کدخبر: 11400

تخت سنتی در طراحی دکوراسیون؛ چرا و چگونه؟

ایجاد یک طراحی سنتی می تواند بهترین راه حل برای ایجاد تحول اساسی در دکوراسیون منزل باشد. با رفتن به سمت سبک سنتی می توانید کمی از مدرنیته دنیای امروزی دور شوید. وجود عناصر طبیعی و نقش و نگارهای الهام گرفته شده از طبیعت، گرما و راحتی در ذهن کاربران ایجاد خواهد شد.

استفاده از تخت سنتی شاید بهترین گزینه برای ایجاد حال و هوای قدیمی در منزل باشد. تخت های سنتی در سایز ها و نقش و نگار های متنوعی وجود دارند. برخی از تخت های سنتی به گره چینی معروف هستند که استحکام کمی دارند اما برخی دیگر از تخت ها به صورت یک تکه ساخته شده اند. وجود تخت سنتی در کنار عسلی یا جلومیزی سنتی می تواند جلوه خاصی به منزل ببخشد. استفاده از ناهارخوری سنتی نیز ایده بسیار خوبی محسوب می شود.

برای مثال می توانید از تخت سنتی در راهروی ورودی خانه استفاده کنید. قرار دادن آن در بالکن یا تراس نیز ایده بسیار خوبی محسوب می شود. قرار گرفتن کوسن و بالش و شاه نشین نیز بر روی این تخت های سنتی می تواند طراحی را صمیمی تر و گرم تر کند.

در گذشته پشتی و مخده برای ایجاد مکانی راحت به‌منظور نشستن استفاده می‌شد اما در حال حاضر می‌توان از این وسایل به‌عنوان نمادهایی جهت اجرای سبک سنتی در منازل استفاده نمود. قرمز لاکی و آبی فیروزه‌ای از جمله رنگ‌های رایج در دکوراسیون سنتی منزل هستند که به‌خوبی یادآور فضای سنتی با ترکیبی کاملا ایرانی می‌باشند.

2

 شما با استفاده از مخده‌ها، جاجیم‌ها و فرش‌های دستبافت می‌توانید رنگ قرمز لاکی را به‌راحتی در دکوراسیون سنتی منزل خود به کار ببرید. همچنین به‌واسطه تزئین فضای منزل خود با استفاده از ظروف سفالی، کاشی‌ها و لوازم دکوری و تزئینی دیگر می‌توان رنگ آبی فیروزه‌ای را به دکوراسیون خانه اضافه نمود.

همان‌طوری که پیش‌تر اشاره کردیم یکی از ساده‌ترین راهکارها برای ایجاد دکوراسیون سنتی در خانه استفاده از تخت سنتی برای منزل است؛ اگر فضای کافی برای به کار بردن یک ست کامل از مبلمان سنتی را ندارید می‌توانید فقط یک تخت سنتی را در گوشه‌ای از اتاق نشیمن یا راهرو قرار داده و آن را با بالشت و کوسن‌های سنتی تزئین کنید.

3

 تخت سنتی چوبی در منزل اغلب ترکیبی از خطوط ساده و منحنی شکل هستند که ممکن است حکاکی‌هایی را بروی بدنه خود داشته باشند. اگرچه در ساخت انواع تخت سنتی در منزل از چوب‌هایی با رنگ تیره مثل چوب گردو بیشتر استقبال می‌شود (چراکه می‌تواند به فضا گرمی ببخشد)، اما می‌توانید از چوب‌های رنگ روشن مثل چوب روسی نیز برای ساخت تخت سنتی چوبی در منزل استفاده کنید. در این بین استفاده از چوب بامبو و گیاهان طبیعی در دکوراسیون این قسمت از خانه می تواند به آن عمق و لطافت بیشتری ببخشد.

 

ارسال نظر: