کدخبر: 11705

تیرآهن هاش چیست؟

 

با پیشرفت روز افزون صنعت ساختمان‌سازی، مصالح و ابزار مورد استفاده در سازه‌ها نیز به روز می شوند تا رشد صنعت را متوقف نکنند. تیرآهن یکی از مصالح مهمی است که در سازه‌ها استفاده می شود در این مقاله علاوه بر تیرآهن هاش وبسایت آهن اسپات را معرفی می کنیم که شما با استفاده از آن می توانید از قیمت های لحظه به لحظه بازار آهن آلات باخبر شوید و با استفاده از پیش ببینی ها از هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

تیرآهن هاش چیست؟

تیرآهن هاش در واقع پروفیل نورد شده‌ای است که در سایزها ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌متر و با طول ۱۲ متر تولید می‌شود و در مقایسه با تیرآهن‌های معمولی بال‌ بلندتر و پهن‌تری دارد و به همین خاطر به آن‌ها تیرآهن بال‌پهن هم می گویند. شکل ظاهری هاش شبیه به H انگلیسی می باشد و اندازه بال و ارتفاع آن تقریبا برابر است که همین امر سبب شده این محصول، از استحکام بالایی برخوردار شود. قیمت تیرآهن هاش به نوع آهن، کیفیت و خلوص آن نیز بستگی دارد و با توجه به اینکه سهم زیادی از تیرآهن‌های هاش موجود در کشورمان، در بازار خارجی تولید می‌شوند، به نوسانات قیمت ارز نیز واکنش نشان می‌دهند. تولیدات این کالا تحت سه استاندارد st37، st44 و st52 انجام می‌شود که استاندارد st44 از انواع دیگر متداول‌تر است. وبسایت آهن اسپات به ادرس ahanspot.com  لیست قیمت تیرآهن و انواع آن را پوشش می دهد و شما می توانید در سایت  به تحلیل انواع آن نیز بپردازید.

6

انواع هاش

تیرآهن هاش یا بال‌پهن در دو نوع سبک و سنگین عرضه می‌شود و تفاوت اصلی در میزان ضخامت آن‌هاست.

تیرآهن هاش سنگین: این نوع تیرآهن را با نام‌های IPBV یا HE می‌شناسند. ضخامت بال‌های هاش سنگین نسبت به هاش سبک بیشتر می باشد. همچنین این تیرآهن جزو پرفروش‌ترین تیرآهن‌های دنیا هم محسوب می‌شود.

تیرآهن ‌هاش سبک: IPBL یا HEA نام‌های دیگری هستند که برای تیرآهن سبک مورد استفاده قرار می گیرد و ضخامت بال‌ آن‌ها نسبت به هاش سنگین کمتر می باشد. این نوع از تیر آهن در شرکت ذوب آهن هم تولید می‌شود.

کاربردهای تیرآهن بال‌پهن

تیرآهن‌های بال‌پهن برای ایجاد مقاومت بیشتر و تنش مکانیکی کمتر تولید می شوند و سطح مقطع آن هم به این دلیل بزرگ‌تر از انواع معمولی آن می باشد. تیرآهن‌های بال‌پهن در صنایع مختلف کاربرد دارند، اما اصلی‌ترین کاربردش را می‌توان استفاده در خرپا و ستون‌ها دانست. این قطعه فولادی به دلیل استحکام زیادش بهترین گزینه برای ساختن خرپا و تیر است. یکی دیگر از مزایایی که این نوع تیرآهن‌ها دارند این است که نیروی عمودی وارد بر خود را به راحتی مهار کرده و به نوعی تکیه‌گاه عمودی عالی محسوب می‌شود. تیرآهن های بال‌پهن قابلیت استفاده با طول ۱۰۰ متر را هم در ویژگی‌های متعدد خود جای داده است.

علاوه بر صنعت ساختمان سازی، در ساخت پل، اسکله‌سازی، پالایشگاه، کشتی‌سازی و سدسازی نیز از این کالا استفاده می‌شود. در تیرآهن‌های هاش معمولا ارتفاع با پهنای باند آن اندازه یکسانی و این دلایل باعث شده تا تیرآهن بال‌پهن در برابر نیروهای خمشی و برشی و حرکات و رانش زمین هم از خود مقاومت نشان دهد و استحکام بالاتری داشته باشد.

تیرآهن بال‌پهن یا هاش با سرعت زیادی که در نصب دارد و فضای کمی که اشغال می‌کند، به اتمام پروژه در زمان کمتر کمک زیادی می کند. با استفاده از این تیرآهن، ضریب خطا و میزان مصرف آهن تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند و در هزینه‌های عملیاتی نیز می توان صرفه‌جویی کرد. و با مراجعه به لیست قیمت ها می توانید خرید بهتری داشته باشد.

سایت آهن اسپات چه خدماتی را ارائه می دهد؟

سایت آهن اسپات، یکی از معتبر ترین مراجع اینترنتی در زمینه آهن آلات است. با ورود به سایت آهن اسپات از قیمت تیر آهن هاش در بازار آهن مطلع شوید، این قیمت ها هرلحظه بروز می شود و شما می توانید با اطمینان از این منبع استفاده کنید. علاوه بر قیمت شما با کلیک بر روی هر محصول می توانید اطلاعات بیشتری راجع به آن کسب کنید.

یکی دیگر از خدماتی که وبسایت آهن اسپات ارائه می دهد تخمین هزینه های ساخت و ساز است که به شما کمک می کند قبل از شروع به کار از هزینه های آینده باخبر شوید و تصمیمات بهتری بگیرید.

برای تخمین هزینه پروژه های ساختمانی به جداول وزنی وبسایت آهن اسپات مراجعه کنید و با استفاده از آن ها وزن محصولات مورد استفاده خود را بدست آورید و با ترکیب آن با قیمت محصول می توانید تمام هزینه های ساخت و ساز خود را به دست بیاورید. پس قبل از شروع پروژه وارد سایت آهن اسپات شوید و با رصد محصولات و قیمت ها بهترین تصمیمات را در مسیر اتمام پروژه خود بگیرید.

جمع‌بندی

تیرآهن های هاش یا بال‌ پهن، یکی از پراستفاده ‌ترین مصالح ساختمانی است که هر روز نسبت به روز قبل اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند و در صنعت فولاد و آهن‌ آلات ایرانی نیز پیشرفت بسیار خوبی را داشته است. و هدف سایت آهن اسپات آن است که شما را از انواع مختلف این محصولات آگاه کند و به عنوان یک مرجع قیمت گذاری به شما برای گرفتن یک تصمیم خوب کمک کند.

در این مقاله از وبسایت آهن اسپات درباره تیرآهن هاش و ویژگی های آن صحبت کردیم و با این محصول بیشتر آشنا شدیم. شما می توانید برای اطلاع از قیمت های این محصول و دیگر آهن­آلات و همچنین تحلیل­های روزانه به وبسایت آهن­اسپات مراجعه کنید.

 

ارسال نظر: