کدخبر: 12033

دیدنیهای باکو را از دست ندهید

 

باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، بزرگترین شهر و بندر این کشور است و در ساحل غربی دریای خزر در شبه جزیره آب شوران واقع شده است. بر اساس اسناد تاریخی، این شهر یکی از قدیمی ترین شهرهای شرق است. همچنین یکی از نفت خیزترین مناطق جهان است. مجله فوربس این شهر را کثیف ترین شهر جهان معرفی کرد. شهرتی که تا حد زیادی مدیون آلودگی هوای خطرناک و خطرناک ناشی از استخراج و حمل و نقل نفت است.

با این حال، جذابیت این شهر برای گردشگران بسیار بیشتر از لندن کثیف است. به عقیده بسیاری، این شهر از نام فارسی قدیمی بادکوبه گرفته شده است که به مکانی اطلاق می شود که در آن باد شدید می وزد. زمستان های این شهر به طوفان و بادهای شدید نیز معروف است. برخی دیگر می دانند که این شهر از باغ کوه (کوه خدا) آمده است.

این شهر از سه ناحیه اصلی تشکیل شده است: اچمیادزین (قدیمی) که یک بخش در دوران سوسیالیستی ساخته شده و در حال بازسازی است و دیگری بخشی جدید و اخیراً بازسازی شده از شهر است.

برج دختر:

این قلعه باشکوه در تور باکو زمینی را می توان نماد این شهر دانست که به ارگ باکو نیز معروف است. این قلعه در مرکز شهر قرار دارد که قدمت آن به بیش از هزار سال می رسد که معادل قرن هفتم تا دهم پس از میلاد است و داستان های زیادی در مورد ساخت آن وجود دارد. یکی این است که دختری به اصرار پدرش مجبور به ازدواج با مردی می شود و پدر این برج را به عنوان هدیه عروسی می سازد و قبل از این ازدواج ناخواسته دخترش را از بالای برج پرتاب می کند تا از این کار فرار کند. ازدواج. ، برخی کارشناسان نیز این برج را مربوط به زمان زرتشتیان می دانند که از آن به عنوان معبد استفاده می کردند، مکان های تفریحی زیادی در اطراف این برج ساخته شد تا گردشگران بتوانند ساعات خوشی را در این مکان سپری کنند و از ساعت 9 صبح از تور بازدید کنند. ساعت. تا ساعت 6 صبح است.

شهر قدیمی

این منطقه به اچمیادزین معروف است که شامل بخش قدیمی این شهر می شود که بسیار مورد توجه گردشگران است. ببینید، گفته می شود این منطقه توسط پادشاهی شیروانشهر برای حفاظت از این شهر ساخته شده است. کافه‌ها و رستوران‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در حین گشت‌وگذار در این منطقه از آنها خرید کنید.

کاخ شیروان شاه

این کاخ باشکوه نیز یکی از نقاط گردشگری پرطرفدار این شهر است که توسط سلسله شاهان شیروان ساخته شده و در آن ساکن بوده اند. این بنای منحصربه‌فرد متعلق به قرن پانزدهم میلادی است و در منطقه اچری شهر قرار دارد. یک بقعه، یک سرداب و یک حمام و دو مسجد وجود دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست و تاریخ آذربایجان را در آنجا می توانید ببینید. شما می توانید با دوره های مختلف تاریخی مشغول باشید، این مجموعه یکی از میراث جهانی یونسکو است و از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است.

موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان

موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان بزرگترین موزه این کشور است که در باکو واقع شده است. در این ساختمان سرمایه دار معروفی به نام زینا العابدین تقیف زندگی می کرد. مجموعه ای از یوگنی پاخوموف)، طراحی هنری و کتابخانه، که بیش از 2000 نمایشگاه را در خود جای داده است. قسمت اول مربوط به دوره ماقبل تاریخ است که شامل اشیای قرون وسطایی از جمله اشیاء نظامی و همچنین استخوان ها و مقبره های انسان می باشد. قسمت دوم دارایی های شخصی مشاهیر آذربایجان و قسمت سوم دارایی های خاندان تقیف است. این موزه گنجینه گرانبهایی است که آثار و تمدن های دوران مختلف را در خود جای داده است.

خیابان نظامی

این خیابان که به نام نظامی گنجوی، شاعر آذربایجانی به طول 3.5 کیلومتر نامگذاری شده است، مرکز تجاری اصلی است و با قدم زدن در آن، معماری باروک، نئوگوتیک و نئو رنسانس را تغییر می دهد. و شما می توانید سبک های مدرن و امروزی بیشتری را در آنجا مشاهده کنید، همچنین کافه ها و رستوران های جذابی وجود دارد که پیاده روی را برای شما لذت بخش تر می کند.

همچنین آفر تور ارمنستان سفر باتو را از دست ندهید.

ونیز کوچک

اگر تا به حال از کانال شهر ونیز دیدن نکرده اید، مینی ونیز این تجربه و لذت را به شما ارائه می دهد. منطقه کوچکی در بلوار این شهر دارای دو جزیره بزرگ و کوچک است که با پله ها، افراد محلی و گردشگران برای صعود به هم متصل می شوند. گوندوهای آذربایجان از طریق کانال‌های دست‌ساز که برای اولین بار در دهه 1960 افتتاح شد، چند منات پرداخت می‌کنند و جاذبه‌های برتر این شهر را برای یک شب عاشقانه تجربه می‌کنند.

 

ارسال نظر: