کدخبر: 11637

مهاجرت تحصیلی به اروپا یا کانادا

مراجعین زیادی که قصد مهاجرت را دارند در انتخاب مقصد دچار تردید می‌شوند چراکه مهاجرت به دارا بودن اطلاعات واقعی و مفیدی از مقصد نیاز دارد و متقاضی ابتدا باید معیارهای خود را بشناسد و بسنجد و سپس به انتخاب مقصدی مطابق آنها اقدام کند. ما در آفیشیال ملکپور قصد داریم به مقایسه مهاجرت تحصیلی به اروپا یا کانادا بپردازیم. در این مقاله به ذکر معیارهایی پرداخته می‌شود که افراد با توجه به نیاز، سلیقه و معیارهای خود می‌توانند به مهاجرت تحصیلی به اروپا یا کانادا بپردازند. چنانچه شما همراهان محترم سؤالی در این رابطه دارید و یا ابهامی در این موضوع برایتان وجود دارد می‌توانید با آفیشیال ملکپور تماس تلفنی بگیرید و سؤالات و ابهامات خود را مطرح کنید همچنین آفیشیال ملکپور این امکان را فراهم کرده که به همراهان خود مشاوره رایگان ارائه نماید.

معیارهای مقایسه مهاجرت تحصیلی به اروپا یا کانادا

هر فردی که قصد مهاجرت دارد با توجه به شرایط و معیارهای خود به بررسی مقصد می پردازد چرا که معیارهای افراد باهم متفاوت است و تنها خود آنها می‌توانند بهترین مقصد را برای خود انتخاب کنند. ارزیابی معیارها با استفاده از اطلاعاتی صورت می‌گیرد که فرد متقاضی پیش از مهاجرت به جمع‌آوری آنها پرداخته است. ما در آفیشیال ملکپور قصد داریم به مواردی از معیارهایی که برای انتخاب مقصد در مهاجرت به اروپا یا کانادا کاربرد دارند بپردازیم. این معیارها که ما در آفیشیال ملکپور به آنها اشاره می‌کنیم جز معیارهای کلی هستند که افراد قبل از مهاجرت معمولاً آنها را بررسی می‌کنند و مطابق سلیقه و نظر و حتی نیاز خود به انتخاب می‌پردازند. مهاجرت تحصیلی همان‌گونه که از اسمش مشخص است به مهاجرتی اطلاق می‌شود که فرد به‌منظور سپری کردن دوران تحصیل در سطح بین‌المللی تصمیم به مهاجرت می‌گیرد. پارامترهایی که در انتخاب مقصدی برای تحصیل و زندگی دانشجویی تأثیرگذار خواهد بود را می‌بایست بررسی کرد.

 مقایسه نظام آموزشی: در مهاجرت تحصیلی اساسی‌ترین پارامتری که متقاضیان را به انتخاب یک مقصد (کشور) وامی دارد نظام آموزشی قوی آن کشور خواهد بود چرا که در بحث تحصیلات اصلی‌ترین هدف متقاضی تحصیل در نظام آموزشی قوی و بهره‌مندی از آموزش پیشرفته و باکیفیت است. در آفیشیال ملکپور کانادا را اگر بخواهیم از حیث نظام آموزشی و کیفیت آموزش بسنجیم خواهیم یافت که یکی از دلایل اصلی تعداد زیاد دانشجویان بین‌المللی ابن کشور به وجود همین ویژگی مربوط می‌شود. کیفیت آموزش‌ و پرورش در کانادا بسیار بالاست. در کشور های اروپایی هم مانند کانادا نظام آموزشی از کیفیت بالایی برخوردار است و از این حیث تفاوت های چشم گیری دیده نمی شود. تنها اینکه علاوه بر کیفیت آموزش در کانادا از نظر نزدیکی که با کشور مانند آمریکا که بسیاری از دانشگاه های تراز اول دنیا در آن قرار دارند؛ امکان ادامه تحصیل در آمریکا برای متقاضیانی که کانادا را بر می گزینند بیشتر است.

مقایسه امنیت: امنیت یکی از ارکان هر مهاجرت است. اگر قرار باشد امنیت فرد در مهاجرت تحصیلی به کانادا یا اروپا به مخاطره بیفتد این نوع از مهاجرت به‌هیچ‌وجه عاقلانه نخواهد بود. البته امنیت یکی از ویژگی‌های بارز کشوری مانند اروپا است و این ویژگی در کشورهای اروپایی هم به شکل قابل قبولی خود را نشان داده است و این معیار تفاوت چندانی بین انتخاب کانادا یا اروپا ایجاد نخواهد کرد. ما در آفیشیال ملکپور به معیار های با اهمیتی اشاره می کنیم.

مقایسه مهاجرپذیری: افرادی که به‌تازگی وارد کشوری می‌شوند بسیار برایشان اهمیت دارد که مردم آن کشور برخوردی مناسب با آنها داشته باشند. در ابتدای مهاجرت نحوه برخورد مردم جامعه در یک کشور بسیار برای فرد تعیین‌کننده است. مهاجرپذیری یک کشور سبب می‌شود مهاجران با آزادی عمل بیشتری به پیشرفت‌های تحصیلی و کاری و حتی اجتماعی دست بیابند ابن در حالی است که اگر کشور مقصد مهاجرپذیر نباشد عکس این قضیه رخ خواهد داد و صفاتی رایج در جامعه مانند نژادپرستی سبب سرکوب مهاجر و عدم پیشرفت او خواهد شد. کانادا از جمله کشورهایی است که به مهاجرپذیر بودن معروف است و با آغوش باز از مهاجران و دانشجویان بین‌المللی استقبال می‌کند در مقایسه برخی کشورهای اروپایی مهاجرپذیر نبوده و برخوردهای سرد و مهاجر ستیزی‌های نامحسوس فراوانی روی می‌دهد.

مقایسه هزینه های زندگی: یکی از معیار های مهم برای زندگی دانشجویی و مهاجرت تحصیلی به کانادا یا اروپا بحث هزینه ها خواهد بود. بسیاری از دانشجویان تحت حمایت خانواده ها بوده و خود عملا درآمدی ندارند بنابراین عملا میزان هزینه ها می تواند بسیار در مهاجرت آنها تاثیر گذار باشد. کشور کانادا در مقایسه با کشور های اروپایی مانند سوئیس و نروژ که هزینه زندگی بسیار بالایی دارند در سطح پایین تری از قیمت ها قرار دارد این در حالی است کشور آلمان تقریبا هزینه ها با کانادا برابری می کند.

مقایسه کار پس از تحصیل: یکی دیگر از معیارهایی که برای مهاجرت تحصیلی به کانادا یا اروپا اهمیت دارد کار پس از تحصیل خواهد بود. افراد پس از اتمام تحصیلات خود در دانشگاه و فارغ‌التحصیلی نیازمند بستری مناسب جهت اشتغال به‌کار می‌باشند. از همین رو در مقایسه کانادا با اروپا نشان می‌دهد که کاریابی در کانادا با سهولت بیشتری همراه است و دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی فرصت دارند به دنبال شغل باشند. از طرفی که کانادا با وسعت جغرافیایی که دارد نیازمند جذب نیروی کار هست این در حالی است که اروپا با جمعیت بالا در وسعت جغرافیایی کم روبه‌رو است و تنها برخی کسب‌وکارها مناسب با موقعیت و محیط می‌توانند پیشرفت داشته باشند. این معیار یکی از پارامترهایی است که افراد با توجه به شرایط خود می‌تواند آن را بسنجد چرا که نوع شغل و کسب‌وکار می‌تواند در انتخاب تأثیر گذار باشد.

مزایای تحصیل در اروپا

همان‌گونه که پیش‌ از این هم گفته شد کیفیت تحصیل در کشورهای اروپایی بالاست و دانشجویان و متقاضیان می‌توانند در سیستم آموزشی پیشرفته‌ای به تحصیل مشغول شوند. از لحاظ کار پس از تحصیل می‌توان گفت با توجه به جمعیت بالا و وسعت کم جغرافیایی رونق و پیشرفت برای برخی شغل‌ها می‌تواند بالا باشد. شرایط و کیفیت زندگی در کشورهای اروپایی بالاست و در برخی از کشورها نظیر سوئد امکان اینکه فرایند مهاجرت سریع انجام شود بسیار بالاست. یکی دیگر از مزایایی تحصیل در کشور های اروپایی که ما در آفیشیال ملکپور به آن اشاره می‌کنیم بحث امنیت است.

مزایای تحصیل در کانادا

کانادا از جمله کشورهایی است که شرایط ایده آلی برای مهاجرت تحصیلی دارد. تحصیل باکیفیت و شرایط مناسب کار پس از تحصیل از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که برای مهاجرت تحصیلی به کانادا یا اروپا مدنظر قرار می‌گیرد. کار پس از تحصیل در کانادا با توجه به فرصتی که برای کاریابی به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان داده می‌شود، بسیار آسان‌تر شکل می‌گیرد. بحث مهاجرپذیری که از اهمیت آن پیش‌ از این هم گفته شد در کانادا به بهترین نحو جاری است و هرساله مهاجران زیادی به این کشور وارد می‌شوند و با استقبال جامعه کانادا روبه‌رو می‌شوند. در بحث هزینه‌ها هم می‌توان گفت کانادا تقریباً به‌صرفه است. ویژگی مهمی که ما در آفیشیال ملکپور به آن اشاره می‌کنیم بحث امنیت برای دانشجویان و محصلان بین‌المللی است. این کشور از امنیت بالایی هم برخوردار است.

شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در اروپا بهتر است یا کانادا؟

روشن است که یکی از دلایل مهاجرت و بهتر است بگوییم اصلی‌ترین معیار مهاجرت گرفتن اقامت و تابعیت کشور مقصد است و هر کشوری که اقامت آن باارزش باشد و با سهولت بیشتری کسب شود می‌تواند این معیار را برای متقاضیان داشته باشد. در کشورهای اروپایی اخذ اقامت با سختی روبه‌رو است البته چالش‌برانگیز بودن این پروسه طبیعی است اما در برخی از این کشورها مانند سوئیس اخذ اقامت تا 10 سال به طول می‌انجامد که این مدت‌زمان برای افرادی که کانادا را انتخاب می‌کنند تنها سه سال پس از فارغ‌التحصیلی است و علاوه بر آن کاریابی و تغییر ویزای تحصیلی به ‌کاری و اخذ اقامت پروسه‌ بسیار نرمالی خواهد بود. البته نکته ای که لازم به ذکر است که ما در آفیشیال ملکپور به آن اشاره می کنیم این است که در کشورهایی مانند سوئد امکان اخذ اقامت سریع وجود دارد.

 

ارسال نظر: