کدخبر: 12244

چرا از قفسه و سبدهای فروشگاهی استفاده کنیم؟

 قفسه و سبد های فروشگاهی از جمله اصلی‌ترین عوامل نظم‌دهی و کاربری بهتر و آسان در فروشگاه‌های امروزی هستند. امروزه برای اینکه محصولات فروشگاه‌های بزرگ و حتی سوپرمارکت‌های کوچک به‌طور منظم و مرتب  و همچنین زیبا کنار هم چیده شوند؛ از  سبدهای طبقه‌ای و قفسه فروشگاهی استفاده می‌شود. استفاده از این قفسه‌ها علاوه بر نظم‌دهی، موجب دسترسی آسان مشتری به اجناس و سهولت خرید مشتری می‌شود. در سیستم‌ فروشگاه‌ها و سوپر مارکت‌های قدیمی، محصولات یا به طورکلی بر روی زمین چیده می‌شدند و یا پشت ویترین‌های شیشه‌ای قرار می‌گرفتند. این مدل چیدمان علاوه بر اینکه ظاهر چندان زیبایی به فروشگاه نمی‌داد؛ چه بسا باعث می‌شد که مشتری‌ نتواند محصول مورد نظر خود را واضح ببیند و یا به محصولات مورد نظر خود دسترسی آسان نداشته باشد.

 با استفاده از  قفسه و سبد های فروشگاهی می‌توان محصولات را طبقه بندی کرد و هر محصول را در بخش و طبقه مربوط به خود چیدمان کرد. این امر به نوبه خود موجب دسترسی سریع‌تر و آسان‌تر به محصول می‌شود و نیز موجب زیبایی، نظم و ترتیب فروشگاه می‌گردد. بنابراین وجود  قفسه‌‌های چیده شده منظم در فروشگاه، باعث می‌شود که محصول در دسترس همه بازدیدکنندگان و خریداران قرار گیرد. امروزه با توجه به تنوع بالای کالاها و محصولات موجود در فروشگاه‌ها، نحوه سازماندهی و نمایش اقلام در فروشگاه به مشتریان کمک می‌کند تا بهتر خرید کنند. آنها از این واقعیت قدردانی می‌کنند که همه اقلام در مکان‌هایی قرار می‌گیرند که به‌راحتی می‌توانند آنها را پیدا کنند و یک خرید ارزشمند و آسان را تجربه نمایند. یک مشتری راضی، قطعا به فروشگاه شما بازخواهد گشت. درواقع از جمله عواملی که به دستیابی به این هدف کمک می‌کند؛ استفاده از قفسه و سبد های فروشگاهی است. هرچه واحد قفسه بندی بالاتر و بیشتر باشد، اقلام بیشتری را می‌توانید به نمایش بگذارید!

راه حل مناسب ذخیره سازی و سازماندهی به استفاده موثر از فضای موجود در فروشگاه‌ها، یاری می‌رساند. همچنین به کارکنان کمک می‌کند تا موجودی فروشگاه یا انبار را بهتر مدیریت کنند.

انواع قفسه فروشگاهی

  •  قفسه انباری
  • قفسه‌ گرد
  • قفسه‌ فانتزی
  • قفسه‌ مشبک
  • قفسه‌ دیواری
  • قفسه یک طرفه
  • قفسه‌ دوطرفه
  • قفسه‌ هایپر مارکتی

 از انواع مختلف این قفسه‌ها  با توجه به کاربرد و کارکردی که دارند و همچنین بر اساس نیاز فروشگاه و محصولاتی که عرضه می‌کند؛ در جای مناسب استفاده می‌شود. گاهی هم علاوه بر قفسه‌های فروشگاهی، استند های سبدی نیز جهت نظم‌دهی و چینش محصولات به کار می‌رود. این استندها نیز موجب نظم‌دهی به فروشگاه‌ها می‌شود و می‌توان محصولات مختلف و به ویژه محصولاتی که مربوط به هم هستند یا مکمل یک دیگرند را در طبقات این استند‌ها چیدمان کرد.

مزیت‌های استفاده از  قفسه و سبد های فروشگاهی

  • امکان تغییر ارتفاع و فواصل بین طبقات: از آنجایی که محصولات عرضه شده توسط فروشگاه‌ها از ابعاد و حجم‌های مختلفی برخوردار هستند. با استفاده از این قابلیت  قفسه و سبد های فروشگاهی، به‌راحتی می‌توان انواع کالاهای مختلف را در این قفسه‌ها چیدمان کرد.
  • قابلیت تحمل وزن بالا: اصولاً در تهیه و تولید قفسه فروشگاهی از فلز استفاده می‌شود. به‌همین دلیل این قفسه‌ها دارای استقامت و قابلیت تحمل وزن بالا بوده و می‌توان کالاهایی با وزن سنگین را نیز در این قفسه‌ها چیدمان کرد.

11

  • تنوع در رنگ بندی: امروزه دکوراسیون نقش مهمی در جلب توجه مشتریان دارد. از جمله مسائلی که در دکوراسیون اهمیت بسیار مهمی دارد، هارمونی رنگ‌ها است. صاحبان فروشگاه‌ها می‌توانند از قفسه و سبد های فروشگاهی به رنگ‌های مختلفی که با دکوراسیون آنها همخوانی دارند، استفاده کنند.
  • قابلیت نصب سریع: از آنجا که وزن قطعات قفسه فروشگاهی سبک بوده و شیوه نصب آنها بسیار آسان است؛ می‌توان این قفسه‌ها را در بازه زمانی کوتاه و با نیروی کاری بسیار کم نصب کرد.
  • استفاده بهینه از فضای فروشگاه: با چیدمان محصولات بر روی قفسه‌های فروشگاهی و همچنین قرار دادن این قفسه‌ها در کنارهم می‌توان از فضای فروشگاه و سوپر مارکت بهترین استفاده را برد.

اکنون که به کاربرد قفسه در فروشگاه‌ها پرداختیم؛ حالا نوبت کاربرد سبد فروشگاهی می‌رسد. سبدهای فروشگاهی نیز تاثیر بسزایی در سهولت و آسانی خرید کردن مشتریان دارد. به این ترتیب تمایل آنها به خرید کردن از فروشگاه شما، بیشتر خواهد شد. استفاده از این سبدها موجب نظم و انسجام بیشتر محصولات فروشگاه شما می‌شود . سبدهای فروشگاهی اصولاً از جنس فلز یا پلاستیک و در رنگ‌های مختلف تهیه می‌شوند. این سبد‌ها روی هم نصب شده و هیچ نیازی به پایه نگهدارنده ندارند. علاوه بر این، می‌توان از این سبدها در فروشگاه‌ها استفاده کرد. همچنین می‌توان از آنها در خانه نیز بهره برد. با استفاده از این سبد‌های فروشگاهی می‌توانید محصولات خود را دسته بندی کرده و محصولات مکمل و هم خانواده را کنار هم بگذارید. سبدهای فروشگاهی در سایزها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به محصولات و نیاز خود به تهیه سایز مناسب آن بپردازید.

 ویژگی‌ها و مزایای سبد فروشگاهی

 از جمله قابلیت‌ها و مزایای سبد فروشگاهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قابلیت جمع شدن هنگام حمل و نقل و جابجایی
  • نصب سریع و آسان
  • ظرفیت ۲۰ کیلویی
  • نصب شدن روی هم بدون نیاز داشتن به پایه

بنابراین برای داشتن یک فروشگاه که بتوانید با ویژگی‌هایی مثل نظم، زیبایی و دسترسی آسان و کامل به همه محصولات در آن به جلب توجه و جذب مشتری بپردازید؛ بهتر است به فکر تهیه  قفسه و سبد های فروشگاهی مناسب با تم و دکوراسیون فروشگاه خود باشید. همچنین در صورت قرارگیری صحیح، قفسه‌بندی‌های فروشگاه مواد غذایی می‌توانند جریان مناسبی از ترافیک را برای افزایش فروش ایجاد کنند. مشتریان شما باید بتوانند آزادانه از راهرویی به راهروی دیگر در فروشگاه حرکت کنند در حالی که دائماً انواع کالاهای مورد نیاز خود را مشاهده می‌کنند.

12

کلام آخر

مجموعه "قفسه کرج" با بیش از ۲۰ سال سابقه به تولید و عرضه انواع تجهیزات فروشگاهی، اداری، انباری و بازرگانی از جمله  قفسه و سبد های فروشگاهی، استند های سبدی،  قفسه انباری، قفسه گرد، قفسه فانتزی و قفسه مشبک و غیره می‌پردازد. اگر شما نیز قصد خرید محصولاتی از این دست را دارید می‌توانید به سایت این شرکت به آدرس اینترنتی https://www.ghafasekaraj.com/ مراجعه کرده و لیست محصولات این مجموعه را مشاهده کنید و در صورت تمایل به خرید می‌توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت الکترونیکی اقدام به خرید محصول مورد نظر خود کنید.

 

ارسال نظر: