کدخبر: 11634

چگونه یک معلم خصوصی ریاضی عالی با درآمد بسیار بالا باشیم؟

 

در حال حاضر یکی از دروسی که برای کلاس خصوصی متقاضیان زیادی دارد درس ریاضی است. با مطالعه این مقاله راهکارهایی را یاد می گیرید که با استفاده از آنها می توانید یک معلم خصوصی ریاضی عالی با درآمد بالا و زیاد باشید.

برای اینکه یک معلم خصوصی ریاضی دبستان، متوسطه، کنکور یا ریاضی دانشگاهی عالی با درآمد بالا باشید باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. در مرحله اول وقتی این کار را انجام دهید که به تدریس و درس ریاضی علاقه داشته باشید. نکته دیگر اینکه روی انجام آن متمرکز شوید و درس های متعددی را تدریس نکنید. به صورت مداوم روی خودتان کار کنید و تسلط خودتان بر درس ریاضی را افزایش دهید. روش های متعددی را برای جذب شاگرد امتحان کنید و در سایت ایران مدرس تبلیغ تدریس خودتان را ثبت نمائید. همان جلسه اول به شناخت خوبی از شاگرد خودتان برسید و سعی کنید به زبان ساده و متناسب با سطح دانسته ها و توانایی های هر شاگرد درس را ارائه دهید. نکته بسیار مهم دیگری که برای تبدیل شدن به یک معلم خصوصی ریاضی با درآمد بالا باید در نظر بگیرید این است که به کار خودتان متعهد باشید و سعی کنید شاگردهای خودتان را به بهترین نتیجه ممکن برسانید. شاگردهای موفق باعث می شود شما در کار خودتان موفق شوید. حتما در کنار تدریس خصوصی در منزل، تدریس مجازی و آنلاین را هم مد نظر داشته باشید و به این ترتیب علاوه بر تهران، کرج، اصفهان، تبریز، مشهد، یزد، اهواز و .... می توانید از کل ایران و جهان جذب شاگرد داشته باشید. در سایت های معتبر تبلیغات تدریس خصوصی مانند ایران مدرس عضو شوید تا به صورت مستقیم با متقاضیان تدریس خصوصی در ارتباط باشید.

علاوه بر موارد گفته شده نکات بسیار مهم دیگری هم وجود دارد که در ادامه به آن پرداخته شده است. اگر می خواهید به عنوان یک استاد و مدرس خصوصی ریاضی آنلاین و حضوری درآمد عالی داشته باشید و پله های ترقی را با سرعت طی کنید ادامه این مطلب را بخوانید. سعی کنید در کار خودتان متمایز باشید و هر روز از دیروز بهتر شوید. قیمت کلاس های تدریس خصوصی ریاضی در منزل یا آنلاین را مناسب انتخاب کنید به گونه ای که بتوانید جذب شاگرد خوب و درآمد بالا داشته باشید. توضیحات تکمیلی در ادامه ارائه شده است.

شغل تدریس خصوصی ریاضی را با علاقه انتخاب نمائید

برای موفق شدن و کسب درآمد بالا به عنوان معلم خصوصی آنلاین ریاضی عوامل مختلفی اثرگذار است. قبل از هر چیزی باید به درس ریاضی و کار تدریس علاقه داشته باشید. اگر از حل مسائل ریاضی لذت می برید .... اگر در دوره مدرسه و دانشگاه نمرات خوبی و حتی نمره 20 در درس ریاضی می گرفتید .... چنانچه در کنکور برای درس ریاضی درصد بالایی کسب کرده اید .... در این حالت مشخص است که به ریاضی علاقه دارید و فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی می تواند برای شما مناسب باشد.

روی تدریس خصوصی ریاضی متمرکز شوید

نکته بعدی اینکه بسیار خوب است که روی تدریس ریاضی متمرکز باشید و دروس متعددی را تدریس نکنید. اگر فقط ریاضی را تدریس کنید و با تمرکز این کار را انجام دهید می توانید جزو اساتید برتر و برند ایران شوید و درآمدهای بالایی در انتظار شما خواهد بود. شما اگر از دانشگاههای تراز اول کشور مانند دانشگاه تهران https://ut.ac.ir/fa دانشگاه شریف http://www.sharif.edu/ و یا هر دانشگاه خوب دیگری هم که فارغ التحصیل شده باشید و ریاضی را در سطح خیلی بالا بلد باشید باید بتوانید آن را به زبان ساده و روان توضیح دهید تا موفق شوید. با تمرکز روی کار می توانید به این هدف برسید. می توانید روی تدریس ریاضی در مقطع ابتدایی (اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم)، متوسطه اول (هفتم، هشتم، نهم)، متوسطه دوم (دهم، یازدهم و دوازدهم) یا ریاضی کنکور و دانشگاهی متمرکز شوید و یا ریاضی را در تمام مقاطع تدریس کنید.

12

وقتی فقط بر روی درس ریاضی تمرکز می کنید ایده های جالب و خلاقانه ای به نظرتان می رسد و با شخصی که دروس مختلفی را تدریس می کند خیلی تفاوت خواهید داشت. بسیاری از افراد فکر می کنند برای اینکه به تعداد کافی شاگرد داشته باشند باید دروس مختلفی را درس بدهند. اما در هر صورت، برای درس ریاضی بازارکار بسیار بزرگی وجود دارد. تمام دانش آموزان و دانشجویان با درس ریاضی درگیر هستند و برای این درس متقاضیان بسیار زیادی وجود دارد.

به عنوان یک معلم ریاضی پردرآمد هر روز تسلط خودتان را افزایش دهید

هر روز از روز قبل خودتان بهتر شوید و تسلط خودتان را افزایش دهید. به هر میزان بیشتر و بیشتر بر درس ریاضی مسلط شوید در نهایت شاگردهای موفق تری خواهید  داشت و موفق تر خواهید بود.

13

در زمینه جذب شاگرد به عنوان معلم خصوصی ریاضی آنلاین خوب عمل کنید

سعی کنید در زمینه جذب شاگرد هم خوب عمل کنید. از روش های مختلف برای جذب شاگرد در زمینه تدریس ریاضی استفاده نمائید. می توانید با آموزشگاههای مختلف در ارتباط باشید و یا در شبکه های اجتماعی برای خودتان تبلیغ کنید. راهکار خوب دیگری که وجود دارد این است که در سایت ایران مدرس www.IranModares.com و یا سایت تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com تبلیغ خودتان را ثبت نمائید. از نمونه سایت های خارج از ایران فعال در زمینه تدریس خصوصی می توان به http://www.tutor.com/ اشاره نمود. دقت کنید که اگر می خواهید به صورت مجازی در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت داشته باشید حضور قوی شما در اینترنت و شبکه های اجتماعی و سایت هایی مانند سایت ایران مدرس بسیار مهم است. با آموزشگاهها و موسسات تدریس خصوصی و یا سایر همکاران خودتان در ارتباط باشید.

به زبان ساده و متناسب با سطح شاگرد ریاضی را تدریس کنید

لازم نیست مطالبی که ارائه می کنید خیلی سطح بالا و بسیار علمی باشد. شما باید به زبان ساده و به نحوی که متقاضی تدریس و کلاس شما درس را یاد بگیرد، آموزش دهید. ممکن است حین تدریس ریاضی دانشگاهی متوجه شوید که مثلا دانشجوی شما در فلان مبحث ریاضی دهم اشکالی دارد. در این حالت به صورت خلاصه آن بحث را برایش توضیح دهید. خلاصه اینکه شما نباید انتظار داشته باشید که شاگرد شما همه ی مطالب سالهای قبل را بلد باشد. اگر اینطور بود که اصلا کلاس خصوصی ریاضی لازم نداشت. همواره مطالب را از دید شاگرد خودتان ببینید و به گونه ای درس را ارائه نمائید که برای ایشان مفید باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله https://www.iranmodares.com/article-index.php?ID=5145 را بخوانید.

14

تعهد به کار تدریس خصوصی ریاضی

برای اینکه بتوانید یک معلم خصوصی ریاضی پردرآمد باشید علاوه بر مواردی که در بالا گفته شد باید به کار خودتان متعهد و به نتیجه گرفتن شاگردهایتان بیش از خودشان علاقه داشته باشید. باید مسئولیت نتیجه گرفتن شاگردهای خودتان را به صورت کامل به عهده بگیرید در این صورت بسیار موفق خواهید شد.

درآمد تدریس خصوصی ریاضی و محل تدریس ریاضی

معمولا هزینه تدریس ریاضی در آموزشگاه با هزینه تدریس ریاضی در منزل متفاوت است. اگر می خواهید درآمد شما از کار تدریس افزایش پیدا کند، در مرحله اول کلاسهایی را قبول کنید که به خودتان نزدیک باشد و در مرحله بعد کلاسها را در منزل برگزار نمائید. دانش آموزان و دانشجویان برگزاری کلاسهای خصوصی در منزل را ترجیح می دهند و حاضر هستند هزینه بالاتری برای آن پرداخت کنند چون رفت و آمدی برای حضور در کلاس نخواهند داشت.

تمایز ایجاد کنید و منحصر به فرد باشید

برای اینکه در کار تدریس ریاضی موفق باشید و خوب نتیجه بگیرید و درآمد شما به صورت تصاعدی افزایش یابد، سعی کنید در کلاسهای خودتان علاوه بر ارائه درس کارهای متمایز و منحصر به فردی انجام دهید که هم برای شاگردهایتان مفید باشد و هم به یاد آنها بماند. مثلا اگر در زمینه تدریس خصوصی هندسه فعالیت دارید می توانید یک کتاب کمک آموزشی خوب برای درس هندسه به شاگردتان هدیه بدهید و بعضا به تناسب مباحثی که تدریس می شود تمرین یا مثالی از آن حل کنید.

15

هر ترم درآمد خودتان از تدریس ریاضی را مشخص نمائید

برای درآمد هر ترم خودتان برنامه داشته باشید. سعی کنید شرایط را در کنترل خودتان داشته باشید. در همان ابتدای ترم سعی کنید مبلغی که قصد دارید بدست آورید را مشخص نمائید و بر مبنای آن هدفی برای خودتان در نظر بگیرید. مثلا روی برگه ای بنویسید درآمد این ترم من از تدریس ریاضی حداقل 12 میلیون تومان است. یا هر مبلغ دیگری که مناسب است را بنویسید. مهم این است که برای خودتان هدف واضح و مشخصی داشته باشید و این هدف به کارهای شما جهت می دهد و باعث می شود انگیزه بالاتری داشته باشید. اگر ترم قبل کلا مثلا 9 میلیون تومان از کار تدریس درآمد داشته اید این ترم هدف خودتان را بالاتر در نظر بگیرید و به عنوان مثال 12 میلیون تومان را برای خودتان در نظر بگیرید.

درآمد کار تدریس ریاضی در ایام امتحانات حتی از مبلغ 12 میلیون تومان در ماه هم می تواند بیشتر شود. در این ایام تقاضا برای تدریس بسیار زیاد است و با جذب شاگردهای زیاد و نظم دادن به خودتان برای برگزاری تعداد کلاسهای بیشتر در طول روز می توانید درآمد بسیار خوبی بدست آورید. در سایر ایام سال ممکن است درآمد شما کمی کم شود ولی به هر حال می توانید امیدوار باشید که به صورت متوسط درآمد 12 میلیون تومان و یا حتی بیشتر را از کار تدریس ریاضی بدست آورید. ممکن است در حال حاضر درآمد شما از کار تدریس همین مقدار و یا حتی بیشتر باشد.

به تدریج قیمت کلاسهای خصوصی را افزایش دهید

همانطور که گفته شد، در مراحل اولیه کار ممکن است تعداد شاگردهای شما خیلی زیاد نباشد. در این حالت باید انواع روشهای مختلف برای جذب شاگرد را امتحان کنید. اما به تدریج با رعایت کردن مواردی که در بالا گفته شد و با پشتکار و مداومت و حمایت از شاگردهایتان و به نتیجه رساندن آنها، تعداد شاگردهای شما بیشتر و بیشتر خواهد شد و ممکن است از جایی به بعد وقت شما کامل پر شود و ظرفیت قبول کردن شاگردهای بیشتری را نداشته باشید. در این حالت می توانید قیمت کلاسهای خودتان را کمی افزایش دهید تا هم درآمد بالاتری کسب کنید و هم شاگردهایی را قبول کنید که واقعا داشتن کلاس با شما برایشان مهم است.

با افزایش کیفیت کلاسهای تدریس خصوصی خودتان و با افزایش سابقه کاری و تجربه ای که دارید به تدریج نرخ کلاسها را افزایش دهید. البته باید در حد معقولی باشد تا شاگردهایتان را از دست ندهید. به هر حال تورم وجود دارد و منطقی است قیمت کلاسهای شما هم افزایش یابد. کیفیت کلاسهای ریاضی خودتان را روز به روز افزایش دهید و در کنار آن قیمتهای بالاتری برای کلاسها درخواست کنید. اگر کلاسهای شما مفید و موثر باشد و شاگردهای شما نتیجه مورد نظرشان را بگیرند حاضر خواهند بود قیمتهای بالاتری هم پرداخت نمایند.

باید سعی کنید قیمت مناسبی برای کلاسهای خودتان ارائه دهید. قیمتی که در نظر می گیرید هم نباید خیلی بالا باشد که باعث شود تعداد شاگردهای خیلی کمی داشته باشید و هم نباید خیلی کم باشد که با وجود داشتن کلاسهای خیلی زیاد درآمد شما باز هم زیاد نشود. با توجه به قیمت مناسبی که برای کلاسهای خصوصی خودتان در نظر گرفته اید، باید سعی کنید با تبلیغات بیشتر و عملکرد بهتر تعداد شاگردهایتان را افزایش دهید.

به عنوان معلم ریاضی حرفه ای جلسه اول عالی عمل نمائید

اگر می خواهید تدریس خصوصی ریاضی را شروع کنید باید خیلی زیاد حواستان به جلسه اول تدریس خصوصی باشد. لازم نیست در کلاسهای خصوصی عنوان کنید که در کار تدریس تازه کار هستید. در ضمن نحوه برخورد و نحوه تدریس شما هم نباید این را نشان دهد. کاملا حرفه ای برخورد کنید. چون در کار تدریس خصوصی به منزل شاگردانتان می روید باید ظاهری آراسته و مناسب داشته باشید. نحوه برخورد شما کاملا محترمانه باشد. در جلسه اول تدریس ریاضی شما به شدت تحت نظر هستید و ارزیابی خواهید شد. اگر عالی نباشید کلاسها ادامه پیدا نخواهد کرد. البته نباید ذکر این موارد باعث ایجاد استرس شود. فقط باید بدانید که جلسه اول تدریس خیلی مهم است و از بقیه جلسات مهمتر می باشد و باید عالی عمل کنید.

منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس https://teaching.iranmodares.com/teaching-index.php معلم خصوصی آنلاین و حضوری ریاضی و تمام دروس در کل ایران

 

ارسال نظر: