کدخبر: 10049

روش های لایه برداری پوست | بهترین تکنیک لایره برداری صورت

 

لایه برداری پوست و صورت، روشی کاربری و غیر تهاجمی برای از بین بردن سلول های مرده سطح بیرونی پوست می باشد که استفاده مداوم از این روش، شفافیت را در پوست پدیدار می کند و موجب پاکسازی منافذ پوست خواهد شد.

لایه برداری پوست و صورت چیست؟

پوست انسان به طور طبیعی پس از گذشت حدود ۳۰ روز، اقدام به تولید سلول های جدید می کند. از این جهت سلول های مرده  از سطح پوست جدا خواهند شد. اما در برخی موارد ممکن است که سلول های مرده نیز همچنان در سطح پوست باقی بمانند و مشکلاتی نظیر پوسته پوسته شدن، خشکی و کم آبی، بستن منافذ و ... را به وجود آورند.

یکی از راهکار هایی که سلول های مرده را به طور کامل از سطح پوست جدا خواهد کرد، لایه برداری پوست و صورت می باشد. از مهم ترین محصولات مراقبت از پوست و صورت، لایه بردار ها هستند. لایه برداری از روش های کاربردی و موثر برای داشتن پوستی زیبا و شفاف است که موجب از بین رفتن سلول های مرده پوست شده که به دو صورت فیزیکی و شیمیایی انجام می گیرد. برای خرید انواع محصولات لایه بردار می توانید "لایه بردار نیروان" را در گوگل جستجو کنید و وارد سایت nir-one.com شوید.

لایه بردار فوری صورت

لایه برداری پوست و صورت فیزیکی که امروزه به عنوان لایه برداری فوری نیز شناخته می شود، به فرایند هایی می گویند که افراد با استفاده از برخی مواد می توانند پوست خود را لایه برداری نمایند. کیسه های ضخیم آبی رنگی که در حمام های قدیمی وجود داشت، یکی از ابزار های لایه برداری در گذشته به حساب می آید. در حال حاضر اسکراب های موجود در بازار و یا ماسک های خانگی، از محبوب ترین لایه بردار های فیزیکی می باشند.

تفاوت ماسک صورت شب با کرم های مرطوب کننده شبانه چی

ماسک ها و اسکراب ها دارای دانه های ریزی هستند که موجب از بین رفتن سلول های مرده پوستی و افزایش خونرسانی به صورت می شوند. استفاده از لیف های نرم برای صورت نیز، یکی دیگر از راهکار های لایه برداری فیزیکی می باشد. توجه داشته باشید که لایه برداری پوست صورت باید به آرامی انجام شود تا آسیبی به پوست وارد نکند. همچنین اگر پوست حساسی دارید یا در صورت خود جوش های قرمز فعال مشاهده می شود، بهتر است از لایه بردار های فیزیکی استفاده نکنید.

8

لایه بردار قوی پوست صورت

امروزه لایه برداری یکی از روش های فیشیال پوست می باشد که در بسیاری از کلینیک های زیبایی انجام می گیرد. میکرودرم ابریژن و هیدرودرم ابریژن دو روش مشابه لایه برداری فیزیکی هستند که نسبت به اسکراب ها، قوی تر می باشند. البته در حال حاضر سرم هایی با ترکیبات شیمیایی تولید شده اند که لایه برداری بسیاری قوی و موثری دارند.

آلفا هیدروکسی اسید ها یا همان AHA و بتا هیدروکسی اسید ها یا همان BHA دو ترکیب شیمیایی با خواص لایه برداری هستند که هم می توان آنها را به تنها و هم در ترکیب با دیگر مواد شیمیایی به منظور لایه برداری پوست و صورت استفاده کرد. البته رتینوئیک اسید نیز از دیگر ترکیبات شیمیایی با لایه برداری بسیار قوی می باشد که برای استفاده در منازل مناسب نیست و اغلب در کلینیک ها مورد استفاده قرار می گیرد.

لایه برداری پوست بدن

پوست بدن نیز مانند پوست صورت به لایه برداری نیاز دارد. زیرا که تجمع سلول های مرده پوست بر روی یکدیگر و عدم لایه برداری پوست بدن، موجب می شود تا پوست بدن دچار کم آبی شود و خارش های شدیدی را به وجود آورد. از این جهت برای حفظ سلامت پوست بدن نیز به لایه برداری نیاز دارید. لازم است بدانید که لیف کشیدن در حمام، یکی از روش های ساده و راحت لایه برداری پوست بدن می باشد.

علاوه بر این می توانید اسکراب های دانه درشت مخصوص پوست بدن را خریداری نمایید و آن را به صورت دورانی بر روی پوست ماساژ دهید. توجه داشته باشید که اسکراب حتما باید بر روی پوست مرطوب انجام شود و پس از انجام آن نیز باید از کرم های مرطوب کننده و یا لوسیون ها استفاده نمایید.

9

لایه بردار قوی برای لک صورت

یکی از مشکلات رایج پوستی را می توان لک های تیره رنگی دانست که به دلایل مختلفی بر روی پوست ایجاد می شوند. لایه برداری پوست و صورت در واقع یکی از روش های درمان لک های پوستی می باشد. زیرا که با انجام لایه برداری، سلول های آن لایه پوستی که دچار لک شده است نیز از بین می روند و در واقع سلول های پوستی جدیدی در آن ناحیه ایجاد می شوند.

این امر موجب کمرنگ تر شدن لک های قهوه ای و در نهایت از بین رفتن آن ها می باشد. برای درمان لک های پوستی می توان از لایه برداری پوست و صورت به صورت شیمیایی و فیزیکی استفاده کنید. البته رعایت روتین پوستی و استفاده از کرم های ضد آفتاب نیز می توانند تاثیر لایه برداری را افزایش دهند.

لایه برداری پوست صورت در خانه

اهمیت لایه برداری پوست و صورت به اندازه ای زیاد است که اگر شرایط حضور در کلینیک ها را ندارید، می توانید به راحتی آن را در منزل نیز انجام دهید. در حال حاضر پد های کوچکی حاوی AHA و BHA در بازار موجود هستند که درصد اسید های موجود در آنها کاملا کنترل شده می باشد و می توانید به عنوان لایه بردار های ملایم به صورت روزانه از آنها استفاده کنید.

علاوه بر این می توانید از اسکراب های خانگی استفاده نمایید. یکی از رایج ترین اسکراب های خانگی ترکیب مواد گیاهی مختلفی با شکر می باشد. زیرا که دانه های شکر، سطح پوست را از سلول های مرده تمیز خواهد کرد.

10

 

قیمت لایه برداری صورت با دستگاه

لایه برداری پوست و صورت با استفاده از دستگاه های مختلف، باید توسط متخصص پوست انجام گیرد. زیرا که این فرایند بسیار حساس است و در صورت عدم مهارت و تبحر پزشک یا اپراتور، می تواند منجر به افزایش مشکلات پوستی شود. هزینه نهایی لایه برداری پوست و صورت با توجه به استفاده از دستگاه های مختلف، متفاوت می باشد.

همچنین تعداد جلسات لایه برداری برای رفع اشکالات پوستی و همچنین نوع آسیب پوستی شما نیز در تعیین هزینه نهایی لایه برداری در کلینیک ها تاثیر گذار می باشد. از این جهت برای اطلاع از قیمت لایه برداری، لازم است تا به کلینیک های زیبایی مربوطه مراجعه نمایید.

عوارض لایه برداری پوست و صورت

از آنجایی که لایه برداری پوست و صورت یک روش جوانسازی و زیبایی غیر تهاجمی می باشد، عوارض جانبی بسیار کمی را نمایان می کند که البته این عوارض ماندگار نخواهند بود و نهایتا ۲۴ ساعت بعد از انجام لایه برداری، از بین خواهند رفت. اما نوع پوست شما نیز در میزان و شدت عوارض تاثیر گذار است. به گونه ای که لایه برداری پوست های حساس، بیشترین عوارض را بر جای می گذارد.

توجه داشته باشید که انجام صحیح لایه برداری و استفاده از اسکراب ها و لایه بردار های ملایم و مناسب، عوارض ناشی از این فرایند را کاهش می دهند. پس از انجام لایه برداری، پوست صورت به مدت چند ساعت دچار قرمزی خواهد شد. در برخی از انواع پوست ها علاوه بر قرمزی، عوارض دیگری نظیر خارش و یا سوزش نیز احساس می شود.

 

ارسال نظر: