کدخبر: 12011

از کجا ظروف مسی بخریم

 

امروزه استفاده از ظروف مناسب برای پخت و پز و سرو غذا به یکی از دغدغه های اصلی برای خانم ها تبدیل شده است. خانم ها در آشپزخانه خود ظرف های مختلف با جنس های مختلف از جمله چدن، سرامیکی، مسی و غیره را برای طبخ غذا به کار می برند.

در بین تمام این ظروف، ظرف های مسی بسیار خاص بوده و طرفداران زیادی دارد زیرا ظروف مسی برای سلامتی مفید بوده و هم این که سرو غذا در آن ها بسیار خوش طعم است.

مس یکی از موادی است که وجود ان برای بدن لازم و ضروری است، مس در واقع عنصری است که گلبول های قرمز را تشکیل می دهد. اگر آبی که روزانه مصرف می کنید را با استفاده از لیوان مسی بنوشید، باعث می شود تا پوست و موی شما محکم شود و همه ی این ها به خاطر وجود مس است.

حتما تا به حال این سوال را از خود پرسیده اید که از کجا باید ظروف مسی بخریم؟ ما در این مقاله نکاتی در مورد انواع ظروف مسی مانند لیوان مسی، سماور مسی، بشقاب مسی و غیره برای شما بیان می کنیم.

استفاده از ظروف مسی چه مزایای دارد؟

یکنواخت کردن حرارت

معمولا ظرف های که برای پخت و پز استفاده می کنید با قرار گرفتن بر روی شعله حرارت را به قسمت سطحی ظرف منتقل می کنند ر حالی که استفاده از ظروف مسی موجب می شود تا حرارت به صورت یکسان در تمام قسمت های ظرف پخش شود و در نهایت غذا به صورت یکنواخت پخته و آماده می شود.

صرفه جویی در مصرف انرژی

ظرف های مسی به دلیل این که می توانند حرارت بالا را منتقل کنند موجب می شوند تا غذا خیلی سریع و در زمان کوتاهی آماده شود. در این صورت انرژی زیادی هدر نرفته و همچنین مصرف گاز کاهش پیدا می کند.

بالا بودن طول عمر

ظروف مسی برخلاف سایر ظروف دارای طول عمر بالایی هستند، برای مثال در ظروف تفلون اگر در طول زمان تفلون ظروف آسیب ببیند، دیگر نمی توانید از آن استفاده کنید.

اما برای ظروف مسی در صورتی که قله روی آن ها از بین رود می تواند با کمک سفید کاری مجدد این ظروف شبیه روز اول خواهند شد. برای ظرف های مسی در صورت از بین رفتن قلع می توانید چندین بار ظروف را سفید کاری کنید.

5

راه های شناسایی تشخیص ظروف مسی اصل از ظروف مسی غیر اصل

اولین راه برای این که تشخیص دهید ظرف مسی شما اصل است یا خیر این است که از افراد ماهر  کار بلد بپرسید. به عنوان مثال مسگران قدیمی تجربه بالایی در این زمینه دارند و به راحتی می توانند ظروف اصل و غیر اصل را تشخیص دهند.

گاهی ممکن است خودتان قصد داشته باشید بدانید کدام ظروف اصل هستند، به این منظور باید ابتدا به ظاهر ظروف توجه کنید. ظروف مسی اصل دارای رنگ قرمز درخشان و براقی می باشد و دلیل آن خالص بودن مس به کار برده شده در آن ها است.

ظرف های مسی که اصل نباشند دارای ظاهری زرد رنگ مات است و دلیل آن این است که موادی که برای ساخت آن به کار رفته مس خالص نبوده و ترکیبی از مس و برنج است.

نکات مهم در خرید ظروف مسی

توجه به قیمت

در زمان خرید هر کالایی اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند، قیمت کار است. برای ظروف مسی هر چقدر برای ساخت آن از مس خالص استفاده باشد قیمت آن بالاتر خواهد بود.

6

توجه به شفافیت کار

در زمان خرید ظروف مسی باید به شفافیت بدنه آن توجه داشته باشید، همان طور که گفتیم هر چقدر ظروف  شفاف تر باشند یعنی مس به کار رفته در آن ها بیشتر است.

توجه به ماشینی یا دست ساز بودن کار

امروزه دو نوع ظرف مسی دست ساز و ماشینی  در بازار وجود دارد، معمولا ظروفی که دست ساز هستند سنگین تر می باشند زیرا مس بیشتری برای ساخت آن ها استفاده شده است. در مقابل ظروف مسی که ماشینی هستند دارای سطحی صاف و صیقلی دارند.

نمونه های ظروف مسی

از نمونه های ظروف مسی می توان به سماور مسی و بشقاب مسی اشاره کرد.

همان طور که می دانید بشقاب مسی و سماور مسی از ظروفی هستند که بسیار کاربردی بوده و دارای جایگاه ویژه ای در آشپزخانه می باشند.

7

 این دو نمونه دارای مدل های مختلفی هستند، به عنوان مثال سماور مسی مدل دسته خواب ویژگی های خاص خود را دارد. این سماورها از مس با آلیاژ بالا تولید شده تا مقاومت بالایی داشته باشد. سماور مسی مجهز به در مسی بوده که از سرد شدن آب جلوگیری می شود و کمک می کند تا آب زود جوش بیاید.

سماورهای مسی پایه های کوچکی داشته تا از سطح فاصله داشته باشد و همچنین کمک می کند تا سماور به خوبی بایستد و به علاوه سطح زیرین سماور مسی نیز داغ نمی شود. شیارهایی که برای ساخت سماور مسی به کاررفته است، علاوه بر این که به سماور زیبایی می بخشد، می توانید با کمک آن روشن و خاموش بودن سماور را تشخیص دهید.

از دیگر نمونه های ظروف مسی، بشقاب مسی می باشد. سرو غذا در بشقاب مسی علاوه بر این که غذا را لذیذ تر میکند، برای سلامتی شما بسیار مفید است. بنابراین سعی کنید برای سرو غذا  از بشقاب مسی استفاده کنید.

از کجا ظروف مسی بخریم ؟

همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم ممکن است برای شما یک دغدغه باشد و بگویید از کجا باید ظروف مسی بخریم؟ امروزه معمولا بیشتر کسب و کارها علاوه بر فروش حضوری محصولات خود را به صورت اینترنتی نیز می فروشند. برای خرید ظروف مسی شما می توانید به سایت های مختلف مراجعه کرده و اقدام به خرید کنید البته این روش معایب خاص خود را دارد و یکی از آن ها این است که نمی توانید تشخیص دهید که ظروف مسی که خریداری می کنید اصل است یا خیر.

بنابراین اگر به هر دلیل توانایی خرید حضوری ندارید و می خواهید به صورت آنلاین خرید کنید سعی کنید از سایت های معتبر خرید کنید تا یک ظرف مسی با کیفیت داشته باشید.

 

ارسال نظر: