کدخبر: 10975

بررسی کامل نقش مکمل‌ها در بدنسازی

 

نقش مکمل‌ها در بدنسازی موضوعی است که در مقاله امروز قصد داریم، در مورد آن به‌طور کامل صحبت کنیم. مکمل‌ها در عضله سازی و افزایش مقاومت بدن برای افرادی که ورزش را به‌صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند، بسیار مؤثر است. به همین دلیل، استفاده از آن‌ها روزبه‌روز گسترش بیشتری پیدا می‌کند. شرکت‌های مختلف در سراسر دنیا، این مکمل‌ها را در طعم‌های گوناگونی عرضه می‌کنند.

 یکی از این کمپانی‌ها برند Universal است که محصولات خود را با کیفیت و تنوع بسیار بالا در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. قبل از خرید و استفاده از مکمل‌ها، حتماً باید با یک فرد متخصص در این زمینه صحبت نمایید تا انتخاب درست‌تری داشته باشید.

استفاده از مکمل در ورزش بدنسازی

آغاز فعالیت برند یونیورسال

کمپانی یونیورسال که در ایالت نیوجرسی کشور آمریکا قرار دارد، در سال 1977 رسماً فعالیت خود را آغاز نمود. به دلیل استفاده از متریال مرغوب، این برند خیلی زود توانست بازارهای جهانی را در اختیار بگیرد و مشتریان زیادی را جذب نماید. البته این که دوران آغاز به کار شرکت، در سال‌های طلایی ورزش بدنسازی رخ داد نیز در این موفقیت بی‌تأثیر نبود. این برند نسبت به برخی از شرکت‌ها محصولات خود را با قیمت مناسب‌تری ارائه می‌نماید. نقش مکمل‌ها در بدنسازی تأثیر زیادی بر اندام افراد می‌گذارد. اعتماد سرویس‌دهی کیفیت و نوآوری حرف اول را در این کمپانی می‌زند و در تولید مکمل‌ها به کار گرفته می‌شود. محصولات این برند می‌توانند، فرم ایده‌آلی را برای بدن شما به ارمغان آورند.

 مکمل‌های پروتئینی در بدنسازی

به جهت بهبود و تقویت فعالیت ورزشی در ورزشکاران رشته‌های مختلف، مکمل‌های پروتئینی وارد عمل می‌شوند. این مکمل‌ها بر اساس کاری که انجام می‌دهند و فایده‌هایی که برای بدن دارند، به چند گروه تقسیم می‌شوند. انواع مختلف این مکمل‌ها عبارتند از گینرها، اسیدهای آمینه، اسنک‌ها و چربی‌سوزها که هر کدام اعمال مختلفی انجام می‌دهند.

تأثیر مکمل‌ها در بدنسازی

مکمل‌ها تأثیرات وسیعی روی عملکرد بدن بر جای می‌گذارند که در این بخش، به بررسی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

1ـ بالا رفتن وزن افراد و افزایش حجم عضلات بدن

معمولاً افرادی که رشته بدنسازی را دنبال می‌کنند، علاقه دارند هر چه سریع‌تر عضلات بدن خود را تقویت کنند و مقاومت آن‌ها را افزایش دهند. خرید مکمل ورزشی کربوپروتئینی و گینرها از پروتئین وی و قندهای ساده تشکیل شدند. گینرها به دلیل کربوهیدرات‌های با جذب سریعی که دارند، سطح انرژی ورزشکار را افزایش می‌دهند. همچنین تأثیر پروتئین‌ها بر بدن آن‌ها را نیز به میزان زیادی افزایش می‌دهند. نقش مکمل‌ها در بدنسازی بدین‌وسیله پررنگ‌‌تر از قبل دنبال می‌شود.

7

استفاده از محصولات برند یونیورسال

2ـ تأمین پروتئین مورد نیاز بدن

 

3ـ تأخیر خستگی و افزایش مقاومت بدن

ورزشکاران استقامتی نسبت به سایرین باید دیرتر دچار خستگی شوند. به همین دلیل مکمل‌های بدنسازی انرژی بدن شما را خیلی سریع تأمین می‌کنند. بدین‌وسیله، بدن شما از مقاومت و استقامت بیشتری در طول تمرینات برخوردار خواهید بود.  برخی از این مکمل‌ها عبارتند از بتاآلانین، مکمل پمپ، نیترات، کربوهیدرات و کافئین.

4ـ افزایش سرعت ریکاوری ورزشکار

استراحت و ریکاوری، نقش بسیار حساسی را در تقویت عملکرد ورزشکار همچنین آمادگی جسمانی وی ایفا می‌کند. حال برخی از این مکمل‌ها سرعت ریکاوری را بالا می‌برند و سبب می‌شوند، کوفتگی عضلات و دردهای ماهیچه‌ای کاهش پیدا کند. پس از انجام ورزش، میزان فسفو کراتین و گلیکوژن موجود در عضلات تخلیه می‌شود. ورزشکاران با استفاده از مکمل‌ها این ذخایر را در بدن خود مجدداً احیا می‌کنند.

چه کسانی نمی‌توانند از مکمل‌ها استفاده نمایند؟

نقش مکمل‌ها در بدنسازی در ذهن برخی از افراد غلط شکل گرفته است و آن‌ها باور دارند که بدون تحرک و ورزش و با استفاده از مکمل‌ها در رژیم غذایی می‌توانند، عضله سازی کنند، اما باید تأکید کنم که در این صورت هرگز نباید از مکمل‌ها استفاده کنید. سایر مواردی که با انجام آن‌ها نمی‌توانید، از مکمل استفاده نمایید را در ادامه، ذکر می‌کنیم:

  • اگر تمرینات ورزشی شما تنها به پیاده‌روی و دویدن محدود می‌شود و وزنه نمی‌زنید
  • رژیم غذایی شما روال خاصی ندارد و هر چیزی را که دوست دارید بلافاصله می‌خورید
  • به بیماری خاصی مبتلا هستید و دارو مصرف می‌کنید
  • بدن شما تحرک و تکاپویی ندارد

مکمل تنها برای افرادی مناسب است که در زندگی خود تمرینات ورزشی منظمی را دنبال می‌نمایند. همچنین رژیم غذایی آن‌ها از اصول خاصی پیروی می‌کند. بدین ترتیب، مکمل نتایج بهتری را برای شما رقم می‌زند.

8

تأثیر استفاده از وزنه بر عضله سازی بدن

هدف‌گذاری و استفاده از مکمل‌های پروتئینی

چنانچه در ذهن شما این باور وجود دارد که با کمتر ورزش کردن و آزادی در رژیم غذایی می‌توان، از مکمل استفاده نمود، نباید هرگز از مکمل استفاده کنید. این باور از عدم آگاهی نسبت به نقش مکمل‌ها در بدنسازی ناشی می‌شود. افرادی که در رژیم خود از میوه‌ها و سبزیجات استفاده نمی‌کنند و فکر می‌کنند، با خوردن مولتی‌ویتامین‌ها می‌توانند، مواد مغذی بدن خود را تأمین کنند، سخت در اشتباهند. تنها افرادی شرایط خوردن پودرهای مکمل را دارند که در زندگی خود برنامه غذایی اصولی داشته باشند، همچنین به‌صورت مرتب ورزش کنند.

این‌گونه افراد کاملاً به این موضوع اشراف دارند که قرار نیست مکمل‌ها برای آن‌ها معجزه کنند. پس برای برخورداری از عضلات قوی و بدنی نیرومند، باید کلیه مراحل گفته شده را رعایت نمایند. البته اگر فردی بتواند، با استفاده از مواد غذایی و سبزیجات نیازهای بدن خود را تأمین کند، لازم نیست از مکمل‌ها استفاده نماید. مکمل‌های برند Universal از کیفیت بالایی برخوردارند و کلیه ویتامین‌های مورد نیاز بدن ورزشکار را تأمین می‌کنند.

9

انجام تمرینات سنگین جهت دستیابی به فرم ایده‌آل

 

تنوع بالا در پودرها و مکمل‌های بدنسازی

اگر تاکنون برای خرید مکمل‌ها اقدام کرده باشید، قطعاً متوجه شده‌اید که تنوع بسیار زیادی در آن‌ها وجود دارد و شما برای انتخاب دچار سردرگمی می‌شوید. اما باید بگویم که هر یک از این مکمل‌ها برای اهداف خاصی تولید شده­اند. بنابراین شما باید بدانید که نقش مکمل‌ها در بدنسازی و بدن شما چیست؟ و قرار است از مکمل به چه منظوری استفاده نمایید. در اغلب اوقات، افراد تنها به یک رژیم غذایی خوب و سالم، همچنین خواب کافی و انجام تمرینات مکرر احتیاج دارند.

بدین ترتیب لازم نیست، هزینه زیادی را برای خرید انواع و اقسام مکمل‌ها پرداخت نمایید. درصورتی‌که خواب کافی داشته باشید بدن شما به ترمیم بافت‌ها و بهره‌گیری از پروتئین‌ها می‌پردازد.

فروشگاه مکمل پلاس محصولات و مکمل‌های بسیار متنوعی را به مشتریان خود عرضه می‌کند. این فروشگاه عکس کلیه محصولات خود را به همراه توضیحات مربوط به آن در سایت قرار می‌دهد، تا مشتریان در انتخاب محصول بهتر عمل کنند. محصولات فروشگاه از برندهای مختلف است و کاملاً اورجینال به دست مشتریان می‌رسد. قیمت مناسب را نیز باید به سایر مزایای این فروشگاه اضافه نمود.

10

تأثیر مکمل‌ها در بدنسازی

جمع‌بندی

نقش مکمل‌ها در بدنسازی موضوعی است که در مقاله امروز به‌صورت کامل در مورد آن صحبت نمودیم. برندهای مختلف در دنیا، رقابت نزدیکی برای به دست گرفتن بازار در کشورهای مختلف دارند. برای استفاده از مکمل‌ها قبل از نام برند، همخوانی آن با سبک زندگی‌تان را در اولویت قرار دهید. رژیم غذایی مناسب و صحیح بیش از هر چیز دیگری در کارایی این محصولات اثر دارند. چنانچه پس از استفاده از محصولات علائمی داشتید، فوراً مصرف آن را قطع کنید و به پزشک مراجعه نمایید. جدی نگرفتن علائم می‌تواند، منجر به آسیب‌های بدی در بدن شما شود.

 

ارسال نظر: