کدخبر: 12204

درمان قطعی فشار خون بالا یا پایین در کلینیک دکتر تپش

 

یکی از شایع ترین بیماری‌ها، فشار خون بالا یا پایین می‌باشد و به چندین تخصص مربوط می‌شود. فشار خون یک بیماری مزمن است که سال‌ها و یا تا پایان عمر با بیمار همراه است.

این بیماران به‌طور معمول تا پایان عمر خود به بیماری‌های دیگری مبتلا می‌شوند، تنظیم درمان و داروی این بیماری‌ها و تداخل آن‌ها باید حتما تحت نظر پزشک مربوطه که آشنا به همه‌ی تخصص‌هاست و ارتباط مداوم با بیمار را دارد انجام شود.

یکی از پر تکرارترین سوالات بیماران کلینیک دکتر تپش این است که برای فشار خون چه دکتری باید رفت؟

از آن‌جایی که بیماری فشار خون به طور معمول بدون علائم است و در صورت تاخیر برای معالجه منجر به مشکلات بسیار خطرناکی می‌شود، بهتر است در بازه‌های زمانی مشخص، توسط دستگاه اندازه گیری فشار خون، میزان فشار خون خود را تحت کنترل گرفته و اندازه گیری کنید.

بسیاری از بیماران از فشار خون بالا یا پایین خود اطلاعی ندارند و زمانی متوجه بروز این مشکل می‌شوند که بسیاری از عوارض فشار خون بالا و یا پایین را در خود مشاهده کنند.

عوارض و نشانه‌های فشار خون بالا یا پایین

علائم فشار خون بالا شامل موارد ذیل است:

1) تنفس سخت

2) احساس سنگینی در قفسه سینه

 3) احساس فشار در سر و سر درد

4) بی حسی و لمس شدن دست‌ها مخصوصا دست چپ

5) تپش قلب بالا

6)سرگیجه و منگی

بعد از مشاهده این عوارض، پزشک معمولا در چند نوبت فشار شما را به کمک دستگاه با دقت تمام ثبت می‌کند، تا از فشار خون بالای شما مطمئن شود. در برخی از موارد ممکن است بیمار دچار نوسان فشار خون ‌شده‌باشد. تشخیص این بیماری آسان نیست و خطرات آن می‌تواند بیشتر از فشار خون بالا باشد.

مغز با گذر زمان به فشار خون بالا عادت می‌کند و به همین دلیل در صورت کاهش فشار خون، بیمار دچار سرگیجه و بی حالی می‌شود. به همین دلیل یک متخصص فشار خون بالا اغلب به صورت پله‌ای فشار خون بالا در فرد را کاهش می‌دهد.

2

علائم فشار خون پایین شامل موارد ذیل است:

1) کمبود انرژی و یا احساس خستگی شدید

2) احساس ضعف یا سبکی سر

3) سرد و مرطوب شدن و رنگ‌پریدگی پوست

4) حالت تهوع و درد معده

5) افسردگی، احساس غم و ضعیف بودن

6) از دست دادن هوشیاری و به نوعی غش کردن

فرد با خوردن بعضی از غذاها باعث از دست دادن میزان زیادی آب در بدن می‌شود و این وضعیت منجر به کم شدن حجم خون، کاهش فشار خون و گاهی اوقات باعث سر درد می‌شود.

سردرد ناشی از فشار خون پایین به این علت رخ می‌دهد که وضعیت بدن به طور ناگهانی دچار تغییر می‌شود.

علاوه بر این، برخی از افراد ممکن است موقتا دچار سرگیجه ناشی از فشار خون پایین شوند که این اتفاق منجر به بروز سردرد در فرد می‌شود.

با توجه به اینکه متخصصان زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند، به‌طور قطعی نمی‌توان بهترین متخصص درمان فشار خون بالا یا پایین را معرفی کرد.

به شما پیشنهاد می‌کنم با مراجعه به کلینیک دکتر تپش و متخصصی که در سریع ترین زمان بیماری شما را تشخیص دهد و بهترین روش برای درمان شما را به عهده بگیرد را انتخاب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با یکی از بهترین متخصص های فشارخون و قلب و عروق در کلینیک دکتر تپش تماس بگیرید.

 

 

ارسال نظر: