کدخبر: 10282

بهترین روش اخذ اقامت گرجستان ۲۰۲۲

 

اگر شماهم به مهاجرت فکر می‌کنید، اقامت گرجستان می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. امروزه بسیاری از مردم برای مقاصد مختلف اقدام به مهاجرت به کشورهای دیگر می‌کنند. دلایل مختلفی برای مهاجرت وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ادامه تحصیل، ایجاد کسب و کار، یافتن شغل ایده‌آل و... اشاره کرد. مهم‌ترین مسئله‌ای که برای مهاجران وجود دارد، یافتن کشور ایده‌آل برای ادامه زندگی است و بدون شک کشور گرجستان با توجه به مزیت‌های فراوانی که دارد یکی از بهترین مقاصد مهاجرت و سفر در سال 2022 است.

کشور گرجستان

کشور گرجستان (Georgia) واقع در منطقه قفقاز جنوبی یک کشور اوراسیایی است که عضو ناظر اتحادیه اروپا می‌باشد و درتلاش برای عضویت دائم در این اتحادیه است. این کشور از شمال با روسیه، از جنوب با ترکیه و ارمنستان، از شرق یا جنوب شرقی با جمهوری آذربایجان و از غرب با دریای سیاه هم‌مرز است. کشور گرجستان بخاطر داشتن مناطق گردشگری فراوان از جمله طبیعت زیبا، مکان‌های تاریخی، تاریخ و فرهنگ و... یکی از پرطرفدارترین مناطق توریستی منطقه محسوب می‌شود.

مردم و فرهنگ

گرجستان طبق آخرین سرشماری در ژانویه سال 2021 بیش از 4 میلیون جمعیت دارد. مردم بومی گرجستان، گرجی مسیحی ارتدکس هستند که به زبان گرجی کارتولی سخن می‌گویند، همچنین زبان گرجی با الفبای گرجی نوشته می‌شود که یکی از چهارده الفبای موجود در جهان است. فرهنگ خوب وغنی گرجی‌ها یکی از دلایلی است که می‌تواند شما را برای اخذ اقامت گرجستان تشویق کند.

مساحت و موقعیت

مساحت گرجستان 69.900 کیلومتر مربع است که طول آن 370 کیلومتر و حداکثر عرض آن به 200 کیلومتر می‌رسد، همچنین طول مرزهای آن به 1969 کیلومتر است. درازای سواحل گرجستان  با دریای سیاه 350 کیلومتر است که همین موضوع سبب توریستی شدن این منطقه در گرجستان شده است.

2

راه های مهاجرت به گرجستان

برای گرفتن اقامت کشورهای مختلف، راه‌های مختلفی نیز وجود دارد که باتوجه به سیاست‌های کلی آن کشور تعیین شده است. برای اقامت گرجستان نیز راه‌های زیادی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به اخذ اقامت گرجستان با خرید ملک و سرمایه گذاری در گرجستان اشاره کرد. در ادامه به بهترین راه‌ها برای اخذ اقامت گرجستان می‌پردازیم.

قوانین جدید گرجستان

همه‌ی کشورها برای پذیرش شهروندان جدید، قوانینی دارند و کشور گرجستان هم برای دادن اقامت به اتباع خارجی قوانین خود را دارد که سال به سال سخت‌تر می‌شود. برای مثال طبق قوانین جدید، برای گرفتن اقامت خانوادگی، کودکان بزرگسال مورد پذیرش نیستند. به عبارتی از این پس فقط کودک خردسال عضوی از خانواده محسوب می‌شود.

یکی از مهم‌ترین تغییرات طبق قوانین جدید، تغییر مدت اقامت موقت از 6 سال به 10 سال است و به این معنا است که از این پس اتباع خارجی، بعد از گذشت ده سال اقامت موقت از طریق خرید ملک، کار و امثال آن قادر به درخواست برای اقامت دائم خواهند بود. علاوه بر این قوانین مربوط به پناه‌جویان نیز شامل تغییرات اساسی شده است، بطوری که دیگر افرادی که به عنوان پناه‌جو وارد این کشور می‌شوند نمی‌توانند درخواست اقامت گرجستان را بدهند مگر در موارد خاص.

اقامت گرجستان با خرید ملک

یکی از بهترین راه‌ها برای اخذ اقامت گرجستان با خرید ملک است، اما باید توجه داشت که حداقل ارزش آن ملک باید 35.000 دلار آمریکا باشد. ملک در گرجستان شامل مالیات نیست پس می‌توان بدون پرداخت مالیات اقدام به خرید ملک در گرجستان کرد. پس از خرید ملک، اقامت گرجستان بصور خودکار برای شما صادر شده و نیاری به پرداخت هزینه نیست.

پس از گذشت شش سال و با رعایت قوانین و شرایط موردنظر، می‌توانید اقامت دائم و شهروندی گرجستان را دریافت کنید. درنظر داشته باشید پس از صدور اقامت سال اول، شما باید هرسال و به مدت شش سال اقامت خود را تمدید کنید. قیمت خرید خانه در شهر تفلیس حدودا متری هزار دلار است و در شهرهای دیگر هزینه‌ها کمتر است پس با پرداخت همین مبلغ در شهرهای دیگر می‌توان خانه‌های بزرگ‌تری نیز خریداری کرد. همچنین باید در نظر داشت که زمین جزو مستغلات است و ملک محسوب نمی‌شود پس باید خرید زمین به کسی اقامت داده نمی‌شود.

3

اقامت سرمایه گذاری گرجستان

برای اخذ اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری راه‌های زیادی وجود دارد که سرمایه گذاری روی ساخت و ساز یکی از بهترین موارد است. این سرمایه گذاری می‌تواند در سه بخش مسکونی، اداری و تجاری باشد و همچنین در نظر داشته باشید خرید ملک، سرمایه گذاری محسوب نمی‎‌شود. از آنجا که گرجستان یکی از بهترین مقاصد برای گردشگرها است پس سرمایه گذاری در صنعت گردشگری، یکی از بهترین راه‌ها برای اقامت سرمایه گذاری گرجستان است. سرمایه گذاری در بخش‌های دیگری مثل صنعت و تجارت هم می‌تواند گزینه‌های مناسبی برای اخد اقامت گرجستان باشد.

اقامت از طریق تحصیل

برای دریافت اقامت گرجستان از طریق تحصیل، در گام اول باید ویزای کوتاه مدت دریافت کنید تا با سفر به این کشور مقدمات تحصیل مثل ثبت نام در دانشگاه و پیدا کردن خانه و... را انجام دهید. بعد از گذشت یک دوره شش تا دوازده ماه شما می‌توانید اقدام به دریافت ویزای تحصیلی کنید. نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است با توجه به قوانین جدید گرجستان، برخلاف اقامت با خرید ملک یا سرمایه گذاری شما نمی‌توانید پس از گذشت شش برای دریاقت اقامت درخواست دهید اما می‌توانید بعد از تحصیل با شروع به اشتغال طبق قوانین برای اخذ پذیرش درخواست دهید.

اقامت از طریق کار

یکی از مشکلات اغلب مهاجرانی که برای اقامت از طریق کار به گرجستان سفر کرده‌اند، آشنا نبودن کافی با زبان گرجی است. پس اگر قصد دریافت اقامت گرجستان با کار در این کشور را دارید حتما در نظر داشته باشید که باید به زبان گرجی آشنایی کافی داشته باشید یا باید در شرکتی اقدام به اشتغال کنید که به زبانی غیر از گرجی نیاز داشته باشد. پس‌از عقد قرارداد کافی است با گرفتن نامه رسمی از شرکت مورد نظر، اقدام به دریافت اقامت کنید.

اقامت گرجستان برای ایرانیان

در آخر اگر قصد مهاجرت دارید اما برای انتخاب مقصد دچار شک و تردید شده‌اید، گرجستان کشوری است که می‌توانید بدون نگرانی آن را برای ادامه زندگی و رشد انتخاب کنید. اقامت گرجستان برای ایرانیان یک مزیت خوب دارد، چون گرجستان طی سال‌های اخیر یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای مهاجران ایرانی بوده پس احتمال برخورد شما پارسی زبانان خارج از کشور زیاد است. آب و هوای خوب، فرهنگ و تاریخ غنی، شهرهای توریستی، جاذبه‌های گردشگری، خدمات درمانی خوب، اقتصاد رو به رشد، مدارس و دانشگاه‌های باکیفیت و درنهایت هزینه پایین زندگی مواردی هستند که می‌تواند شما را برای مهاجرت و اخذ اقامت گرجستان ترغیب کند.

ارسال نظر: