کدخبر: 11109

ماهی حلوا سیاه چه مشخصاتی دارد و چگونه تشخیص دهیم اصل است؟

 

زمان خرید ماهی حلوا سیاه یکی از چالش‌ها پیدا کردن ماهی حلوا سیاه تازه و اصل جنوب است. ماهی حلوا سیاه اصل جنوب ویژگی‌هایی دارد که اگر به آن دقت کنید به راحتی می‌توانید آن را در بازار پیدا کنید و خرید کنید. در این متن تلاش ما این است که مشخصات ظاهری ماهی حلوا سیاه را با هم بررسی کنیم و روش‌هایی را عنوان کنیم که بتوانید ماهی حلوا سیاه اصل جنوب و تازه را از بین دیگر ماهی‌ها تشخیص دهید.

ماهی حلوا سیاه چه ویژگی‌هایی دارد؟

ماهی حلوا سیاه از خانواده گیش ماهیان است. ماهی حلوا سیاه ماهی گوشتی است که تیغ متوسط و نرم دارد و تعداد فلس های ماهی حلوا سیاه و متوسط است. حلوا سیاه جنوب ماهی خوشمزه، گوشتی با رنگی روشن و سفید و با طعم بسیار دلپذیر و بویی مطبوع است. ماهی حلوا سیاه دارای میزان چربی متوسط و کلسیم، ویتامین A و D است، ماهی حلوا سیاه سرشار از ویتامین B12 می باشد. حضور این ویتامین در آیتم های تغذیه ای برای تکامل و تقویت سیستم عصبی مهم است. ماهی حلوا سیاه با داشتن میزان قابل توجهی از اسیدهای چرب امگا منبع تغذیه ای مناسبی برای کودکان و سالمندان است و سلامت قلب شما را تضمین می کند. ارزش غذایی این ماهی تفاوت چندانی با ماهی حلوا سیاه ندارد. 

ویژگی های اصلی:

·        دارای گوشتی بسیار نرم

·        سرشار از ویتامین B12 و A و D

·        دارای میزان چربی متوسط

·        میزان تیغ متوسط

·        مناسب برای کودکان در حال رشد و سالمندان

·        دارای بو و طعمی مطبوع

اگر می‌خواهید در بازار بتوانید ماهی حلوا سیاه اصل جنوب را به راحتی پیدا کنید به این قسمت دقت کنید:

بدن این نوع ماهی، عریض کاملا پهن و از دو پهلو فشرده است. حلوا سیاه جنوب در باله‌ی پشتی دارای 2 الی 6 عدد خار سخت است. این ماهی با بدنی عمیق و کاملاً فشرده بوده و خط جانبی با فلس‌‌های ضعیف توسعه یافته بر روی ساقه دمی به پایان می‌رسد و دارای  پولک‌ها ریز بوده و زود کنده می‌شوند. رنگ بدن در بالغین یک دست خاکستری –نقره‌ای تا قهوه‌ای متمایل به آبی، و باله‌ها دارای لبه‌های سفید است، در افراد جوان دارای باله‌های شکمی زیر گلویی، سیاه رنگ و خطوط تیره عمودی در طرفین بدن است.

خواص ماهی حلوا سیاه

۱)  چربی بسیار کم

این ماهی دارای چربی بسیار کمی است، تقریبا ۴% چربی دارد که مصرف آن برای افرادی که دارای کلسترول بالایی هستند بسیار مفید است.

۲) انواع ویتامین ها و پروتئین

در این ماهی انواع بسیار از ویتامین ها وجود دارد که برای بدن لازم هستند، مانند: ،A ،B12،D ویتامین D و B باعث بروز شادابی و رطوبت در پوست و موی افرادی می شود که به صورت مرتب این ماهی را مصرف می کنند. وجود ویتامین A در این ماهی باعث تقویت قوای چشم های می شود.  این ماهی دارای پروتئین قابل توجه ای است که برای بدن بسیار مفید است به طوری که در هر ۱۰۰ گرم گوشت ماهی ۱۹ گرم پروتئین وجود دارد.

۳) مواد معدنی مفید

وجود مواد معدنی در این ماهی باعث می شود تا بدن در مقابل بسیار از بیماری ها مقاوم شود و از بروز بسیار از مشکلات در بدن جلوگیری کند. از جمله مواد معدنی موجود در این ماهی می توان به: کلسیم، آهن، پتاسیم و فسفر اشاره کرد. وجود این مواد معدنی باعث می شود تا بدن ایمن شود که در ادامه به مواردی اشاره می کنیم:

جلوگیری از پوکی استخوان

کمک به رشد تقویت سیستم ایمنی بدن

درمان کم خونی

جلوگیری از ابتلا به آلزایمر

تقویت تراکم استخوان

خرید ماهی حلوا سیاه و مصرف آن به صورت مدام باعث می شود تا بدن ما در مقابل بسیاری از بیماری ها ایمن شود و بتواند از بروز بسیاری از کسالت ها جلوگیری کند. خرید ماهی حلوا سیاه با شناخت ویژگی‌های ظاهری آن دیگر کار مشکلی نیست و می‌توانید با کمی دقت آن را در بین انواع ماهی‌های موجود در بازار پیدا کرده و خرید کنید. یادتان باشد که علاوه بر رنگ بدن باید به شکل بدن نیز دقت کنید تا بتوانید ماهی حلوا تازه و اصل را بخرید. خرید ماهی تازه نیز نکته‌هایی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. از جمله رنگ چشم‌ها، شش‌ها، باله‌ها و بو مواردی هستند که به هیچ وجه از آن‌ها غافل نشوید.

ارسال نظر: