کدخبر: 11080

درباره‌ی نحوه خرید دوج کوین با کمترین کارمزد بیشتر بدانید

 

اگر برای شما هم سوال شده که اصلا دوج کوین چیست، باید بگوییم ارز دیجیتال دوج کوین با نام Dogecoin سال ۲۰۱۳ معرفی شد و توسعه‌دهندگانش می‌خواستند شبکه‌ی پرداخت آنلاینی دوستانه درست کنند. حتی برای این‌که پروژه‌ی دوج کوین با فضای کاملا جدی دیگر رمز ارزها تفاوت داشته باشد، نماد پروژه‌شان را تصویر یک سگ انتخاب کردند و با همان نماد هم معروف شدند.

دوج کوین (DOGE) ارز دیجیتال منبع باز و همتا به همتا است که از ابتدا می‌خواست با زبان طنز از بیت کوین تقلید کند. در سال ۲۰۲۱ دوج کوین را نهمین ارز دیجیتال محبوب نام‌گذاری کردند؛ چرا که مزیت‌هایی مانند دسترسی سریع و تراکنش‌هایی مقرون به‌صرفه برای کاربرانش ارائه کرد. استخراج دوج کوین نسبت به بیت کوین انرژی کمتری لازم دارد و برخلاف بیت‌کوین می‌توان آن را به‌صورت نامحدود استخراج کرد. این در حالی است که بیت کوین محدودیت استخراج دارد و در نهایت ۲۱ میلیون واحد بیت کوین تولید خواهد شد.

تولید نامحدود دوج کوین باعث بحث‌های مختلفی درباره‌ی کاهش و افزایش ارزش این ارز دیجیتال شده است. برای آشنایی بیشتر در ابتدا درباره‌ی دوج کوین صحبت و در ادامه‌ی مطلب نحوه خرید ارزان دوج کوین را بررسی می‌کنیم. در انتهای مطلب نیز قصد داریم صرافی والکس را به‌عنوان یکی از مناسب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال برای خرید و فروش دوج کوین معرفی کنیم. بنابراین با ما همراه باشید.

آیا دوج کوین ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

5

شاید در ابتدا برایتان سوال شود که دوج کوین ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا نه. واقعیت این است دوج کوین برای سرمایه‌گذاری بلند مدت گزینه‌ی مناسبی به‌نظر می‌رسد و از ابتدای تولد این رمزارز، رشد خوبی تجربه کرده است. پس از حمایت ایلان ماسک و برخی از افراد مشهور از دوج کوین در سال ۲۰۲۱، ارز دیجیتال دوج کوین ۷هزار درصد رشد تجربه کرد.

البته باید به این موضوع توجه‌تان را جلب کنیم که هیچ‌گاه نباید تمام تمرکز و سرمایه‌تان را فقط روی یک ارز دیجیتال بگذارید و به اصطلاح نباید همه‌ی تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد بچینید. بهتر است سبد سرمایه‌تان را متنوع و متشکل از چند رمز ارز بچینید. بنابراین توصیه می‌شود در کنار سرمایه‌گذاری و خرید ارز دیجیتال دوج کوین، نیم‌نگاهی هم به خرید و فروش بیت کوین و اتریوم داشته باشید.

چطور دوج کوین بخریم؟

وب‌سایت مشهور فوربز نحوه خرید دوج کوین را در پنج مرحله خلاصه کرده که در ادامه می‌توانید بخوانید:

مرحله‌ی اول: ابتدا باید بدانید که چقدر می‌خواهید در بازار خرید دوج کوین سرمایه گذاری کنید. همانطور که گفتیم برخلاف  بیت کوین، دوج کوین محدودیتی در عرضه‌ی رمز ارزش ندارد و باید به این موضوع واقف باشید که سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال ریسک‌های خودش را به‌همراه دارد. بنابراین با آگاهی به ریسکش میزان سرمایه‌ی خود را برای سرمایه‌گذاری مشخص کنید.

مرحله‌ی دوم: در مرحله‌ی دوم باید یک صرافی مناسب برای خرید و فروش دوج کوین پیدا کنید. ممکن است برخی از صرافی‌های مطرح در دنیا از دوج کوین پشتیبانی نکنند و مهم است که صرافی انتخابی‌تان از دوج کوین پشتیبانی کند.

مرحله‌ی سوم: مقداری از سرمایه‌تان را در صرافی سپرده‌گذاری کنید تا به‌هنگام خرید ارز دیجیتال، با صرف کمترین زمان بتوانید به معامله بپردازید. بیشتر صرافی‌ها اجازه‌ی دسترسی فوری‌تان را به حساب بانکی می‌دهند اما برخی از آن‌ها برای معاملات مبالغی بالاتر از هزار دلار چند روز زمان لازم دارند.

مرحله‌ی چهارم: بعد از این‌که سرمایه‌تان را به کیف پول منتقل کردید، در پلتفرم معاملات یا خرید صرافی DOGE را جست‌و جو کنید. نوع معامله را انتخاب کرده و مقدار دلاری که قصد دارید سرمایه‌گذارید کنید مشخص کنید. به این صورت می‌توانید سفارش خرید دوج کوین را در صرافی ثبت کنید. جالب است بدانید دوج کوین از آن‌دسته از ارزهای دیجیتالی به‌شمار می‌رود که بدون صرف زمان می‌توانید بخرید. در واقع می‌توانید دوج کوین را در هر ساعت از شبانه‌روز که می‌خواهید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن خریداری کنید و سرعت بالایی در انتقال دارد.

مرحله‌ی پنجم: با خرید رمزارز، دوج کوین به کیف پول صرافی‌تان واریز می‌شود. صرافی‌ها آنلاین و به اینترنت متصل هستند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند ارزهای دیجیتالشان را پس از خرید از صرافی به کیف پول خود منتقل کنند. بعضی از افراد حتی برای امنیت بیشتر رمز ارزهای خود را به کیف پول‌های سرد منتقل می‌کنند. این کیف پول‌ها فیزیکی هستند و به اینترنت متصل نیستند. شما می‌توانید با صرف هزینه کیف پول سرد خریداری کنید تا ارزهای دیجیتال خود را از دستبرد و هک دور نگه دارید. 

نحوه خرید دوج کوین ارزان در ایران

6

صرافی‌های بسیاری در ایران و در سطح بین‌الملل به واسطه‌ای برای خرید و فروش دوج کوین مشغولند. یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی برای خرید و فروش دوج کوین، والکس است. در ادامه‌ی مطلب خرید و فروش دوج کوین را در والکس می‌توانید بخوانید.

نحوه خرید دوج کوین ارزان در والکس

برای خرید آسان دوج کوین در والکس باید ابتدا در این صرافی ثبت نام کرده و پس از احراز هویت، وارد بازار خرید دوج کوین بشوید. فراموش نکنید که در مرحله‌ی احراز هویت نیاز است مدارک لازم را بارگذاری کنید. پس از این که والکس هویت شما را تایید کرد، با استفاده از حساب بانکی‌تان کیف پول ریالی خود را شارژ کنید. بعد به صفحه‌ی معامله‌ها رفته و سفارشتان را ثبت کنید.

نحوه فروش دوج کوین در والکس

برای فروش دوج کوین در والکس نیز هر زمان که بخواهید می‌توانید در صفحه‌ی معامله‌ی سفارش فروش دوج کوین را ثبت کنید و بعد از اینکه سفارشتان تکمیل شد مبلغ ریالی معامله به کیف پولتان در والکس واریز می‌شود. ناگفته نماند که می‌توانید به راحتی در والکس درخواست داده و پول معامله را به حساب بانکی‌تان منتقل کنید.

نحوه خرید دوج کوین به روش‌های دیگر

متداول‌ترین راه خرید دوج کوین استفاده از صرافی‌هاست. با این‌حال راه‌های دیگری نیز برای خرید یا کسب این ارز دیجیتالی وجود دارد که در انتهای مطلب اشاره می‌کنیم. دیگر راه خرید دوج کوین خرید از افراد به‌صورت مستقیم است. این روزها افراد زیادی در شبکه‌های اجتماعی به خرید و فروش رمز ارز مشغولند و اگر شناخت کافی از این افراد دارید می‌توانید به‌صورت مستقیم و بدون کارمزد از تریدرهای ارز دیجیتال، دوج کوین بخرید. توجه کنید که در این روش باید حتما معامله‌گران را بشناسید تا سرتان کلاه نگذارند.

راه بعدی خرید دوج کوین، خرید از ماینرهاست؛ ضمن اینکه خودتان نیز می‌توانید این ارز را استخراج کنید. برای استخراج دوج کوین یا باید به تنهایی این کار را انجام دهید که کاری بسیار زمان‌بر است؛ یا عضو استخر استخراج شده و به همراه دیگر کاربران به ماینینگ بپردازید. در این روش شانستان برای استخراج دوج کوین زیاد شده و در پایان سود استخراج بین همه‌ی افراد استخر تقسیم می‌شود. در پایان ما توصیه می‌کنیم از صرافی‌های معتبر برای خرید دوج کوین استفاده کنید تا کمترین میزان ریسک و از دست دادن سرمایه را تجربه کنید.

ارسال نظر: