرمستقیم دهیم تا انتخابات آن‌ها برگزار و هیئت مدیره شرکت‌ها انتخاب شود، از این طریق نماد باقی شرکت‌ها بازگشایی خواهد شد و افرادی که به دنبال فروش سهام خود در بازار هستند می‌توانند خواسته خود را اجرایی کنند.

سهام عدالت

دهقان دهنوی با بیان اینکه این موضوع باید مدنظر سهامداران باشد که همیشه تاکید ما به ارزشمند بودن سهام عدالت بوده است، افزود: اگر فردی نیاز به نقدینگی ندارد نه تنها نباید اقدام به فروش سهام خود کند بلکه اگر از دارایی اضافی برخوردار است می‌تواند با نگاه بلندمدت اقدام به سرمایه گذاری در این سهام ارزشمند کند.

ارسال نظر: