کدخبر: 10246

چگونه تولید محتوا باعث افزایش مشتری می‌شود؟

 

محتوانویسی و تولید محتوا از گذشته رایج بوده است. افراد بسیاری محتوا را تولید و از طریق روزنامه، مجله و بروشور، مخاطب را جذب می‌کردند. امروزه اهمیت تولید محتوا افزایش یافته است. حساسیت مخاطب بیشتر شده و هر محتوایی دیده نمی‌شود!

به دنبال افزایش اهمیت تولید محتوا، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف نیازمند ارائه محتوای حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تر هستند. هرچه محتوای بهتری تولید کنید و ارائه دهید، مخاطب بیشتری را جذب خواهید کرد.

 تولید و ارائه محتوا در زمان کنونی با گذشته تفاوت بزرگی کرده است. شما پیش از مخاطبتان، باید از گوگل ارزش و اعتبار بگیرید. در ادامه به شما راهکارهایی برای افزایش مخاطب در کنار جذب گوگل می‌دهیم پس با ما همراه باشید.

گوگل و مخاطب: دو هدف اصلی شما در تولید محتوا

تولید محتوا در بستر اینترنت، نیازمند دستیابی به دو هدف است: جذب گوگل و جذب مخاطب وفادار. پس از دستیابی به این دو، در مسیر افزایش فروش و پیشرفت در کسب و کارتان قرار می‌گیرید.

سؤال اینجاست که چگونه از گوگل اعتبار بگیریم؟ چگونه مخاطب را در صفحه‌مان نگه داریم و او را مشتری همیشگی و وفادار خود کنیم؟ راه‎های ساده ولی مهمی در این مسیر وجود دارد که با رعایت آن‌ها به این دو هدف می‌رسید.

گوگل را تحت تأثیر قرار دهید

اگر نتوانید گوگل را جذب محتوای خود کنید، او اصلا شما را به مخاطب نشان نمی‌دهد. در نتیجه دیگر اهمیتی ندارد چه قدر محتوای شما منحصر به فرد باشد؛ مخاطب آن را نمی‌بیند!

برای جذب گوگل باید سئوی سایت خود را بهبود دهید. نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا توجه گوگل را جلب کنید.

ابَرمحتوا بنویسید

ابَرمحتوا، محتوایی طولانی درباره موضوعی مشخص است. گوگل به محتوای طولانی علاقه‌مند است و توجه‌اش به آن جلب می‌شود. ابَرمحتوای شما باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • بیشتر از 5000 کلمه باشد.
  • درباره موضوعی مشخص حرف بزند و پاسخ تمام سؤالات خواننده را بدهد.
  • محتوای مفید و جذابی داشته باشد تا مخاطب را مشتاق به خواندن کند.
  • به صورت مداوم به‌روزرسانی شود و به تعداد کلمات آن افزوده شود.

از کلمات کلیدی استفاده کنید

استفاده از کلمات کلیدی تأثیر زیادی بر روی بهتر شدن سئو شما دارد. مخاطب با جست و جوی کلمات کلیدی به صفحه شما می‌رسد. هر اندازه کلمات کلیدی شما مناسب‎‌تر باشد و به اندازه کافی از آن‌ها استفاده شده باشد، در این زمینه موفق‌تر خواهید بود.

حد مجاز استفاده از کلمات کلیدی در متن شما 1.5 تا 3 درصد است. به این معنی که باید 1.5 تا 3 درصد تعداد کلمات متن خود را به کلمات کلیدی اختصاص دهید.

سایت‌ها و نرم‌افزار‌های متفاوتی برای یافتن کلمات کلیدی وجود دارند که شما از آن‌ها استفاده کنید.

سایت خود را فعال نگه دارید

از دیگر عواملی که بهبود سئو سایت شما را به دنبال دارد، فعال بودن آن است. مطالب جدید به سایت اضافه کنید و محتواهای جدید بنویسید. در این صورت گوگل متوجه می‌شود شما سایتی فعال دارید. در نتیجه به سایتتان ارزش بیشتری می‌دهد.  

با همین چند روش، به سادگی سئوی سایت خود را تا چندین برابر بهتر می‌کنید.

مخاطب را جذب کنید

بعد از این که از گوگل ارزش گرفتید، مخاطب وارد صفحه‌تان می‌شود. در اینجا باید کاربر را جذب محتوای خود کنید تا در سایتتان بماند، به شما اعتماد کند و به مشتری همیشگی شما تبدیل شود. راهکارهای زیر به جذب مشتری کمکتان می‌کند.

مخاطب را بشناسید

شناخت مخاطب اولین و مهم‌ترین مرحله‌ای است که باید پیش از نوشتن محتوا از آن عبور کنید. مخاطب شما کیست؟ چه نیازهایی دارد؟ خدمات شما برطرف کننده نیازهای او است؟ چه لحنی او را جذب می‌کند؟

با در نظر گرفتن پاسخ این سؤال‌ها، محتوای خود را تولید کنید.

شناخت مخاطب کار ساده‌ای نیست اما ممکن است. شما با چند روش به پرسونای مخاطب دسترسی پیدا می‌کنید و از رقیب‌های خود پیشی می‌گیرید. مصاحبه و پرسشنامه از جمله راهکارهایی هستند که به شما در شناخت مخاطب کمک می‌کنند.

ساده و قابل فهم بنویسید

پیچیده‌نویسی، یکی از دلایلی است که مخاطب را جذب محتوای شما نمی‌کند. برخی از نویسندگانِ محتوا تصور می‌کنند با استفاده از کلمات و اصطلاحات سخت و پیچیده، حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسند. متأسفانه باید بگویم که این تصور، اشتباه است!

مخاطب شما به دنبال سادگی است. شما باید با ارائه محتوای قابل فهم، این امکان را برای او فراهم کنید. ساده بنویسید و جای ابهامی را برای مخاطب باقی نگذارید.

از عناوین جذاب استفاده کنید

عنوان یا تیتر محتوا، اولین چیزی است که مخاطب می‌بیند. تیتری خسته‌کننده و ساده مخاطبی را به خود جذب نمی‌کند. در نتیجه باید با عنوانی جذاب او را جذب کنید تا از بین سایت‌های موجود، شما را انتخاب کند.

نکات نگارشی را رعایت کنید

رعایت نکردن نکات نگارشی، شما را بی‌سواد نشان می‌دهد. اگر مخاطب در بی‌سواد بودن شما تردید کند، معتبر بودن محتوایتان را زیر سؤال می‌برد. در نتیجه تسلط شما به اصول نگارشی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید داشته باشید.

بعد از نوشتن محتوا، متنتان را مجدد بخوانید. خود را جای مخاطب بگذارید و ایرادات نوشته‌تان را پیدا کنید.

8با رعایت نکات گفته شده، محتوایی اصولی را تولید می‌کنید که مخاطبان زیادی را جذب شما می‌کند.

 

ظهور شرکت‌هایی با هدف تولید محتوا

پیشرفت تکنولوژی، مهاجرت کسب‌وکارها به سمت اینترنت را به دنبال داشته است. دیده شدن در فضای مجازی نیازمند ارائه محتوایی حرفه‌ای به مخاطبان است. شرکت‌ها در تولید محتوا و مخاطبان در انتخاب محتوا، حساسیت زیادی به خرج می‌دهند.

به دنبال افزایش اهمیت محتوا، شرکت‌هایی با هدف ارائه خدمات تولید محتوا آغاز به کار کردند.

ترجمیک پلتفرمی ایرانی است که به ارائه خدمات تولید محتوا می‌پردازد. این سازمان با بیش از 15500 نویسنده، مترجم و متخصص در زمینه‌های مختلف، خدمات تولید محتوای خود را به افراد و سازمان‌های مختلف ارائه می‌دهد.

ثبت سفارش تولید محتوا در ترجمیک

پلتفرمِ ترجمیک، علاوه بر تولید محتوای فارسی، خدمات تولید محتوای متنی را در زبان‌های زنده دنیا مانند انگلیسی، روسی، عربی و چندین زبان دیگر ارائه می‌دهد. تنها کافی است به صفحه ارسال سفارش تولید محتوا مراجعه کنید. سفارش خود را با خیال راحت ثبت و پیشرفت خود را تضمین کنید.

ترجمیک، مشتاق همکاری با تولیدکنندگان محتوا

ترجمیک، خانه مترجمان، ویراستاران و نویسندگان حرفه‌ای ایران است. این پلتفرم به جذب و استخدام نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا می‌پردازد. اگر شما هم تولید کننده محتوا هستید، ترجمیک مشتاق همکاری با شماست.

تنها کافی است به صفحه استخدام مترجم و نویسنده بروید. فرم ثبت‌نام را پر کنید و فعالیت خود را در ترجمیک آغاز کنید.

ارسال نظر: